Delfzijl "toen".

van: www.kustvaartforum.com
Stef

Delfzijl "toen".

Bericht door Stef »

Op verzoek dit nieuwe onderwerp met als begin:

foto's kruisje

Hart. Gr.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Vijfentwintig jaar geleden fotografeerde ik deze Ador in de Farmsumerhaven. Daar zat een verhaal aan vast maar dat ben ik vergeten... Was het schip opgelegd, of misschien aan de ketting gelegd? Wie weet het nog?

gr. Harry

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Bericht door Wrijfhout »

Op dat zelfde rolletje zat deze foto van de Els Teekman die een lading hout lost aan Wagenborg's Terminal.

Niet lang daarna ging het schip opleggen in Groningen.

gr. Harry

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Gehele Damhof-vloot ? Bert ik zie er alleen maar 2..de Twee Gezusters en waarschijnlijk (aan het koppie te herkennen) de Empire..
De Dubhe was van Smeltekop..en de Brandaris van Davids...
en de Damhof vloot bestond in die tijd uit een stuk of 12 schepen.
Gr. Roelof
Bert
Berichten: 2376
Lid geworden op: 30 dec 2004 18:08
Locatie: Delfzijl

Bericht door Bert »

Ja inderdaad Roelof twee van de twaalf is niet bepaald de halve vloot, knap dat je de "EMPIRE" herkend ligt inderdaad naast de "TWEE GEZUSTERS".
Nam ook nog een foto van de achterzijde waarop de "EMPIRE" beter is te zien maar kan die foto nu niet vinden.

Gr.Bert.Romeling.
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

Maar wat je vertelde Bert..is wel regelmatig gebeurd...zelfs ergens in 1985-86 ,meende ik..toen lag bijna de gehele Damhof-vloot binnen (alleen de Ketelmeer niet)..de rest lag verdeeld bij de werf-de Farmsumerhaven en zelfs in het Oosterhornkanaal. Achteraf spijtig dat ik er nooit een foto van heb gemaakt...maar er is vast nog wel iemand op het forum die dat wel heeft gedaan...eigenlijk was het het een imposant(maar ook een droevig)gezicht.
Mvrgr Roelof
Bert
Berichten: 2376
Lid geworden op: 30 dec 2004 18:08
Locatie: Delfzijl

Bericht door Bert »

Ho Ho Jan, natuurlijk hebben we er een foto van in dit geval een krantefoto van aug 1983 , het Oosterhornkanaal te Delfzijl

Snap trouwens niet waarom ik er zelf niet eentje maakte .

Bert.Romeling.


Afbeelding
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Bericht door R.Konigers »

bedankt Bert..(en Jan voor de "reminder").
Van voor naar achter : Barok , Imke (of zusterschip Hoop) , Schildmeer (of zusterschip Wendy) en de IJsselmeer.
Mvrgr Roelof
Bert
Berichten: 2376
Lid geworden op: 30 dec 2004 18:08
Locatie: Delfzijl

Bericht door Bert »

Afbeelding

"SCHILDMEER" en de "WENDY" opgelegd te Delfzijl , maakte de foto in 1986.

Bert.Romeling.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Eind 1962 twee nieuwbouwschepen aan de Duurswoldsteiger, de Deense Kongsholm en de ?

Afbeelding
Plaats reactie