Pagina 51 van 93
Re: Harlingen "vandaag"
Geplaatst: 08 mar 2019 20:17
door Geert D
Ruud Burgers schreef: ↑28 feb 2019 13:03
MERWESTROOM Imo 9840192 Bouwjaar 2018 RWS Multipurpose Vessel bij Damen Shiprepair Harlingen op he droge
Dit schip zal wel nooit aan de grond lopen, enne de ankers zullen ook wel voor de leut zijn.
Of zouden ze hem gebruiken om niewe geulen te baggeren?
Met ander woorden wat is hier de bedoeling van?
gr.geert
Re: Harlingen "vandaag"
Geplaatst: 13 mar 2019 14:01
door Herman
Ruud van de Merwestroom zijn de foto's van het achterschip.het schip vaart volledig electrische.
Re: Harlingen "vandaag"
Geplaatst: 14 mar 2019 14:41
door Ruud Burgers
Beste /geert Hier even een reactie betr. het ontwerp van de Merwestroom van R.W.S
Bij werken met veiligheids lijnen geeft dat en extra risico van ee lijn in een schroef. Daarom zijn de schroeven onder het voorschip geplaatst. Bovendien hebben ze een draaicirkel van 360 graden in combinatie met stuurroosters aan het achterschip kan het schip manoevreren in alle richtingen.
Gr Ruud
Re: Harlingen "vandaag"
Geplaatst: 14 mar 2019 15:04
door Geert D
[/quote]
Dank je dat is al iets duidelijker.
gr.geert
Re: Harlingen "vandaag"
Geplaatst: 15 mar 2019 08:34
door Herman
- sb zijaanzicht
- IMG-20170316-WA0000.jpg (72.78 KiB) 2973 keer bekeken
Ruud en Geert,nogmaals je kijkt tegen het achterschip aan van de Merwestroom het voorschip is waar de kraan op staat en het A frame. voorin de kop zit een boegschroef,verder uitgerust met een dp systeem.
gr.Herman,wtk RWS
Re: Harlingen "vandaag"
Geplaatst: 15 mar 2019 19:58
door Geert D
Herman schreef: ↑15 mar 2019 08:34
IMG-20170316-WA0000.jpgRuud en Geert,nogmaals je kijkt tegen het achterschip aan van de Merwestroom het voorschip is waar de kraan op staat en het A frame. voorin de kop zit een boegschroef,verder uitgerust met een dp systeem.
gr.Herman,wtk RWS
Ik geloof je enne op het plaatje staat aanzicht sb zijde.
Dan ga ik er van uit dat dit het 1e schip is wat ik zie met de thuis haven op de kop geschilderd.
gr.ger
Re: Harlingen "vandaag"
Geplaatst: 16 mar 2019 15:32
door Ruud Burgers
Dit staat geschreven in het nieuwsbericht RWS . dus het brengt nu wel wat verwarring mee , de project manager zei ook dat de schroeven op het voorschip waren geplaatst , net zoals de 2 ankers. de Waddenzee en de Nieuwe diep zijn ook voor survey op de werf, en zal het nog even navragen
gr Ruud
Multifunctioneel door slim ontwerp
Behalve innovatief moet de nieuwe vloot van de Rijksrederij ook multi-inzetbaar zijn. De Merwestroom combineert diverse functies zoals vaarwegmarkering, patrouilleren, meten en visserijonderzoek op één schip. De Goffau: ‘Normaal gesproken bevinden de schroeven zich op het achterschip onder het werkdek. Bij werken met veiligheidslijnen geeft dat een extra risico van een lijn in de schroef. Daarom zijn de schroeven onder het voorschip geplaatst. Bovendien hebben die een draaicirkel van 360 graden. In combinatie met stuurroosters aan het achterschip kan het schip manoeuvreren in alle richtingen.’
Re: Harlingen "vandaag"
Geplaatst: 16 mar 2019 15:36
door Ruud Burgers
Re: Harlingen "vandaag"
Geplaatst: 16 mar 2019 15:40
door Ruud Burgers
Re: Harlingen "vandaag"
Geplaatst: 16 mar 2019 15:44
door Ruud Burgers
m/s EENDRACHT GLOBAL SEATRADE URK
Imo no. 9512783 Brt.2981 t. dwt.3394 t. L.105m x Br. 15.60m Bouwjaar 2009 snelh. 15.6 kn
bij Damen Shiprepait voor survey
================================================================================