Op zoek naar bemanningsleden e.d.

van: www.kustvaartforum.com
Marloes
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2018 22:54

Re: Op zoek naar bemanningsleden e.d.

Bericht door Marloes »

Heeft iemand nog herinneringen aan mijn grootvader Hendrikus Johannes Aben? Hij heeft gevaren voor Müller & co op o.a. de batavier II en de Joseph frering. In de oorlog (En ervoor en erna)
Edwin
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2018 19:07

Gezocht

Bericht door Edwin »

Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar personen die in 1983 gevaren hebben op de MS Udo bij de rederij Wijnne Barends
Zelf was ik destijds matroos op dit schip
Mijn naam is Edwin Schreuders
Woonplaats Roosendaal
Opleiding Lagere Zeevaart ( De Nederlander te Rotterdam )
Wacht op eventuele bericht
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Op zoek naar bemanningsleden e.d.

Bericht door Gert Schouwstra »

Op KOMBUISPRAAT is een jongedame op zoek naar een officier met de voornaam Jan die met AALSMEERGRACHT, LEVANTGRACHT of KAAPGRACHT tussen 24 januari en 5 februari 1994 in de haven Kotka is geweest.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Dokkumer diep
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2017 09:03

Re: kapt. Nieveen

Bericht door Dokkumer diep »

DJansen schreef: 27 jan 2009 14:58 Wie heeft er nog foto's van kapt. Nieveen afkomstig uit stadskanaal.
Hij heeft lang voor Poseidon gevaren op de Imke, Ijsselmeer en de Empire.

Voordat hij ging varen bij Poseidon voer hij bij Wagenborg.

Dick Jansen

Is kapitein Nieveen later niet leraar geweest op de zeevaartschool te Delfzijl, ik heb met een kapitein Nieveen gevaren op de Imke onder Poseidon.
pasajes
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2018 11:35

Re: Zoek bemanningleden van de Veendam.

Bericht door pasajes »

Als lichtmatroos op de Veendam in 1972 aangemonsterd. Kapitein Schuur met vrouw en kinderen tevens aan boord. Scheepje zoals er zoveel waren in die dagen, maar gezellig. We werden aan de Parkkade midscheeps aangevaren door een schip met motorstoring. Schade boven de waterlijn snel hersteld bij werf Vlaardingen Oost. Gedurende die jaren waren er veranderingen in de KHV aanstaande. Mannen als kapitein/eigenaar Schuur werden daar niet vrolijk van. Het was leuk varen en ik ben blij dat destijds nog van de Groninger kustvaart en de Groninger rijsttafel heb genoten. Maar ik wilde meer zien en verder. Dat verklaart mijn gang naar Seatrade. Those were the days….

Henk B. Wiegman
William Bekking
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2018 11:54

Re: opsporing verzocht

Bericht door William Bekking »

Jan Otten schreef: 08 okt 2010 13:48 wat was de naam van de kapitein van de Vesta c.a.1960[YouTube][/YouTube]
Vesta 1960 die op Parijs en Zweden voer voor de rederij Svea was Kapitein Ditriue.
William Bekking
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2018 11:54

Re: Parijsvaart.

Bericht door William Bekking »

Jan Otten schreef: 09 feb 2009 17:46 Hallo

Ik ben via google foto's van de Vesta tegengekomen.
Mijn opa, Jan Otten, zoekt de kapitein van dit schip. Hij kent de man nog van vroeger.
Opa is vroeger kok geweest op schepen.

Ik had nog een vraag:
Zijn er ook foto's van de schepen Burgundia, Ms Edda, Parisia en de Normandia?

Heeft u informatie, reageer dan alstublieft op dit bericht. Ik weet dat mijn opa daar heel erg blij van zou worden.

Dankuwel
De Vesta rederij Svea in Zweden voer op Parijs en terug naar Zweden Stockholm en Gävle.
Kapitein Ditriue voer op dit schip 1959-1960
William Bekking
Ivo
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2020 01:07

Re: Op zoek naar bemanningsleden e.d.

Bericht door Ivo »

Is er iemand op dit forum die met stuurman Kees Fonteine heeft gevaren, of hem heeft gekend? (hij is helaas in 2012 overleden). Grofweg van 1960-1985 heeft hij gevaren op de kustvaart. Sowieso bij Rederij Holwerda. Ook heeft hij een eigen schip gehad, samen met iemand anders, de 'Trader'.
Ik zou het erg leuk vinden als iemand iets over hem kan vertellen of misschien foto's van hem heeft!
psprockel
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2020 22:17

Op zoek naar info over SS BOSKOOP jaar 1952

Bericht door psprockel »

Ik ben op jonge leeftijd, met mijn ouders en broers en zussen begin 1952 op de BOSKOOP van Curaçao naar Antwerpen gevaren! Waar kan ik evt relatieve informatie of fotos van het schip vinden? Ik geloof dat het een schip van de KNSM was!
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Op zoek naar bemanningsleden e.d.

Bericht door Jinny B »

Bij de buren, hier in deze link vind je al een foto.
https://www.kombuispraat.com/viewtopic. ... op#p386332
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Plaats reactie