Zo in de loop der tijd zijn er foto's verschenen van schepen die daar gesloopt zijn en toen kwam de Spirit eruit rollen met een 4 cil.
Maar dat was uiteraard een gok want zoals er meer honden zijn die Fikkie heten zijn er meer motoren die 4 cilinders hebben.....
Groeten
Jan
De machinekamer, incl. welke motor?
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Joop en Jan, bedankt voor jullie reactie, mijn informatie komt uit marhisdata:
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Deze motor is wat herkenbaarder denk ik.
Groeten
Jan
Groeten
Jan
- Bijlagen
-
- Raadmotor.jpg (142.06 KiB) 1134 keer bekeken
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Hint
De eerste motor van dit type was een 5 cil. waarvan de aanzetinrichting tweetact was.Als de motor pakte werd d.m.v. een servo motor en een nogal gecompliceerd stangenstelsel op viertact over geschakeld......
Groeten Jan
De eerste motor van dit type was een 5 cil. waarvan de aanzetinrichting tweetact was.Als de motor pakte werd d.m.v. een servo motor en een nogal gecompliceerd stangenstelsel op viertact over geschakeld......
Groeten Jan
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Misschien een Werkspoor ?.
g/., Roy
g/., Roy
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Werkspoor TMS boring 300 mm slag 480 mm 450pk bij 375 o/m
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Het is om precies te zijn een TMS later is deze motor verder ontwikkeld met name om hem goedkoper te kunnen produceren.
Dat werd de TMAS.Daar kwam weer uit voort de TMABS waar de B stond voor de Büchi uitlaatgasturbine.
Interessant is dat werkspoor in 1939 een order kreeg van de Argentijnse Marine die o.a. als eis hadden dat ze en gering gewicht moesten hebben.Deze motoren werden geheel gelast uitgevoerd,daarmee waren ze dus Bolnes voor!
Als je ze zo'n motor nog wil zien draaien ,niet die gelaste, dan kan je hem als 10 cil. zien in de "Holland".
10 punten dus voor Roy.
Groeten
Jan
Ik zie dat tijdens het tikken krukas ook heeft gereageerd ,ook punten dus voor krukas!
Dat werd de TMAS.Daar kwam weer uit voort de TMABS waar de B stond voor de Büchi uitlaatgasturbine.
Interessant is dat werkspoor in 1939 een order kreeg van de Argentijnse Marine die o.a. als eis hadden dat ze en gering gewicht moesten hebben.Deze motoren werden geheel gelast uitgevoerd,daarmee waren ze dus Bolnes voor!
Als je ze zo'n motor nog wil zien draaien ,niet die gelaste, dan kan je hem als 10 cil. zien in de "Holland".
10 punten dus voor Roy.
Groeten
Jan
Ik zie dat tijdens het tikken krukas ook heeft gereageerd ,ook punten dus voor krukas!
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Deze lijkt me voor de kenners niet zo moeilijk .
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
[quote="Jan Stolp"
Is er nog iemand die een foto heeft van de inbouw van de motor van de Holland?
Is grote kans dat ik het mis heb maar ik dacht dat de werkspoor in gebouwd was zonder ondercater.
Het is ook mogelijk dat ik het op een ander vaartuig heb gezien.
Gr geert
Is er nog iemand die een foto heeft van de inbouw van de motor van de Holland?
Is grote kans dat ik het mis heb maar ik dacht dat de werkspoor in gebouwd was zonder ondercater.
Het is ook mogelijk dat ik het op een ander vaartuig heb gezien.
Gr geert
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Lister Blackstone.
Groeten
Jan
Groeten
Jan