Pagina 1 van 15

Bunker- en bilge schepen

Geplaatst: 30 dec 2005 16:22
door Danny
Afbeelding

..foto's..

Geplaatst: 05 feb 2007 09:50
door Binnenvaart
Peter , 33,83 x 6,40 x 2,40 , 390 ton , Bouwjaar 1966 , Werf Scheel & Johnk in Hamburg , 600 pk MAN , ex BP 96 , Julia , Wallenstein , europanummer 2317300 . De Peter gaat hier de Baccara bunkeren in een haven van Amsterdam. Foto´s gemaakt door Derry

Hoe komt een boot uit Groningen in Amsterdam om te bunkeren,eindje uit de buurt,zou hij hier zijn standplaats hebben

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 12 feb 2007 12:07
door Binnenvaart
De nieuwe bunkerboot Desafio van Driekus Visser uit Kerkdriel bij Seepers in Heerewaarden op de foto gezet door Bolle van de Silmay

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 23 dec 2007 13:40
door Binnenvaart
Neptun 44 , 22,96 x 4,65 x 1,76 , 94 ton , Bouwjaar 1970 , Werf De Hoop in Schiedam , 235 pk , Ex Fina 44 , eigenaar Bunkerbedrijf Neptun BV , europanummer 03011969

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 27 feb 2008 19:02
door tb
tijdens mijn kortstondige carriere als oliehandelaar bij trolek lekkerkerk
heb ik ook een poosje in amsterdam mogen werken beregezellig maar een beetje koud (winter 96/97)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 14 apr 2008 22:27
door brander
CALPAM 121. gezien vanaf de Waalkade bij Nijmegen.
Afbeelding

SERVICE 3. bij Lobith-Tolkamer.
Afbeelding

Geplaatst: 17 mei 2008 11:58
door brander
FIWADO I.
Afbeelding

Bilgevaartuigen

Geplaatst: 23 mei 2008 12:03
door Kees Keijzer
De afgelopen week zijn op de "IJsselstroom" de ladingtanks schoongemaakt i.v.m.
het vijf jaarlijks groot survee, dat gebeurde in de 2é Merwedehaven in Dordrecht door firma Stroom & Visser. Als schoonmaakschip kwam een schip langszij waar ik ook nog een halfjaar schipper op was:
Afbeelding
Die "Flava" eigendom van P. Zwaans uit Zwijdrecht en vooer voor de tankrederij Zwaans van der Heuvel uit de Merwestad. Toen ik in 1976 het ouderlijkschip verkocht had naar het buitenland ben ik bij die rederij gaan aflossen, veertien dagen de stuurman vervangen op de " Ärundo" een van de twee schottelbakjes geschikt voor bitumen vervoer . Na veertien dagen vroeg men of ik als schipper op de "Flava" wilde varen i.v. m. het overlijden van de eigenaar . Dat schip voer bitumen van de Shell in Pernis naar Uithoorn en een enkele keer naar de Delta werken. In december van dat jaar kwam ik op de "Lemna" van de zelfde rederij.
In de jaren 89 en 80 voerden we de bitumen aan voor de afsluiting van de Oosterschelde, de "FLava" laadde uit ons en bracht het op de "Jan Heijmans" een drijvende asfaltfabriek.
Hier een foto van de "Flava"die bij de "Lemna"opzij schiet in de werkhaven Noordland op de achtergrond de "Jan Heijmans"
Afbeelding
Hiernog eens foto waar de "Flava"aan het lossen is op de "Jan" zoals wij het fabrieksschip liefkozend noemden;
Afbeelding
Zo zie je maar ieder schip heeft een verleden, maar het moet wel verteld
worden.
Gr, Kees.

Geplaatst: 12 jun 2008 20:54
door Ton Kompier
Enige wat ik weet is de naam Antoine 1, maar wel een bunkerscheepje
Leuke hiervan is dat de mannen aan het voetballen waren tijdens hun lunchpauze.
De bal gaat het water in, de Antoine 1 ligt te wachten om de sluis van Lelystad binnen te varen.
En wat doet deze kapitein? Hij stuurt zijn scheepje zo naar de kant dat de bal wordt terug gedreven en de neus tegen de kade komt, waar iemand aan boord springt , de bal uit het water haalt, weer terug op de wal wordt getrokken en de schipper een groots geklap en gefluit en bedankje krijgt.
Dit vond ik klasse van deze man.

Want de zeilscheepjes gingen er als een haas vandoor, in plaats van even de bal te pakken.
Afbeelding

Hier gaat zij keurig de sluis binnen.
Afbeelding

Geplaatst: 14 jun 2008 22:24
door Ton Kompier
Gisteren in het buitengebied van IJmuiden de NELLIE

Afbeelding