Gespot in Friesland

wim
Berichten: 862
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:07
Locatie: Hansweert

Re: Gespot in Friesland

Bericht door wim »

Hier zij wij in 2006 ook nog langs geweest.
Hier nog een plaatje met de openingstijden van de brug Warga erop.
Hier hebben we ook onze watertank even bijgevuld.
Afbeelding
En het is daar niet al te breed .
Afbeelding
Afbeelding
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Gespot in Friesland

Bericht door Gert Schouwstra »

De brugopening is 5,75 meter breed, de hoogte is 0,97 meter.
Ik schat dat de vaarweg zo'n 8 meter breed is. Na een paar honderd meter is dat weer beter.
Afbeelding
Afbeelding
De vaart wordt niet gedempt, wel houdt de brug waarschijnlijk op met draaien, want hij is niet zo best meer.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
wim
Berichten: 862
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:07
Locatie: Hansweert

Re: Gespot in Friesland

Bericht door wim »

Nu moet ik mij toch bij de woorden van Rene aansluiten want ik heb toen direct nog een foto van de andere kant gemaakt en daar is het zeker geen acht meter.
Dat bootje wat wij toen hadden was 3.40 breed.
Wij zijn er ook een keer met de Doerak 1150 langs geweest en die was 4.00 breed als ik er nog foto's van vind dan zet ik deze er ook even op om de breedte van deze doorgang te laten zien
Afbeelding
Afbeelding
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Gespot in Friesland

Bericht door Binnenvaart »

Adelante , 63,00 x 7,25 x 2,51 , 757 ton , Bouwjaar 1964 , Werf Gebr. Buijs, Krimpen a/d IJssel , 365 pk Caterpillar , ex Gamma , ex Spes Nostra , ex Gamma , eigenaar M Vat in Dordrecht , ENI 02311664

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Gespot in Friesland

Bericht door Binnenvaart »

Schokland , 76,97 x 8,20 x 2,80 , 1059 ton , Bouwjaar 1956 , Werf Kampen Scheepswerf in Kampen , 600 pk GM , ex Schokbeton 1 , ex Schokland 2 , ex Schokland , eigenaar Mineralis BV in Hattemerbroek , ENI 03051379

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Gespot in Friesland

Bericht door Wrijfhout »

Vorige week lagen we een aantal dagen op ons favoriete plekje achter het eiland in de bocht voor Uitwellingerga. Mooi spottersplekje...
Het waaide behoorlijk en toen ik onderstaand koppelverband aan zag komen was ik wel benieuwd hoe dat zou gaan met al dat gekrioel voor de kop. Petje af voor de schipper die best wel eens de billen bijelkaar geknepen zal hebben...

Afbeelding
Het motorschip Mi Anna en het duwschip Mi Vera, onderweg naar Lemmer. Door de dwarse wind scheerde hij diep door de bocht waar op dat moment gelukkig geen jachtjes voeren...

Afbeelding
Een mannetje voorop als uitkijk en de kopschroef bij om uit het lager te blijven...

Afbeelding
en nu???

Afbeelding
Ik heb niks horen blazen dus het zal allemaal wel goed zijn gegaan. Nogmaals, petje af!
Hoe lang het hele spul was weet ik niet, het m/s Mi Anna is 95 meter lang, de Mi Vera schat ik toch ook op zo'n tachtig meter...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Binnenvaart
Berichten: 28406
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Gespot in Friesland

Bericht door Binnenvaart »

Prinses Maxima , 56,00 x 8,00 x1,50 , Bouwjaar 2007 , Werf Turnu Severin Shipyard in Severnav (Roemenië) afbouwwerf Smits Machinefabriek en Scheepsreparatie in Krimpen a/d Lek , 2 x 300 pk Caterpillar , eigenaar Noordzee Onderwijs Groep in Haarlem , ENI 02328191

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prinses Amalia , 30,00 x 8,00 x 1,50 , Bouwjaar 2007 , Werf Turnu Severin Shipyard in Severnav (Roemenië) , Afbouwwerf Smits Machinefabriek en Scheepsreparatie in Krimpen a/d Lek , eigenaar Noordzee Onderwijs Groep in Haarlem , ENI 02328190

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Gespot in Friesland

Bericht door Wrijfhout »

De Gerdie T kwamen we gisteravond tegen bij de Snekersluis.

gr. Harry

Afbeelding

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Gespot in Friesland

Bericht door Wrijfhout »

Op ons reisje door Friesland weer het een en ander gespot.

Afbeelding
We liepen de Veghel achterop, toen hij onze grote 'turfvlag' gezien had was het net of hij een paar tandjes inhield, alsof hij zeggen wilde: 'kom er maar voorbij buurman...' :lol:

Afbeelding
't Is toch wel lekker als je niet steeds in dat schroefwater van die grote jongens zit...

Afbeelding
De mannen van de Odorato uit Stiens stonden zo enthousiast naar ons te zwaaien dat ze zeker een plaatsje in deze gallery verdienen :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Met dit schip heb ik niks maar ik vind de naam wel interessant: Piz Shkhara. Maar goed dat tegenwoordig alles per computer gaat anders had deze naam heel wat varianten gekend in de geschriften van de sluismeesters...

Afbeelding
En natuurlijk mag deze ex Twenthe ook niet ontbreken. Aan de oude Twenthe Dinkel kleven onlosmakelijk de namen van de schippers Kees Buining en later Otto Hazewinkel.

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Gespot in Friesland

Bericht door Wrijfhout »

Ik doe een ander graag een plezier Fred :wink:

Afbeelding

Afbeelding

geladen heb ik hem ook nog bij Gaarkeuken...
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie