Gespot in Groningerland

Kor Heidinga
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:51
Locatie: Raalte

Re: Gespot in Groningerland

Bericht door Kor Heidinga »

Afbeelding
Chimo van Dordrecht [02328898]

Afbeelding
Basta

groeten van Kor
Kor Heidinga
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 mar 2005 18:51
Locatie: Raalte

Re: Gespot in Groningerland

Bericht door Kor Heidinga »

Afbeelding
de Immaculata [2324902] in het Winschoterdiep

groeten van Kor
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Gespot in Groningerland

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
Afbeelding
Onderweg naar een klus; mslb Waterpoort en mslb Laga, vanmiddag bij Gaarkeuken gespot.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Gespot in Groningerland

Bericht door Wrijfhout »

Vanmiddag even een bliksembezoekje aan Gaarkeuken gebracht. Daar lag de Festina Vere en kwam de Nocht leeg uit Friesland.
Douwe Groen had ik een paar maand geleden daar ook al eens gefotografeerd maar ik kon me van toen niet herinneren dat de letters op de kop nog niet helemaal professioneel waren geschilderd.

Wat schets mijn verbazing; Douwe heeft alweer een ander schip...

Afbeelding

Afbeelding
Nu heeft hij de in 2005 gebouwde Novitas onder de kont. 110 meter en dik 3000 ton.
Heel wat anders dan het Damco-kempenaartje van z'n vader waar hij mee is begonnen.
Daar stond als domicili Briltil op en daar was ik als Zuidhorner toch een beetje groots op
want Briltil schuurt tegen Zuidhorn aan. Jammergenoeg staat er nu Drachten achterop.
Hoe lang is dat al geleden dat ik een bakje bij Douwe deed terwijl hij stront lag te laden...
Een eeuw lijkt het wel.

gr. Harry

Afbeelding
De oude Nocht bij Briltil, daarna volgde nog een heleboel andere Nochten.
Een ding is zeker, Douwe hecht niet aan een schip :wink:
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
mastodont
Berichten: 8164
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Gespot in Groningerland

Bericht door mastodont »

wrijfhout schreef: Hoe lang is dat al geleden dat ik een bakje bij Douwe deed terwijl hij stront lag te laden...
Een eeuw lijkt het wel.
gr. Harry
dat was zeker nog in deze tijd wed ik :wink:

Afbeelding

gr
leo
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Gespot in Groningerland

Bericht door Wrijfhout »

Vanmorgen kreeg ik van Jantje Harmanna een mail met een verhaaltje en bijgaande foto. Omdat ze nieuw is op het Forum plaats ik een en ander omdat ze nog niet thuis is in het plaatsen van foto's op dit forum. Bij deze.

Mijn naam is Jantje Harmanna Uitvlugt - Delger. Wij wonen in Meeden. Om in Veendam te komen, moeten we over de brug, die over de A.G. Wildervank-kanaal ligt. Gisteren was ik op de fiets en besloot toch maar om langs het 'Daip" te gaan. In de verte zag ik een hele grote roef opdoemen, van dat schip wilde ik wel een foto gaan maken. Maar bij het water aangekomen, zag ik dat het schip van me af voer. Weer op de fiets, hard sjezen om het te halen, gelukkig vóór de wind. Fiets tegen de brugwachtershuisje gezet, toestel mee en langs de dijk een mooie positie ingenomen. Ziehier het resultaat.

Als de schipper van deze vrachtschip Amatyst uit Ouderkerk dit leest, zou U me willen berichten? want ik heb nog een paar foto's.

Hartelijke Groeten van Jantje
Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Rehoboth
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 sep 2007 12:38
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gespot in Groningerland

Bericht door Rehoboth »

1 mei de Julianabrug in het Noordwillemskanaal draait weer, de catharina van Heero van der Wal schoof om kwart over 10 door de van Iddekingebrug.
Afbeelding
Afbeelding

gr koos
klipperaak 1910
Rehoboth
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 sep 2007 12:38
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Gespot in Groningerland

Bericht door Rehoboth »

Admiralengracht in het Noordwillemskanaal richting Assen
Afbeelding
Afbeelding
Grefo wachtend voor de Julianabrug in het Noordwillemskanaalin Groningen richting Assen.
Afbeelding
ArieV voor de Oosterbrug in het Eemskanaal
Afbeelding
Afbeelding
ArieV in het Noordwillemskanaal
Afbeelding
Afbeelding
klipperaak 1910
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Gespot in Groningerland

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding

Afbeelding
Dorkwerdersluis, vorige week woensdag. 's Morgens om acht uur van Vries vertrokken en om negen uur stonden we beneden sluis De Punt.
Door naar Groningen en ook daar liep alles op rolletjes. Tegen het middaguur kwam de Dorkwerdersluis in zicht en ik had direkt al door dat de Anda bezig was in te varen. Omdat er al een paar jachten voor hem waren ingevaren kwam hij niet zo makkelijk in de sluis en waren wij nog net op tijd om als laatste mee te schutten. Dat was toch wel een apart gevoel om met je eigen bootje naast zo'n 'grote' kuster te liggen...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Binnenvaart
Berichten: 28519
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Gespot in Groningerland

Bericht door Binnenvaart »

Albeja , 20,84 x 4,06 x 1,54 , 56 ton , Bouwjaar 1965 , Werf Timmer in Delft , 120 pk DAF , ex Shell 72 , ex 2 x Albeja , eigenaar Meppelerdiep in Zwartewater , ENI 02312073

Foto's gemaakt in onze vakantie op 06 en 08-07-2009 in Gronigenstad

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Plaats reactie