Foto's gezocht.

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Foto's gezocht.

Bericht door Ben »

Wie heeft een foto van de Sea-Lily in 1999 gebouwd door scheepswerf Damen, Bergum? In 2005 werd zij verkocht als Brielle.
Een andere vraag: heeft zij wel onder Nederlandse vlag gevaren?
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Sea Lily

Bericht door p.arendz »

ben - over de Sea Lily - schreef:heeft zij wel onder Nederlandse vlag gevaren?
Hoezo? Ze had toch Delfzijl op de kont?
MVG,
---Peter.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Foto's gezocht.

Bericht door Ben »

@Peter, door het streepje tussen Sea en Lily kon ik haar (eerst) niet vinden in de jaarboekjes Scheepvaart.
Een foto ontving ik zojuist via de mailbox:

Afbeelding
Herman Kiestra

Capella RWS

Bericht door Herman Kiestra »

Goedendag,

Bij het speuren naar foto's of andere informatie over ons schip "Capella" kwam ik op deze site terecht. Het voormalig meetvaartuig "Capella" van Rijkswaterstaat is sinds februari 2009 in ons bezit. Na dat het via de domeinen verkocht is aan de heer Koeman in De Woude (Noord-Holland) is het verkocht aan iemand uit Jellum (Friesland) Deze heeft helaas niet het leven gekregen om het schip om te bouwen. Wij hebben het inmiddels grotendeels verbouwd en hebben er veel plezier en aardigheid aan. Ligplaats is tegenwoordig Leeuwarden (waar wij wonen) Graag zou ik in contact komen met degene die mij info kan geven over dit schip, of nog foto's heeft uit de tijd dat het in gebruik was bij RWS.

Groeten,

Herman Kiestra
Winston

Foto's gezocht Wagenborg schepen

Bericht door Winston »

Ik ben helemaal nieuw op dit forum en sinds gisteren officieel ingeschreven. Ik ben op zoek naar foto's van de Wagenborg schepen Ik heb 15 jaar helemaal niets meer gedaan aan de scheepvaart hobby en ben nu sinds begin dit jaar weer begonnen

Door een goede vriend uit Delfzijl die helaas vanwege zijn werk geen foto's kan maken ben ik warm gemaakt voor de Wagenborg vloot. Zelf heb ik in de jaren 80 veel met Wagenborg te maken gehad Iedere 10/12 dagen kam de Polarborg in Dordrecht waar destijds Paul ten Duis kapitein was ook kwam ik op de Rijn en Scheldeborg, de Linde en Lenneborg en ook de grootste destijds de Delfborg

Ik ben in hoofdzaak geinteresseerd in foto's wanneer in aanbouw zodat je van de delen iedere keer een heel schip ziet komen, tewaterlatingen en ook wanneer de opbouw er op werd gezet VArende komt later wel al zijn deze natuurlijk altijd welkom

Ik wil beginnen met de huidige vloot en daarna langzaam terug naar de periode van de explosieve groei

Ook opnames van de Holwerda en JR feeder schepen verzamel ik Daar ik een grote liefhebber ben van de Duiste Sietas schepen ben ik heel geinteresseerd in details opnames van dergelijke schepen waarvan JR en Holwerda er dus enkele hebben Speciaal helemaal van de OPEN HATCH Ben heel benieuwd hoe dergelijke schepen er uit zien

Ik heb tot aan mijn V U T met andere type Sietas gewerkt en helaas deze schepen niet kunnen meemaken

Ik hoop dat er iemand is op dit forum die mij kan helpen en ik hoor heel graag

Bedankt alast

Wim
Roy-

Re: Foto's gezocht Wagenborg schepen

Bericht door Roy- »

Hallo Wim,

Er is op deze site een topic dat geheel aan Kon.Wagenborg gewijd is.
Misschien dat je daar h.e.e.a. kunt vinden ?.
GEB331

Re: Strandingen e.d. kustvaart/uitspraken Raad v.d. Scheepvaart.

Bericht door GEB331 »

Hi. im looking for some photos on the ORION which the owner harald diekoff and mate harry brink Please can anyone help with any photos thank you 8)
Mark

Re: Foto's gezocht Wagenborg schepen

Bericht door Mark »

Winston schreef:Ik ben helemaal nieuw op dit forum en sinds gisteren officieel ingeschreven. Ik ben op zoek naar foto's van de Wagenborg schepen Ik heb 15 jaar helemaal niets meer gedaan aan de scheepvaart hobby en ben nu sinds begin dit jaar weer begonnen...

Ik ben in hoofdzaak geinteresseerd in foto's wanneer in aanbouw zodat je van de delen iedere keer een heel schip ziet komen, tewaterlatingen en ook wanneer de opbouw er op werd gezet VArende komt later wel al zijn deze natuurlijk altijd welkom
Hoi Wim,

Als je je emailadres even doorgeeft dan zal ik je een aantal Wagenborgers in aanbouw mailen.
jburghoorn
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 jan 2009 12:36

Re: Foto's gezocht.

Bericht door jburghoorn »

Ik ben op dit forum een foto tegen gekomen van de Carine va Cebeco . dit is de oude Geestduin van Walingen &van Geest uit sGravenzande .hij heeft ook als Garza en als Bart gevaren wie heeft hier nog foto,s van . H.G. Jaap het imo nr. is 6912102
Sid

Foto's Nielse Danielsen / Eva Danielsen

Bericht door Sid »

Hallo Kustvaarders,

Vraagje aan de mensen die ooit gevaren hebben op de Nielse Danielsen of de Eva Danielsen van Scheepv. Mij. Laurens in Hoogezand, in de 80-er jaren.
Voor een 1:50 opengewerkt model van de Nielse Danielsen dat ik aan 't bouwen ben, ben ik op zoek naar foto's van aan boord de Nielse of Eva Danielsen.(waren identieke schepen) Specifiek foto's van aan dek en van binnen in de accomodatie: machinekamer, hutten, kombuis, brug etc.

Ik heb zelf in 80/81 op de Nielse gevaren maar heb slechts een tiental foto's over van het schip, van het interieur heb ik er helaas geen enkele meer. Als iemand van jullie me aan dergelijke foto's kan helpen (evt tegen onkostenvergoeding) zou dit fantastisch zijn en kan ik verder met de bouw van het interieur van het model. Het algemeen plan heb ik gelukkig wel ooit weten te bemachtigen via Gebr. Van Diepen, de bouwwerf.

De gegevens van de schepen:

Nielse Danielsen -PGGP
bouwjaar 1978, Gebr. Van Diepen-Waterhuizen.
bouwnr. 1011
Scheepv. Mij. Laurens-Hoogezand.
In 1984 verkocht aan de Oost Atlantic Lijn-Rotterdam. Nieuwe naam: Atlantic Breeze (Cyprus -5BIM)
daarna: onbekend.

Eva Danielsen-PEAG
bouwjaar 1978, Gebr. Van Diepen
bouwnr. 1012
Scheepv. Mij. Laurens-Hoogezand.
In 1984 verkocht aan de Oost Atlantic Lijn-Rotterdam. Nieuwe naam: Atlantic Island (Cyprus -5BIL)
Nog in de vaart onder de naam: Hero A

Bij voorbaat dank voor de moeite.
Geert
Plaats reactie