Alvracht
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Sterna
Henry, correct dat is de de Damco 227 geweest.
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
-
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
- Locatie: Bad-Bentheim (D)
Informatie/Foto's over een Binnenvaartschip - Alvracht 14
Beste Forummers,
Ik heb een stalen beenhakker gekocht welke vroeger als 'bijboot' op een binnenvaartschip heeft gelegen. Het binnenvaartschip waarop deze boot heeft gelegen is de 'Alvracht 14' (dit staat ook nog in de boot).
Nu lijkt het me leuk foto's te zien van dat binnenvaartschip vroeger mét dat 'bijbootje' erop.
Zijn er mensen die hier foto's van hebben en mij deze willen toesturen?
Ik zou dit heel erg op prijs stellen, lijkt me erg leuk!
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
J. van der Wal
Ik heb een stalen beenhakker gekocht welke vroeger als 'bijboot' op een binnenvaartschip heeft gelegen. Het binnenvaartschip waarop deze boot heeft gelegen is de 'Alvracht 14' (dit staat ook nog in de boot).
Nu lijkt het me leuk foto's te zien van dat binnenvaartschip vroeger mét dat 'bijbootje' erop.
Zijn er mensen die hier foto's van hebben en mij deze willen toesturen?
Ik zou dit heel erg op prijs stellen, lijkt me erg leuk!
Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
J. van der Wal
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Alvracht 14
Hallo Jorn,
We hebben in het verleden 2 keer een Alvracht 14 gehad, weet je ongeveer hoe oud de bijboot is. De 2e Alvracht 14 is van 1974 en nog steeds in de vaart als Caria. Ik denk dat de Beenhakker van deze Alvracht 14 is geweest.
Zal het navragen aan de eigenaar van de Caria als die bij ons komt laden of lossen
De eerste 14 was al weg in 1971 toen ik bij Alvracht in dienst kwam.
We hebben in het verleden 2 keer een Alvracht 14 gehad, weet je ongeveer hoe oud de bijboot is. De 2e Alvracht 14 is van 1974 en nog steeds in de vaart als Caria. Ik denk dat de Beenhakker van deze Alvracht 14 is geweest.
Zal het navragen aan de eigenaar van de Caria als die bij ons komt laden of lossen
De eerste 14 was al weg in 1971 toen ik bij Alvracht in dienst kwam.
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Alvracht 8 (II)
In de sluis van Brienen op weg naar Zwijndrecht om weekend te houden.
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Re: Alvracht
piz everest 04029050 op de werf in hendrik ido ambacht
ex elbe 9
ex elbe
ex piz everest
vaart nu onder nederlandese vlag als salute
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
- Locatie: Zwijndrecht
- Contacteer:
Vlootlijsten
Hier de vlootlijsten van Alvracht en Elbe uit het IVR van 1963.
De tanksleepschepen van het Algemeen Vrachtkantoor. De motortankschepen van het Algemeen Vrachtkantoor. De motortankschepen van de Elbe GmbH.
De tanksleepschepen van het Algemeen Vrachtkantoor. De motortankschepen van het Algemeen Vrachtkantoor. De motortankschepen van de Elbe GmbH.
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Re: Alvracht
Wat ik op deze topic mis,zijn de sleepvracht-schepen.Ik heb in 1977 verscheidene keren afgelost op de schepen om soja-bonen van Rotterdam naar Zwijndrecht te varen.Ook laadde ik dikwijls Elbe-bakken en voer dan nu en dan met de Janus mee.Ik meende,dat er toen 2 Deutz?motoren van 515 PK in stonden.De boot had 2 buizen,waarmee gestuurd werd.Tijdens het manoeuvreren gingen de buizen dwars naar elkaar toe en werden manoeuvers gemaakt door de motoren hard en langzaam of achteruit te zetten.Groeten,Arie.
Groeten,Arie.