Alvracht

Jos Telleman
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Sterna

Bericht door Jos Telleman »

Henry, correct dat is de de Damco 227 geweest.
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Brittelhaak
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 jan 2008 14:44
Locatie: Bad-Bentheim (D)

Bericht door Brittelhaak »

Bedankt Jos, weer wat wijzer.
De zetschipper van de 227 was Piet Vermeulen uit Rotterdam, op 59 jarige leeftijd overleden.
De 227 had ook een sleephaak.
Ik heb jou site ook even bekeken, Mooi hoor.

Groeten, Henry
FEIERABEND
Afbeelding
Jorn

Informatie/Foto's over een Binnenvaartschip - Alvracht 14

Bericht door Jorn »

Beste Forummers,

Ik heb een stalen beenhakker gekocht welke vroeger als 'bijboot' op een binnenvaartschip heeft gelegen. Het binnenvaartschip waarop deze boot heeft gelegen is de 'Alvracht 14' (dit staat ook nog in de boot).

Nu lijkt het me leuk foto's te zien van dat binnenvaartschip vroeger mét dat 'bijbootje' erop.

Zijn er mensen die hier foto's van hebben en mij deze willen toesturen?

Ik zou dit heel erg op prijs stellen, lijkt me erg leuk!

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

J. van der Wal
Jos Telleman
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Alvracht 14

Bericht door Jos Telleman »

Hallo Jorn, :D

We hebben in het verleden 2 keer een Alvracht 14 gehad, weet je ongeveer hoe oud de bijboot is. De 2e Alvracht 14 is van 1974 en nog steeds in de vaart als Caria. Ik denk dat de Beenhakker van deze Alvracht 14 is geweest. :wink:
Zal het navragen aan de eigenaar van de Caria als die bij ons komt laden of lossen :?:
De eerste 14 was al weg in 1971 toen ik bij Alvracht in dienst kwam.
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Jos Telleman
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Alvracht 8 (II)

Bericht door Jos Telleman »

In de sluis van Brienen op weg naar Zwijndrecht om weekend te houden.
Archief Jos Telleman
Archief Jos Telleman
Alvracht 8 (II) (36).jpg (615.54 KiB) 2381 keer bekeken
Archief Jos Telleman
Archief Jos Telleman
Alvracht 8 (II) (37).jpg (702.63 KiB) 2381 keer bekeken
Archief Jos Telleman
Archief Jos Telleman
Alvracht 8 (II) (38).jpg (634.71 KiB) 2381 keer bekeken
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Danny

Re: Alvracht

Bericht door Danny »

Afbeelding

piz everest 04029050 op de werf in hendrik ido ambacht
ex elbe 9
ex elbe
ex piz everest

vaart nu onder nederlandese vlag als salute
scheepsspotter

Re: Alvracht

Bericht door scheepsspotter »

Curia:
Afbeelding
Jos Telleman
Berichten: 239
Lid geworden op: 06 apr 2005 16:05
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Vlootlijsten

Bericht door Jos Telleman »

Hier de vlootlijsten van Alvracht en Elbe uit het IVR van 1963.

De tanksleepschepen van het Algemeen Vrachtkantoor.
Archief Jos Telleman
Archief Jos Telleman
Lijst STS 1963.jpg (378.65 KiB) 2354 keer bekeken
De motortankschepen van het Algemeen Vrachtkantoor.
Archief Jos Telleman
Archief Jos Telleman
Lijst MTS 1963.jpg (622.33 KiB) 2354 keer bekeken
De motortankschepen van de Elbe GmbH.
Archief Jos Telleman
Archief Jos Telleman
3. Vlootlijst 1963.jpg (558.86 KiB) 2354 keer bekeken
Groeten Jos Telleman
Kijk ook eens op mijn web-log Foto’s van schepen en werk http://schepenenwerk.blogspot.com/
Schipper zonder schip
Danny

Re: Alvracht

Bericht door Danny »

Afbeelding

de Curia 02311691 op de Noord
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Alvracht

Bericht door Fluks »

Wat ik op deze topic mis,zijn de sleepvracht-schepen.Ik heb in 1977 verscheidene keren afgelost op de schepen om soja-bonen van Rotterdam naar Zwijndrecht te varen.Ook laadde ik dikwijls Elbe-bakken en voer dan nu en dan met de Janus mee.Ik meende,dat er toen 2 Deutz?motoren van 515 PK in stonden.De boot had 2 buizen,waarmee gestuurd werd.Tijdens het manoeuvreren gingen de buizen dwars naar elkaar toe en werden manoeuvers gemaakt door de motoren hard en langzaam of achteruit te zetten.Groeten,Arie.
Groeten,Arie.
Plaats reactie