Diversen.

van: www.kustvaartforum.com
Mennojan

Re: Diversen.

Bericht door Mennojan »

Dank u, dank u. Dit was het laatste ontbrekende puzzelstukje nog voor het voltooien van m'n Stuurman Kleine Schepen opleiding, nu alleen nog zeedagen bij elkaar sprokkelen. Volgende cursus staat ook alweer op de agenda maar eerst maar weer een tijdje naar zee, dan weet ik tenminste weer waarvoor ik het doe. :mrgreen:
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Forumbijeenkomst 2009

Bericht door Huug »

Het moment supriem gaat nader komen vandaar dat ik deze topic naar boven hijs.

wat info over de lokatie:

Het adres van de Bataviawerf
Bataviawerf
Oostvaardersdijk 01-09 (Voor navigatie toets: Bataviaplein 2)
8242 PA Lelystad
T. 0320-261409
@. info@bataviawerf.nl
De Bataviawerf is iedere dag geopend van 10.00 uur tot 17.00 uur. Op 25 december en 1 januari zijn wij gesloten.

-------------------------------------------------------------------------------

Openbaar vervoer
Vanaf NS-station Lelystad rijdt er elk kwartier een bus naar Batavia Stad en de Bataviawerf met lijn F van Connexxion. Dagelijks van 8 tot 22 uur. Bus F (opschrift 'Batavia Stad') heeft zijn halte aan de centrumzijde van het station. De rit duurt slechts vijf minuten. Raadpleeg 0900-9292 OV Reisinformatie voor de juiste verbinding.


De bedoeling is dat de initiatiefnemers er om 11.00 zijn en dan zien we wel.

Tot nu toe zijn de volgende forumgangers aangemeld al of niet onder voor behoud.

Jan Stolp
Jan Hendrik
Jolanda
Henk M
Ben
Jelle
Mark en Pam
Peter Arendsz
Jan + Dorothy
Bert alias Compass
Herman B
Huug + Susanne

Wij hopen dat er toch nog wat meer komen tenslotte hoe meer zielen ........ juist!

Dus tot 30 mei vanaf 11.00 Batviawerf
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Re: Forumbijeenkomst 2009

Bericht door Ron H »

Ik voeg er drie aan toe, mezelf, Lisa en Esther.
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Forumbijeenkomst 2009

Bericht door Huug »

Morgen is het zover.

Wij Susanne en ondergetekende zijn om 11.00 aanwezig.

we zien jullie daar.

hopelijk komen er nog wat mensen??!!
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
Ron H
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 mar 2006 09:04
Locatie: Minderhout (B)

Re: Forumbijeenkomst 2009

Bericht door Ron H »

Vandaag een geslaagde bijeenkomst op de Bataviawerf te Lelystad. Weer eens de gelegenheid de gezichten achter de login-namen te zien.
Organisator/ opvarende Batavia:
Afbeelding

Huug en Susanne, bedankt voor het initiatief voor deze inloop-bijeenkomst!!
Zonder ISPS en met TomTom en PingPing kwam je overal.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Forumbijeenkomst 2009

Bericht door Ben »

Huug schreef:een oude jongens krentenbrood bijeenkomst.
@Huug, bedankt. Het was een geslaagde dag voor zowel dames :!: als heren, :shock: jong en oud :wink: .

Afbeelding
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Forumbijeenkomst 2009

Bericht door Huug »

Het was lekker weer, het was gezellig dus wat wil een mens nog meer.

Bedankt voor jullie aanwezigheid!!

Foto,s volgen!
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
pluijm

Re: Forumbijeenkomst 2009

Bericht door pluijm »

Lekker ontspannen om zo zonder camera nieuwe en "ouwe koppen" te ontmoeten, ofwel nieuwe kennismakingen en ouwe bekenden opnieuw de hand te schudden.
Leuk om voor het eerst Jan en Jan Hendrik, Herman, Peter en Ben een poot te geven, Bert, Ron en dochters, Roy, Pam en Mark opnieuw te ontmoeten oude vrienden als Jolanda, Susanne en Huug eens op een nieuwe stek te ontmoeten.
Puike middag, waar alles aan heeft meegewerkt.
groeten
Jan van der Pluijm
NB. hopelijk niemand vergeten
NB 2. Volgend jaar IJmuiden?
Roy-

Re: Forumbijeenkomst 2009

Bericht door Roy- »

Het was inderdaad een zeer geslaagde bijeenkomst, waarvoor dank aan organiser Huug !!!.
Helaas niet iedereen kunnen spreken in een spreek-, lees O.H.tijd, van zo'n 2,5 uur...........
Buiten de zeer informatieve gesprekken en dollerij natuurlijk, was het nog eens een zon overgoten gebeuren. De Egyptische zonnegod Ra was ons zeer goed gezind :!: Zoals reeds gememoreerd, fijn om eens een gezicht achter een naam te krijgen. Niet dat ik ze allemaal even mooi vond, maar dit dan weer geheel terzijde :| :roll: . Ook waren er de nodige mensen die je jaren niet gezien of gesproken had. Ook dat is door mij als zeer positief ervaren.
Maar goed, er blijken 2 tieten te zijn en de tiet fan gaon lag voor mij zo rond 13.30 uur. Immers de Thuiszorg was reeds uitgewinkeld en zat op een terrasje van een bevriende horeca ondernemer. Ergo; we hadden reeds naar elkaar gezwaaid !.
Terwijl de rest van het gezelschap aanstalten maakte de Batavia werf te gaan bezichtigen, ben ik, na iedereen een ferme zoen gegeven te hebben, mijns weegs gegaan.
Na op het belendende terras met m'n chaparonne een glas icetea gedronken te hebben, ( dat spul blijk je dus ook zonder te verdunnen met jenever te kunnen drinken ), Zijn we naar Lilytown Harbour gereden, om de constateren dat op een enkele uitzondering na, de gehele zeilchartervloot buitengaats vertoefde.
Het aanvankelijke plan was, om met een tussenstop in Enkhuizen, weer naar Het Nieuwe Diep te koersen. Dit plan lieten we varen en besloten maar eens op Urk te gaan kijken. Daar was de Thuiszorg nog nooit geweest. Dit bleek toch een minder goed idee te zijn. We kwamen Het Bultje niet op. Vanwege uiterst gezellige feestelijkheden was het oude Urk inclusief het haventerrein potdicht afgesloten. Nu ben ik ter plaatse vrij redelijk bekend, maar moest na 5 verschillende mogelijkheden uitgeprobeerd te hebben toch constateren dat die Urkers hun vesting autodicht beschoten hadden. Bij de laatste poging werden we ook nog eens klem gereden door een "meedenkende" local in een busje.
Na dit uiterst succesvolle bezoek hebben we koers gezet naar de Rotterdamse Hoek. Leuk om hier eens over te verhalen. De landerijen en ja zelfs een heuse brandnieuwe golfbaan achter ons gelaten te hebben liepen we de Lemmer binnen. Een uiterst gezellig Zuiderzee plaatsje, waar we niet gestopt zijn. Na nog even naar het gemaal bij Tacozijl gezwaaid te hebben legden we via het Gaasterland aan op Laaksum voor een zak patat. Vlak voor de zak patat belde Riny om te informeren of we al bijna thuis waren. Jaha, inderdaad bijna, maar bijna is nog niet helemaal. "We gaan eerst nog even een patatje op Laaksum eten, dus reken er nog maar even een goede 1,5 uur bij schat !". "EET SMAKELIJK", en de verbinding werd verbroken. Het is ook nooit goed, dat bleek maar weer eens. Kort en goed; we hebben heerlijk een portie kibbeling gegeten en van het uitzicht over het IJsselmeer genoten. Mijn reisgenote was nogal gecharmeerd van de diverse cabrio's die er geparkeerd stonden. Na haar erop gewezen te hebben dat de Jaguar wel van een vieze oude vent was die niets om dames gaf en de twee dames van de open Mini Cooper ongetwijfeld op uiterst dubieuze wijze de financieën voor dit voertuig vergaard zouden hebben, stapten we voldaan en tevreden in onze modale gezinsauto.
Na nog enige malen voor een geopende brug gestaan te hebben, ( die rot schepen ook altijd ), liepen we rond 18.00 uur Den Helder binnen. Na m'n echtgenote innig begroet te hebben, mocht ik achter het aanrecht plaats nemen en groenten schoon maken. We bleken deze avond een broodje warm vlees te eten en daar moesten nog vrij veel ingrediënten voor bereid worden............
Intussen heb weer even uitgeprobeerd of ice-tea MET jenever nog wel smaakte. Welnu; na een stuk of 5 van die domme dingen vond ik van wel :roll:
Al met al, een zeer geslaagde dag dus !.
Graag tot volgend jaar in Toronto :!: :?:

m.v.g. Roy
Henk M

Re: Forumbijeenkomst 2009

Bericht door Henk M »

Roy schreef:Het was inderdaad een zeer geslaagde bijeenkomst, waarvoor dank aan organiser Huug !!!.
Zoals reeds gememoreerd, fijn om eens een gezicht achter een naam te krijgen. Niet dat ik ze allemaal even mooi vond, maar dit dan weer geheel terzijde :| :roll: .
m.v.g. Roy
Roy,

Dat zal wederzijds geweest zijn :mrgreen:

Henk M
Plaats reactie