Ik heb hem al eens voorbij zien komen Gert maar die foto was qua afmeting kleiner volgens mij.
Blijft wel een mooie foto trouwens
Dank voor het plaatsen.
Boele en Oosterwijk.
Re: Boele en Oosterwijk.
Groet,
Hans.
Hans.
Schwimmende Kohlenverladeanlagen.
Bovenstaand citaat komt uit een post van 2005 en ging over 2 kolenbunkerschepen die in de oorlog in beslag waren genomen door de Duitsers en na de oorlog in Nederland terugkwamen en door Oosterwijk werden aangekocht.Op 29- 3-1941 zijn 6 "schwimmende Kohlenverladeanlagen" voor de Sowjet Unie
besteld bij Nederlandse werven, 4 stuks bij Verschure (bouw-nr's 242 t/m
246) in Amsterdam
Hieronder een folder uit de catalogus van scheepswerf Verschure uit Amsterdam, waarschijnlijk van rond 1940, waarin de bunkerschepen werden aangeprezen.
De folder komt uit het archief van kranenbouwer Conrad Stork.
Groet,
Hans.
Hans.
Boele en Oosterwijk.
En dan tref je toch weer wat van Boele en Oosterwijk op het internet.
Een foto van Ary Groeneweg uit het Stadsarchief Rotterdam.
Ik zag een drijvende bok met een grote bol op een foto en zag op de achtergrond iets wat ik veel interessanter vond.
Daar ligt de oude Reiger aan de Oosterkade met de Negeb in lossing.
Langszij ligt de geladen Zagri 8 al klaar.
Een foto van Ary Groeneweg uit het Stadsarchief Rotterdam.
Ik zag een drijvende bok met een grote bol op een foto en zag op de achtergrond iets wat ik veel interessanter vond.
Daar ligt de oude Reiger aan de Oosterkade met de Negeb in lossing.
Langszij ligt de geladen Zagri 8 al klaar.
Groet,
Hans.
Hans.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Boele en Oosterwijk.
We vallen in herhaling Hans. Ik dacht dat die vraag al beantwoord was.
Mij gaat het om de kustvaarder die er vaart, de "Leuvehaven" van van Uden.
Daar heb ik op gevaren.
Groet,
Jan
Mij gaat het om de kustvaarder die er vaart, de "Leuvehaven" van van Uden.
Daar heb ik op gevaren.
Groet,
Jan
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Boele en Oosterwijk.
Nou ja, ik vind het toch een mooi plaatje Jan.
Ik kwam hem ergens in mijn archiefje tegen en wist niet of ik hem al eens geplaatst had.
Als goedmakertje hier een foto van de Nassauhaven waar Roy het toen over had.
Ik kwam hem ergens in mijn archiefje tegen en wist niet of ik hem al eens geplaatst had.
Als goedmakertje hier een foto van de Nassauhaven waar Roy het toen over had.
Groet,
Hans.
Hans.
Kooren.
Jan had gelijk.
Dat van die sleepboot was al uitgezocht.
Het betreft de Baroma 3.
Ik was het alweer vergeten.
Maar niet getreurd ik heb er hier nog eentje.
Iemand enig idee welke Kooren boot hier in de Waterweg bezig is?
Dat van die sleepboot was al uitgezocht.
Het betreft de Baroma 3.
Ik was het alweer vergeten.
Maar niet getreurd ik heb er hier nog eentje.
Iemand enig idee welke Kooren boot hier in de Waterweg bezig is?
Groet,
Hans.
Hans.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Boele en Oosterwijk.
Zou het de MARITON (1950-1970) kunnen zijn? Ik denk dat omdat er zo te zien een bakdek op zit en dat past bij onderstaande werf.
Gebouwd in 1930 bij de Vries Lentsch in Amsterdam, 15,63 x 4,00 x 1,32 - 47 ton
1930 LLOYDMAIL voor NV Koninklijke Rotterdamsche Lloyd - Rotterdam
1930 JAVA voor NV Koninklijke Rotterdamsche Lloyd - Rotterdam
19xx SOERABAYA
1950 MARITON van Adriaan Kooren te Rotterdam, nieuwe motor 150 pk Caterpillar, brandmerk 7575 B Rott 1950.
1957 MARITON van Sleepdienst Adriaan Kooren NV - Rotterdam
1970 verkocht naar M.J. Caroll - Bantry Bay, Ierland
Kabelponton Nr 1. van het Staatsbedrijf der PTT is in 1963 gebouwd bij Koopman in Dordrecht. Het was een kabellegger van 31,37 x 7,02 x 1,43 - 41 ton.
Gebouwd in 1930 bij de Vries Lentsch in Amsterdam, 15,63 x 4,00 x 1,32 - 47 ton
1930 LLOYDMAIL voor NV Koninklijke Rotterdamsche Lloyd - Rotterdam
1930 JAVA voor NV Koninklijke Rotterdamsche Lloyd - Rotterdam
19xx SOERABAYA
1950 MARITON van Adriaan Kooren te Rotterdam, nieuwe motor 150 pk Caterpillar, brandmerk 7575 B Rott 1950.
1957 MARITON van Sleepdienst Adriaan Kooren NV - Rotterdam
1970 verkocht naar M.J. Caroll - Bantry Bay, Ierland
Kabelponton Nr 1. van het Staatsbedrijf der PTT is in 1963 gebouwd bij Koopman in Dordrecht. Het was een kabellegger van 31,37 x 7,02 x 1,43 - 41 ton.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Boele en Oosterwijk.
Ik acht mij niet deskundig genoeg om dit bevestigend te beantwoorden Gert.
Maar zo te zien zou het best kunnen passen.
Misschien kunnen de sleepexperts er iets van zeggen.
Maar zo te zien zou het best kunnen passen.
Misschien kunnen de sleepexperts er iets van zeggen.
Groet,
Hans.
Hans.