Miska 1974 ex Deo Gratias ex Deo Volente ex Cargoliner II.

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Vandaag spotte Koos Goudriaan de Deo Gratias aan de Lloydkade in Rotterdam:

Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Vanmiddag kwam de Deo Gratias weer aan bij Koopmans Meelfabrieken met een volle bak graan. (Foto is van eerder). Op dat moment was haar collega "Denemarkenvaarder" Time is Money aan het lossen bij de Onttinnigsfabriek. Twee zeeschepen tegelijk in Leeuwarden. :!:
Afbeelding

Afbeelding
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

Om ca. 13.00 de Deo Gratias gespot bij Deinum op weg naar Leeuwarden en op de laatste foto langzaam aan voor de spoorbrug in Leeuwarden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mark

Re: Deo Gratias in (en) de Denemarkenvaart

Bericht door Mark »

Volgens Koopvaardij is de Deo Gratias verkocht aan Chris Rijkeboer te Terschelling, die ook eigenaar is van de Time is Money.
Nieuwe naam wordt Miska.
janvandewitte
Berichten: 138
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:20
Locatie: Oosterbierum Friesland
Contacteer:

Re: Deo Gratias in (en) de Denemarkenvaart

Bericht door janvandewitte »

Dat zou verklaren waarom ze dit weekend op Terschelling was. De foto's die ik van haar had genomen waren dat ze onderweg was naar Terschelling. Zie Harlingen Vandaag. Bericht geplaats op Zaterdag door mijn pa.

Groetjes
https://www.janvandewitte.nl
Nautische fotografie
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Deo Gratias in (en) de Denemarkenvaart

Bericht door Ben »

De laatste :?: foto's van de DEO GRATIAS, voor dat haar nieuwe naam MISKA er op staat:
RUUD B schreef:Vanmiddag weer even de zuiderpier op gefietst en de Deo Gratias gekiekt, die de haven uitvoer richting Terschelling.
=================================================================================
Afbeelding
=====================================================================================
Afbeelding
=====================================================================================
Hessel
Berichten: 67
Lid geworden op: 02 jan 2005 14:40
Locatie: Terschelling
Contacteer:

Re: Deo Gratias in (en) de Denemarkenvaart

Bericht door Hessel »

Mark schreef:Volgens Koopvaardij is de Deo Gratias verkocht aan Chris Rijkeboer te Terschelling, die ook eigenaar is van de Time is Money.
Nieuwe naam wordt Miska.

Ha Mark,

volgens mij is de Time Is mony niet meer van Chris Rijkeboer die heeft het schip verkocht aan volgens mij
Jens Doeksen (ook van Terschelling).
Groeten Hessel Buren Terschelling
https://www.tugsalvage.nl

Your Mayday is our call for giving assistence
Mark

Re: Deo Gratias in (en) de Denemarkenvaart

Bericht door Mark »

Hoi Hessel,

Daar staat me inderdaad iets van bij :!:
Equasis geeft als eigenaar DOEKSEN-VISSER SHIPPING. Als ik het goed heb heeft er nog de naam Balgzand op gestaan?
Jan Albert B.

Re: Deo Gratias in (en) de Denemarkenvaart

Bericht door Jan Albert B. »

Mark, kan het zijn dat "balgzand" op z'n brugvleugels er al die tijd op heeft gestaan? Ik kan mee ook die foto herinneren die je denk ik bedoeld. Volgens mij zit er een naamplank overheen geschroefd waardoor het normaal niet te lezen is.

Grtn Jan Albert
MV THARSIS
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Deo Gratias in (en) de Denemarkenvaart

Bericht door Wrijfhout »

Afbeelding
De naam Balgzand stamt nog uit de tijd dat het schip als zandzuiger voor Feenstra en brijder voer...

gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Plaats reactie