Wie herkent dit schip?

van: www.kustvaartforum.com
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door Evert Sikkema »

Nou niet weer vergeten, hoor, Evert. (met een schoolmeester vingertje en een smile van Theo).
Ik zal het nooit meer doen, tenminste vandaag niet. De naam Marianne staat er nu al bij.
Theo, bedankt. Nu ik het opnieuw nakijk staat de discussie me weer helder voor ogen.

Troost je Evert, dit is mij ook wel eens overkomen: de administratie niet op orde en het geheugen ook al niet meer wat het is geweest (Wijze woorden van Harry).
Gelukkig ben ik de enige niet die wel eens wat vergeet.

Inderdaad de boekhouding niet op orde. Normaal zou ik het woord 'onbekend' direct vervangen hebben, maar een jaar geleden had ik blijkbaar andere dingen aan mijn hoofd en heb ik onbekend niet verandert in MARIANNE.
Ja Harry misschien is het geheugen ook niet meer wat het geweest is, maar zou het ook kunnen dat de harde schijf in mijn hoofd vol begint te raken?

Om er toch nog even op door te gaan hierbij nog een foto van de Marianne waarop de naam wel te lezen is.

Afbeelding
Marianne 1920.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Jan DB Vos
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2014 15:17

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door Jan DB Vos »

Ik zie deze discussie over de Democraat nu pas, dus sorry voor de late reaktie...

Tijdens de 'overgang' van Buizerd naar Democraat (2) heeft mijn vader de bemanningsverblijven van de 'vooruit' naar 'achteruit' verplaatst, en de oude bakingang vervangen door een luik.
Tijdens die ombouw zijn er idd veranderingen geweest mbt de plaatsing -en wellicht het aantal- van de poorten...
Het kleine kamstukje op de boeg is idd ter zelfde tijd verwijderd, evenals 1 reddingboot, en de lier van de voor-boom

Ik kan me de indeling van de opbouw helemaal niet meer herinneren (behalve de kombuis), en ik kan helaas niet meer de juiste gegevens vragen....
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door Ben »

Het bericht van Jan over de Democraat heeft betrekking op het onderstaande:
Wrijfhout schreef:Afbeelding
Onlangs kreeg ik dit in 1952 verstuurde kaartje van het Duitse Leer. Daarop staat zonder twijfel een door Van der Werf in Hoogezand gebouwd kustertje. Maar welk? Ik heb alle in aanmerking komende namen gechecked en vermoed dat het de Democraat betreft. Wat denken jullie er van....
"Wrijfhout" plaatste dit bericht op 12 november 2010 en de reakties kun je hier lezen.
Douwe J.
Berichten: 1785
Lid geworden op: 31 dec 2004 18:52

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door Douwe J. »

Wie weet iets van deze veerboot "Insula " :?: vroeger van Urk naar :?:

Afbeelding
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door joop 1 »

insula voer van urk naar enkhuizen is later omgebouwd als motorschip volgens mij vaart ie nog ergens rond gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door Evert Sikkema »

Op 29 december 2012 is op dit onderwerp ook over de INSULA geschreven:

viewtopic.php?f=1&t=1125&start=1500

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Ton Pekel
Berichten: 63
Lid geworden op: 31 dec 2004 07:53
Locatie: Elburg

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door Ton Pekel »

Ik had nog een foto van de Insula liggen in mijn archief In 1950 was ze in de haven van Elburg.
Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door Ben »

@Ton, bedankt voor de mooie foto uit je archief.
De geschiedenis van de Insula op: https://www.spanvis.nl/Stoomschepen%20ro ... Zuiderzee/ en dan naar beneden scrollen.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door Ben »

Wie herkent deze kustvaarder op een uitvergroting van een foto gemaakt in 1967???

Afbeelding
schokker

Re: Wie herkent dit schip?

Bericht door schokker »

Volgens mij zijn de mannen op de voorgrond bij de Insula in Urker klederdracht.

Ik weet niet of deze foto uit een privé collectie komt of breder bekend is ? Er is sinds kort een stichting op Urk die zulks beeldmateriaal verzamelt en probeert veilig te stellen.

Grt

Henk
Plaats reactie