Rederij Jan C. Uiterwijk.

van: www.kustvaartforum.com
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.

Bericht door Huug »

In New Orleans waar Uiterwijk een stukje eigen kade had herinner ik me de heren Hirsch en Boon. Hirsch was van zwitserse komaf maar sprak vloeiend Nederlands hij had zijn papiertjes in Rotterdam gehaald en was daar bij mijn weten walkapitein.
Boon ook van Nederlandse afkomst deed de stuwadoors zaken aldaar.
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
louwerse

Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.

Bericht door louwerse »

Huug,

In de tweede helft van de jaren 70 was er een Engels walkapitein, die mee kwam, dat was Barry Pittar, een
joviaal figuur. Het kwam nog wel eens voor, dat er een doos achterbleef, die eigenlijk gelost had moeten worden in Harwich maar in Rotterdam boven water kwam. Deze ging dan gewoon mee naar een vrieslocatie van een van de handelaren en als er genoeg stonden na enkele reizen werd dit bij opbod door hem verkocht.
Hij kreeg het geld en wat hij er dan mee deed weten wij (gelukkig) niet.
hij voer trouwens niet mee, maar kwam per vliegtuig over.

Leen Louwerse
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.

Bericht door Jan van der Doe »

Afbeelding
Polar Argentina

van VarAway
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
louwerse

Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.

Bericht door louwerse »

Een van de andere schepen die in charter waren bij Jan C. Uiterwyk was de Ocean Fresh een redelijk modern koelschip voor de jaren 70, die ook in de lijndienst zat tussen Tampa en Harwich/Rotterdam.

Leen Louwerse
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.

Bericht door Ben »

Afbeelding

IDNo: 6817792 Year: 1968 Name: DINA-U Flag: PAN Tons: 1110 DWT: 1500 Length overall: 72.5 LPP: 64.0 Beam: 10.4 Builder: Friesland, Lemmer
Subsequent History: 75 ZIARAT Disposal Data:BU Gadani Beach 3.2.86, work began 5.2.86 [Capricorn Enterprises]
wimklooster
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2015 15:48

Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.

Bericht door wimklooster »

vanaf september 1966 voer ik op de arnhem als 2e wtk toen ik monsterde was de eigenaar w int veld werd bemand en bevracht door de oost atlantic line in december kregen we bericht dat de lading verkocht was en gelost moest worden in panama toen we aangekomen waren voor het Panamakanaal en we moesten wachten voor we door het kanaal konden kregen we bericht dat de arnhem verkocht was aan j uiterwijk en de naam moest overgeverfd worden de naam werd toen Maria. a toen ik eind januari 1968 met verlof ging was het nog steeds Maria.a na mn verlof kwam ik op de Cornelia b4 heb toen we daar ook in de caribieen gevaren en kwam de maria .a regelmatig tegen ik weet wel toen we eind november 1968 terug voeren naar holland hij nog steeds Maria.a heette
groet wim
Jan Stolp
Berichten: 2243
Lid geworden op: 30 dec 2004 21:55
Locatie: IJlst

Re: Rederij Jan C. Uiterwijk.

Bericht door Jan Stolp »

Uit ;Ships in Focus Nr 1.
Groet
Jan
Bijlagen
Johanna-U.jpg
Johanna-U.jpg (256.67 KiB) 2089 keer bekeken
Plaats reactie