Beaume , 55 x 6,55 x 2,48 , 497 ton , Werf Hendriks te Dodewaard , 487 pk Caterpillar , 220 pk DAF kopschroef.
Foto genomen bij sluis Weurt
Wijgula
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Hallo Reintauer,reintauer schreef:Weet iemand iets meer te vertellen over de geschiedenis van de huidige Theion?
Het schip heeft volgens mij al een behoorlijk verleden.
Varen er ook zusterschepen van dit casco rond?!
Dit schip heeft vroeger als Karl Staib in Frankfurt gevaren,schip was van de fabriek Farbwerke Hoechst zelf,de WGL had er nog een van die fsbriek over genomen die is al gesloopt dat was de Dr Ernst Stolz,bij de WGL had het de naam Hypatia,te zien op de site van Reijmloop
Hypatia
De Theion is 67 x 8,20 x 2,50 , Bouwjaar 1940 , Werf Bayerische in Erlenbach 525 MAN en 320 pk DAF kopschroef
Farbwerke Hoechst
groeten Rene
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Mooie foto van de Nitrico IV.
Ik dacht gelijk weer aan de eerste reis dat deze in Dordrecht uit een coaster A.N , Acril Nitryl , voor Leverkusen had geladen.
Dit was zeer gevaarlijk spul, giftig zeer gevaarlijk mert water en weet ik al niet meer.
Dat was omstreekt midden jaren '60. Kreeg begeleiding van de Bakenmeesters en Politie, na Emmerich van de WSP, mocht niet in donker varen, mocht niet bij andere schepen ankeren en meren en weet ik niet allemaal voor toestanden. De naam van de kapitein ben ik even kwijt, ( als je hem noemt zeg o,ja) maar ik weet wel dat ik achter hem op de motorspits Acidum kwam in 1966.
Hij maakte er ook een hele show van, maar zoals altijd de 2e reis ging gewoon weer zonder begeleiding. (was zeker niet meer gevaarlijk)
Overigens heb ik de Acidum eind 1966 naar de Houthaven gebracht om op te leggen samen met de Vliegende Hollander.
De Acidum in een sluis op de Kempen.
Hier ben ik bezig de Acidum aan het aftakelen en de losse spullen opruimen eind 1966. De Vliegende Hollander ligt aan BB half langszij.
Ik zag hiervoor de naam R.Fortuin staan , welke R is dat? ken ik die (nog)?
Groeten Bertus.
Ik dacht gelijk weer aan de eerste reis dat deze in Dordrecht uit een coaster A.N , Acril Nitryl , voor Leverkusen had geladen.
Dit was zeer gevaarlijk spul, giftig zeer gevaarlijk mert water en weet ik al niet meer.
Dat was omstreekt midden jaren '60. Kreeg begeleiding van de Bakenmeesters en Politie, na Emmerich van de WSP, mocht niet in donker varen, mocht niet bij andere schepen ankeren en meren en weet ik niet allemaal voor toestanden. De naam van de kapitein ben ik even kwijt, ( als je hem noemt zeg o,ja) maar ik weet wel dat ik achter hem op de motorspits Acidum kwam in 1966.
Hij maakte er ook een hele show van, maar zoals altijd de 2e reis ging gewoon weer zonder begeleiding. (was zeker niet meer gevaarlijk)
Overigens heb ik de Acidum eind 1966 naar de Houthaven gebracht om op te leggen samen met de Vliegende Hollander.
De Acidum in een sluis op de Kempen.
Hier ben ik bezig de Acidum aan het aftakelen en de losse spullen opruimen eind 1966. De Vliegende Hollander ligt aan BB half langszij.
Ik zag hiervoor de naam R.Fortuin staan , welke R is dat? ken ik die (nog)?
Groeten Bertus.
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer: