Lloyd AG Basel.

JCV
Berichten: 215
Lid geworden op: 18 jan 2005 19:20

Re: Lloyd AG Basel

Bericht door JCV »

de ,,Tromp ,, heeft in 1982 de naam,,Alchimist Botlek,, gekregen en in 1986 ,, Synthese ,, van WGL , het schip is gesloopt
ton le poole
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 okt 2009 08:25

Re: Lloyd AG Basel

Bericht door ton le poole »

hallo piet schilder. dank voor het overzicht over de lloyd ag en de andere lloyds. mocht in aug '62 als werkend passagier mee op de outremont, door tussenkomst van meneer hobbel of dikhof van het kantoor op de maaskade. ging aan boord in de 1e of 2e petroleumhaven.
het was een belevenis, mijn eerste rijnreis. kapitein richard bertsch. voeren voor esso naar offenbach. schip ca. 750 ton. 400 pk deutsche werke (mak) schip gebouwd ca. 1942 in o-duitsland. staat een kleine foto onder de rode schweiz-topic bij marksburg van het schip.
heeft iemand andere foto's van het schip?
m vr gr
ton le poole noorw.
lloyd ag

Re: Lloyd AG Basel

Bericht door lloyd ag »

ton le poole schreef:hallo piet schilder. dank voor het overzicht over de lloyd ag en de andere lloyds. mocht in aug '62 als werkend passagier mee op de outremont, door tussenkomst van meneer hobbel of dikhof van het kantoor op de maaskade. ging aan boord in de 1e of 2e petroleumhaven.
het was een belevenis, mijn eerste rijnreis. kapitein richard bertsch. voeren voor esso naar offenbach. schip ca. 750 ton. 400 pk deutsche werke (mak) schip gebouwd ca. 1942 in o-duitsland. staat een kleine foto onder de rode schweiz-topic bij marksburg van het schip.
heeft iemand andere foto's van het schip?
m vr gr
ton le poole noorw.
hallo ton le poole .ik ben einde 1962 0p de outremont gekomen en later toen ik mijn patent had een paar keer afgelost.
Ik heb nog een foto van de outremont waar hij in de sluis van Birsfelden ligt ik weet alleen niet hoe ik hem moet plaatsen.maardat komt nog wel.
Inderdaad was het meneer Dikhof in Rotterdam, een heel aardige man een Genleman.de Outremont heeft vele jaren chemie
gevaren.Richard Bertsch is ongeveer 1967 aan de wal gegaan naar dow chemical in Grefferen gr Piet Schilder
ton le poole
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 okt 2009 08:25

Re: Lloyd AG Basel

Bericht door ton le poole »

goeden avond piet schilder,

dank voor de wetenswaardigheden betr. de outremont. als u eind '62 aanmonstert is die matroos uit luzern er dan nog en de duitse stuurman die zo goed nederlands kon ? het laatst dat ik het schip zag was juni '71 bij lobith. het schip staat op de rode schweiz forum ongeveer juli vorig jaar.
m vr gr
ton le poole
appie

Re: Lloyd AG Basel

Bericht door appie »

JCV schreef:de ,,Tromp ,, heeft in 1982 de naam,,Alchimist Botlek,, gekregen en in 1986 ,, Synthese ,, van WGL , het schip is gesloopt

hoi JCV bedank voor u reactie op mijn vraag weet u misschien ook waar hij is gesloopt bij voorbaat dank
met vriendelijke groet ab
appie

Re: LLOYD AG BASEL

Bericht door appie »

lloyd ag schreef:
appie schreef:hoi mensen die namen zoeken van firma lloyd ag basel er staan al veel in deze pagina
die ik nog weet staan hier onder ook van de dochters firma van lloyd ag basel
lambereene
schrekhorn omgebouwd en verlengd de tanks waren van roestvrijstaal v4 staal
moron normale tanker
monto normale tanker
lamberene vrachtschip
de loogtankschepen hadden stalen ronde tanks voorzien van een pasta of zoiets
zo dat het ijzer niet werd aangetast en de grote verwarming om het loog op temperatuur te houden .

tevens hadden ze drie sleepboten die waren echt super groot voor de rijn.
1 rudolf gelpke
2 mieser
3 erasmus
tevens lag er in basel een werkschip cq ponton voor herstel motor en laswerk enz
dat ding had ook een naam maar die weet ik niet meer sorry

er was ook een rhein lloyd mannheim gmbh
die hadden ook tankers varen
o.a. de Belchen dat was een loogtanker die voer meestal van farbwerke hoecst naar
basf mannheim

rijnlloyd rotterdam
sleepschip voor 1955 allemaal
leemans
caland
walgeren
beveland

de leemans is gezonken geweest in 1954 toen gesloopt geloof ik

vrachtschip ms
swartswald kleine vrachtschip
hars kleine vrachtschip
spesart kleine vrachtschip
rembrand later omgebouwt tot loogtanker
tromp 499 ton 300 pk sulzer later omgebouwd met roestvrijstaal tanks v2 voor de beter troep
het ombouwen is gedaan bij figee in vlaardingen dat heeft erg lang geduurd
ongeveer 28 weken
2 pompen van de firma houttuinen 1 van 150 ton per uur en 1 van 75 ton per uur van roestvrijstaal.

de ruyter 499 ton 300 pk sulzer
piethein 499 ton 300 pk sulzer deze 3 zijn gebouwd in moerdijk bij firma paans in de jaren 50

de tromp heeft in het begin als tankschip salpeterzuur vervoerd van sluiskil naar enck te vlaardingen en van europoort (esso chemie )naar enck vlaardingen
tussen door allerlei chemie vervoerdt maar ook wijn van amsterdam naar duitsland.

de munot ook eerst vracht schip later ook omgebouwd tot tanker met v4 staal vaarde voor rhein lloyd mannheim gmbh
de munot is ook bij paans rodevaart moerdijk gebouwd in de jaren 50

de schouwen was ( is ) een schip apart met zijn aandrijving zeker in de jaren 60 die ik bewust mee heb gemaakt er was geen tweede in die tijd

een vraag: wie weet wat er met mts tromp is gebeurd :oops:
de tanks zijn uit de tromp in een casco van een schip van wijgula gegaan.
:) groetjes ab
heer schilder bedankt voor u reactie op mijn vraag ivm de tromp weet u misschien ook in welk schip de tanks zijn ingebouwd bijvoorbaat dank groetjes ab
lloyd ag

Re: LLOYD AG BASEL

Bericht door lloyd ag »

appie schreef:
lloyd ag schreef:
appie schreef:hoi mensen die namen zoeken van firma lloyd ag basel er staan al veel in deze pagina
die ik nog weet staan hier onder ook van de dochters firma van lloyd ag basel
lambereene
schrekhorn omgebouwd en verlengd de tanks waren van roestvrijstaal v4 staal
moron normale tanker
monto normale tanker
lamberene vrachtschip
de loogtankschepen hadden stalen ronde tanks voorzien van een pasta of zoiets
zo dat het ijzer niet werd aangetast en de grote verwarming om het loog op temperatuur te houden .

tevens hadden ze drie sleepboten die waren echt super groot voor de rijn.
1 rudolf gelpke
2 mieser
3 erasmus
tevens lag er in basel een werkschip cq ponton voor herstel motor en laswerk enz
dat ding had ook een naam maar die weet ik niet meer sorry

er was ook een rhein lloyd mannheim gmbh
die hadden ook tankers varen
o.a. de Belchen dat was een loogtanker die voer meestal van farbwerke hoecst naar
basf mannheim

rijnlloyd rotterdam
sleepschip voor 1955 allemaal
leemans
caland
walgeren
beveland

de leemans is gezonken geweest in 1954 toen gesloopt geloof ik

vrachtschip ms
swartswald kleine vrachtschip
hars kleine vrachtschip
spesart kleine vrachtschip
rembrand later omgebouwt tot loogtanker
tromp 499 ton 300 pk sulzer later omgebouwd met roestvrijstaal tanks v2 voor de beter troep
het ombouwen is gedaan bij figee in vlaardingen dat heeft erg lang geduurd
ongeveer 28 weken
2 pompen van de firma houttuinen 1 van 150 ton per uur en 1 van 75 ton per uur van roestvrijstaal.

de ruyter 499 ton 300 pk sulzer
piethein 499 ton 300 pk sulzer deze 3 zijn gebouwd in moerdijk bij firma paans in de jaren 50

de tromp heeft in het begin als tankschip salpeterzuur vervoerd van sluiskil naar enck te vlaardingen en van europoort (esso chemie )naar enck vlaardingen
tussen door allerlei chemie vervoerdt maar ook wijn van amsterdam naar duitsland.

de munot ook eerst vracht schip later ook omgebouwd tot tanker met v4 staal vaarde voor rhein lloyd mannheim gmbh
de munot is ook bij paans rodevaart moerdijk gebouwd in de jaren 50

de schouwen was ( is ) een schip apart met zijn aandrijving zeker in de jaren 60 die ik bewust mee heb gemaakt er was geen tweede in die tijd

een vraag: wie weet wat er met mts tromp is gebeurd :oops:
de tanks zijn uit de tromp in een casco van een schip van wijgula gegaan.
:) groetjes ab
heer schilder bedankt voor u reactie op mijn vraag ivm de tromp weet u misschien ook in welk schip de tanks zijn ingebouwd bijvoorbaat dank groetjes ab
de tanks van tromp later alchimist botlek zijn naar de WGL in de synthese overgeplaatst .
ton le poole
Berichten: 103
Lid geworden op: 04 okt 2009 08:25

Re: LLoyd Basel

Bericht door ton le poole »

fijn om van de lambarene te horen. deze lag in 1967 aan de kade te deventer, naam kapitein: de gans. had inderdaad een man motor. schip was toen van aare hochrhein.
ik voer in 1962 op de outre mont. deze had een deutsche werk (mak) van 400 pk
ton le poole
Boegschroef

Re: Lloyd AG Basel

Bericht door Boegschroef »

Op 28 november 1975 verging op de Oosterschelde het MTS UETLIBERG.
Al surfend op Google kwam ik van het weekend de onderstaande link tegen die verwijst naar een verslag opgemaakt naar aanleiding van de ondergang van de UETLIBERG, met een beschrijving van wat zich tijdens de avond van 28 november en de nacht op 29 november 1975 heeft afgespeeld. In Memoriam...

https://www.lenzi.ch/swiss-ships/rheinsc ... erlust.pdf

Mvg
Klaas H.
ferwerda
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 apr 2012 14:42
Locatie: lelystad

Re: Lloyd AG Basel.

Bericht door ferwerda »

vraagje aan boegschroef:
uit welk jaar is de foto van mts schouwen en
wie van de oud lloyd-leden hebben op de schouwen gevaren in het begin van 1977 of wie kent de bemanning van toen?
en wie op de chaumont tussen 1973-1975?
gaat om 'n verdonken broer in hansweert.....

benieuwd.......
laten we delen....datgene wat niet meer is
en samen herinneringen maken, vastgelegd in woord en digi-schrift!
Plaats reactie