Wie weet?

van: www.kustvaartforum.com
K.BROUWER
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jun 2006 04:45

Re: Kustvaart Brazilië

Bericht door K.BROUWER »

Zo uit het blote koppie... KHL en NiGoCo.

Groeten,K.Brouwer.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Kustvaart Brazilië

Bericht door Evert Sikkema »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Steunbeer, hier een paar voorbeelden van NIGOCO kustvaarders die op de Zuid Amerikaanse oostkust hebben gevaren.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Re: Wie weet???

Bericht door Ron H »

Geregeld volg ik van achter de PC enkele schepen die allen in de offshore of zware ladingvaart actief zijn. Bijzondere manoeuvres zijn hierbij ook geen uitzondering. Onderstaand weer een staaltje in Het Kanaal, waarvan ik me afvraag Waarom???? Vlak voor de kust zie ik wel eens van die rondjes/ ijsbeergangetjes maken om het tij af te wachten, maar dan hier? Wie weet hier iets van?
PS, het is een rondje van 3,5 uur. Juiste tijd, de stroming mee??????

Afbeelding
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
Hessel
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 jan 2005 14:40
Locatie: Terschelling
Contacteer:

Re: Wie weet???

Bericht door Hessel »

Misschien rondje van de baas?? Ik zie op AIS live zit nu ook sinds kort shiptrack
op dat hij idd dat rondje gemaakt heeft. Ik weet dus niet wat er gebeurt is hoop niet iemand overboord.
Groeten Hessel Buren Terschelling
https://www.tugsalvage.nl

Your Mayday is our call for giving assistence
tony

Re: afbraakmateriaal

Bericht door tony »

Hallo Bertold ,
wat is het adres van dat beeldhouw atelier in oostende ? gr.tony
Louis O.
Berichten: 1835
Lid geworden op: 31 dec 2004 21:23
Locatie: Vlissingen

Re: afbraakmateriaal

Bericht door Louis O. »

In Gent, worden ( werden ), veel schepen gesloopt.
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Re: afbraakmateriaal

Bericht door Ron H »

Hier nog één in Hoboken:
https://vandergucht.eu/routeplanner.htm
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Wie weet???

Bericht door Evert Sikkema »

Na de 2e wereldoorlog was er grote behoefte aan zeeschepen. Zowel van de GHV- als van de KHV-vloot waren veel schepen verloren gegaan. Wegens gebrek aan grondstoffen / materialen moest men roeien met de riemen die men had.
Schepen uit de jaren 20 van de vorige eeuw bleven nog heel wat jaren doorvaren.
De vloot werd aangevuld met schepen die Duitsland als herstelbetaling af moest staan, maar er werden ook nogal wat landingsvaartuigen omgebouwd. Dat blijkt niet zo'n doorslaand succes geweest te zijn.
Ik zou wel eens een aantal voorbeelden willen zien van zulke kustvaarders en misschien kan er door iemand ook iets verteld worden waarom die schepen niet erg succesvol waren.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
OLAU-ferry-liefhebber
Berichten: 635
Lid geworden op: 03 jan 2005 01:12
Locatie: Deventer

Re: Wie weet???

Bericht door OLAU-ferry-liefhebber »

Als reactie op de vraag van ferdiR do dec 30, 2010 8:50 pm:

Mogelijk bedoel je DP: https://nl.wikipedia.org/wiki/Dynamic_positioning
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Re: Wie weet???

Bericht door Theo Horsten »

Evert schreef:er werden ook nogal wat landingsvaartuigen omgebouwd. Dat blijkt niet zo'n doorslaand succes geweest te zijn.
Och, niet zo'n succes ... Het is maar net wat je ervan had verwacht, Evert. Om te beginnen waren het allemaal schepen die in grote haast waren gebouwd en eigenlijk maar voor één oversteek, voor de invasie en verder niks. Dat gold ook voor de Liberty's; als die één geladen reis over de Atlantic maakten, was het eigenlijk al voldoende. Alles daarna was winst. Maar hoe lang hebben die niet doorgesjouwd en veel geld verdiend? De hele, enorme Griekse handelsvloot was gebaseerd op Liberty's.

Nu hadden die Liberty's één groot voordeel: er stond een heel simpele triple-expansie stoommachine in waarmee ze dan wel niet zo hard liepen en die mede oorzaak waren dat er door de jaren heen nogal eens eentje op het strand verdaagde, maar die wel uiterst betrouwbaar en vrijwel onverslijtbaar waren. De oorlogsplannenmakers in Amerika hadden destijds voor een triple gekozen omdat die eenvoudig en snel te maken waren; vele malen sneller en veel eenvoudiger dan de eenvoudigste dieselmotor. De onderdelen konden door elk klein machinefabriekje worden gemaakt en bepaalde delen bij wijze van spreken door de dorpssmid. Dat betekende dat er duizenden kleine bedrijven bij de productie ingezet konden worden. Maar het waren dus geen schepen die voor een lang leven gebouwd waren terwijl vele het toch heel wat jaren hebben uitgehouden.

Bij de landingsvaartuigen lag dat anders. Ga naar de site van Jelle en tik in het zoekvakje "ladingsvaartuig" in, dan rolt er gelijk een heel rijtje uit. Als je dan kijkt waar die zijn gebleven en hoe lang die hebben gevaren, dan komt dat "niet zo'n doorslaand succes" toch wel in een ander licht te staan. Maar dan zie je ook wat voor mtoren er bij de bouw in werden gezet; dat was in vrijwel alle gevallen 2 x Paxman, een product van de bekende fabriek uit Colchester. Dat waren heel lichte motoren die hun vermogen uit het hoge toerental haalden; zo rond de 400 BHP bij 1000 toeren. En dát was het probleem met die landingsvaartuigen; die snellopende motoren waren niet geschikt voor de kleine handelsvaart zoals wij die bedreven en met de mensen die bij ons met die motoren moesten werken. Niet voor niets waren de simpele motoren van Jan Brons zo'n enorm succes.
Als je dat lijstje bij Jelle even naloopt, zul je zien dat die schepen voor het merendeel al spoedig omgemotord werden, want die motoren, die verrekte snellopers, die waren de oorzaak dat die omgebouwde landingsvaartuigen zo'n slechte naam kregen. Want lading vervoeren deden ze echt wel en daar ging het toch maar om.
Plaats reactie