Rederij C. Minnaar N.V. / Ripmeester & Co. N.V.
Re: Rederij C. Minnaar N.V. / Ripmeester & Co. N.V.
De schilder J.O. een vroege Jean Otten wellicht!
Re: Rederij C. Minnaar N.V. / Ripmeester & Co. N.V.
Hallo mensen, hier ben ik dan eindelijk, Ik ben eindelijk ingelogd op dit forum.
nu kan ik eindelijk jullie vragen beantwoorden,
Hallo Ben, Sleep, Harry Bernd,en Huug,
Sleep, Ik heb niet op de Eminentia gevaren,Ik heb het schip wel geinspecteerd samen met
een bank medewerker en het schip weer vaar klaar gemaakt.
Ook de financiele kant heb ik toen geregeld.
Ook de beide stoomketels hebben we toen weerin bedrijf gesteld.
Kapitein Karel is er toen mee gaan varen,maar ik kan me u niet herinneren.
Wat was uw functie aan boord,ik ben na al die jaren toch nieuwschierig
hoe het allemaal is afgelopen met de schepen.
groetjes Oene.
Harry Bernd
U schreef over Klaas van der Stel,dit was de eerste machinist van de
Audacia. vd Stel werd walmachinist bij de schepen van Minnaar, op een
gegeven moment kocht hij ook een schip wat de Hoc Vinces werd dit
was geen palingboot maar gewone droge lading schip,Voor zover ik weet
met Theo Sneider als kapitein.
groetjes Oene.
Harm Jan
Ik ben ook in het bezit van het schilderij wat u op site hebt geprojecteerd
wie dit heeft gemaakt weet ik zo direct noch niet, maar misschien schiet
me dat nog we te binnen,
vriendelijke groeten Oene
Huug, Bedankt voor de foto's van de Diligentia,tot op het laatst ben ik
op dit schip gebleven ,toen werd het schip verkocht naar griekenland.
groetjes Oene
tot horens Oene
nu kan ik eindelijk jullie vragen beantwoorden,
Hallo Ben, Sleep, Harry Bernd,en Huug,
Sleep, Ik heb niet op de Eminentia gevaren,Ik heb het schip wel geinspecteerd samen met
een bank medewerker en het schip weer vaar klaar gemaakt.
Ook de financiele kant heb ik toen geregeld.
Ook de beide stoomketels hebben we toen weerin bedrijf gesteld.
Kapitein Karel is er toen mee gaan varen,maar ik kan me u niet herinneren.
Wat was uw functie aan boord,ik ben na al die jaren toch nieuwschierig
hoe het allemaal is afgelopen met de schepen.
groetjes Oene.
Harry Bernd
U schreef over Klaas van der Stel,dit was de eerste machinist van de
Audacia. vd Stel werd walmachinist bij de schepen van Minnaar, op een
gegeven moment kocht hij ook een schip wat de Hoc Vinces werd dit
was geen palingboot maar gewone droge lading schip,Voor zover ik weet
met Theo Sneider als kapitein.
groetjes Oene.
Harm Jan
Ik ben ook in het bezit van het schilderij wat u op site hebt geprojecteerd
wie dit heeft gemaakt weet ik zo direct noch niet, maar misschien schiet
me dat nog we te binnen,
vriendelijke groeten Oene
Huug, Bedankt voor de foto's van de Diligentia,tot op het laatst ben ik
op dit schip gebleven ,toen werd het schip verkocht naar griekenland.
groetjes Oene
tot horens Oene
Re: Rederij C. Minnaar N.V. / Ripmeester & Co. N.V.
In de uitgave Thuishaven Rotterdam van de Scheepsfotoruilbeurs staat volledige vloot van Minnaar/Ripmeester beschreven.
Minnaar heeft vanaf 1939 een zevental schepen in eigendom gehad waarvan een drietal aangekocht en vier nieuwbouw.
(Ferocia 1947, Audacia 1951, Diligentia 1952 en Fiducia II 1957.)
Ripmeester had achtien schepen in eigendom gehad alle tweedehands aangekocht.
In bevrachting/beheer worden een negentiental schepen vermeld.
Van de tankers Diligentia (1965) en Eminentia word eigenaar Wiljo en beheer Ripmeester vermeld.
Mei 1976 is Ripmeester failliet verklaard.
Hank.
Minnaar heeft vanaf 1939 een zevental schepen in eigendom gehad waarvan een drietal aangekocht en vier nieuwbouw.
(Ferocia 1947, Audacia 1951, Diligentia 1952 en Fiducia II 1957.)
Ripmeester had achtien schepen in eigendom gehad alle tweedehands aangekocht.
In bevrachting/beheer worden een negentiental schepen vermeld.
Van de tankers Diligentia (1965) en Eminentia word eigenaar Wiljo en beheer Ripmeester vermeld.
Mei 1976 is Ripmeester failliet verklaard.
Hank.
Re: Rederij C. Minnaar N.V. / Ripmeester & Co. N.V.
Oene,
Ik weet dat je niet op de Eminentia gevaren heb, maar ik heb je, zover ik nog weet, in Vlaardingen op de werf ontmoet als inspecteur.
Ik was die 1ste mach. die de Eminentia uit Noorwegen gehaald heeft via Engeland naar Nederland.
De hartelijke groeten.
Louis
Ik weet dat je niet op de Eminentia gevaren heb, maar ik heb je, zover ik nog weet, in Vlaardingen op de werf ontmoet als inspecteur.
Ik was die 1ste mach. die de Eminentia uit Noorwegen gehaald heeft via Engeland naar Nederland.
De hartelijke groeten.
Louis
Re: Rederij C. Minnaar N.V. / Ripmeester & Co. N.V.
Is bekend wat Handelmij Wiljo voor onderneming was. Wie zat hier achter? Ook Minnaar of Ripmeester?
Dick
Dick
Re: Rederij C. Minnaar N.V. / Ripmeester & Co. N.V.
2x een Diligentia, de bovenste gebouwd in 1952 en daaronder haar van 1965.
Re: Rederij C. Minnaar N.V. / Ripmeester & Co. N.V.
En daar werden dan de gevaarlijkste ladingen mee vervoerd.
Als er brand uitbrak had je alleen de dekwas en een grote poederblusser op het achterdek.
Ze zouden nu een rolberoerte krijgen.
Harry
Als er brand uitbrak had je alleen de dekwas en een grote poederblusser op het achterdek.
Ze zouden nu een rolberoerte krijgen.
Harry
Re: Rederij C. Minnaar N.V. / Ripmeester & Co. N.V.
Hallo Dick, de eigennaar van handelsmij Wiljo is verhoeven uit Antwerpen, verder weet ik het ook niet, hij is in contact gekomen met Leo Ripmeester.Dick schreef:Is bekend wat Handelmij Wiljo voor onderneming was. Wie zat hier achter? Ook Minnaar of Ripmeester?
Dick
Verhoeven was de eigennaar van de nieuwe Diligentia ex Maud, en Eminentia, die werden bevracht door Ripmeester. Er zit nog een heel verhaal achter, maar omdat nu uitteleggen zijn wij zo uren verder.
Groeten van Oene Wijbenga
Re: Rederij C. Minnaar N.V. / Ripmeester & Co. N.V.
harry,Harry Bernd schreef:En daar werden dan de gevaarlijkste ladingen mee vervoerd.
Als er brand uitbrak had je alleen de dekwas en een grote poederblusser op het achterdek.
Ze zouden nu een rolberoerte krijgen.
Harry
wij vervoerden van alles wat vloeibaar was, wij hebben met kapitein Schreudering, zelfs een lading sludge vervoerd allemaal afval troep als het maar vloeibaar was, van Liverpool naar London, maar met open vuur waren wij heel voorzichtig.
groeten van Oene
Re: Rederij C. Minnaar N.V. / Ripmeester & Co. N.V.
Mijnheer Wijbenga,
Ik wist niet dat kapitein Schreudering op de Diligentia had gevaren.
Hij was in 1960 mijn eerste kapitein op de Audacia.Wat dat open vuur betreft,in de tijd dat ik op de Diligentia voer was er nog al wat verloop onder de dekdienst.Die mannen hadden dat nog niet zo in hun hoofd.
Harry
Ik wist niet dat kapitein Schreudering op de Diligentia had gevaren.
Hij was in 1960 mijn eerste kapitein op de Audacia.Wat dat open vuur betreft,in de tijd dat ik op de Diligentia voer was er nog al wat verloop onder de dekdienst.Die mannen hadden dat nog niet zo in hun hoofd.
Harry