Diversen.

van: www.kustvaartforum.com
richard

Re: Vernieuwde forum bestaat 5 jaar!

Bericht door richard »

helemaal top.

in de tijd dat Huug jelle en ondergetekende aan het roer stonden hebben we dit ook met veel plezier gedaan.
En niet te vergeten de rest van de heren die er aan meegeholpen hebben
Had het graag nog wat langer willen doen maar de thuis situatie laat het niet toe
En op moment gaat ook alles voortvarend op het forum ,laten we hopen dat het jaren kan doorgaan
Maar met de huidige staf gaat dit zeker lukken, mannen gefeliciteerd pak een kouwe klets. :mrgreen: :mrgreen:


Groeten Richard

Ps zit vanaf 1 Januari weer een trip aan boord van de Kraftca, waar ik ook veel zin aan heb ketelpak is al ingepakt.
zal hiervan ook weer reisverslag gaan maken.
Mark

Re: Vernieuwde forum bestaat 5 jaar!

Bericht door Mark »

Vijf jaar alweer... Wat heb ik in die vijf jaar eigenlijk allemaal gedaan? :roll:
Vier camera's versleten... De Eems en het Winschoterdaip voor de Rijn verruild... Veel waardevolle personen op dit forum leren kennen... En er een hoop plezier aan beleeft!

Laten we in ieder geval de ingeslagen weg vervolgen en samen nog meer plezier aan dit forum beleven. Op naar het tweede lustrum!
Afbeelding
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Diversen.

Bericht door Evert Sikkema »

Afbeelding
Ook aan de mast (kerstboom) van een schip is veel te zien. Ik zou niet weten waar het allemaal voor dient, maar alles zal wel zijn nut hebben. In dit geval op de City of Amsterdam (Douglas)

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Diversen.

Bericht door Evert Sikkema »

Afbeelding

Ik was al heel lang van plan om het ss Rooseboom eens te schilderen, maar het kwam er maar niet van.
Toen plaatste Frank in zijn serie op Kombuispraat (onderwerp KPM) over de ondergang van KPM schepen op 8 april foto's van de ROOSEBOOM met daarbij de vermelding van het aantal omgekomen opvarenden (6).
Theo Horsten reageerde daarop dat er veel meer slachtoffers waren gevallen dan in 1947 opgenomen waren in het boek Scheepsrampen in oorlogstijd.
Ik heb toen het relaas van Lucas Lindeboom over de Rooseboom opgezocht.
Dat alles was de aanleiding om toch maar eens met het schilderen van de Rooseboom te beginnen en gisteren heb ik er nog een paar dingetjes aan toegevoegd (o.a. de vulkaan aan de rechterkant)
Omdat het vandaag 4 mei is waarop de slachtoffers uit de 2e wereldoorlog (en ook van latere oorlogshandelingen) worden herdacht, leek het mij goed om het schilderij te plaatsen met nog een keer het verhaal er bij, met de toevoeging van Theo Horsten dat het bij het door oorlogshandelingen vergaan van dit schip gaat over het grootste aantal slachtoffers van een Nederlands schip.

Ik kon geen ander onderwerp op het Kustvaartforum vinden om dit te plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
anton5
Berichten: 305
Lid geworden op: 07 jan 2005 14:44
Locatie: Roden

Re: Diversen.

Bericht door anton5 »

Misschien niet alleen voor de genealogen onder de shiplovers een interessante site :?: :
https://www.scheepsindex.nl

Gr.Wim
Riccardo
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2008 14:53

ex ss bonaire ex abeltassman en nu weer ss bonaire

Bericht door Riccardo »

kon zo geen andere plek tevinden om het teposten dan maar hier :)

Dit schip lag in mijn jeugd al in delfzijl als internaat voor de zeevaartschool
nu wordt het weer terug gebouwd in de originele stijl als hare majesteit ss bonaire.
mooi dat dit stuk geschiedenis weer behouden blijft.
zeer mooie lijnen en de indrukwekkende stukken geschut.
https://www.stichtingbonaire.nl/index.php?menu_id=1
Evert Sikkema
Berichten: 3526
Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
Locatie: Noord Holland

Re: Diversen.

Bericht door Evert Sikkema »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb al vaak gelezen of zelf gehoord dat scheeps-spotters zich ergeren als op het moment dat zij een foto willen nemen er net een ander schip naast vaart of iets anders te zien is, zoals kranen. sleepboten enz.
Als je nou een klein kustertje wilt fotograferen en aan jou kant vaart een grote bulker dan kan ik mij daarbij wel iets voorstellen, maar anders hindert het mij totaal niet dat er iets anders bij op de foto komt. Vaak vind ik het zelfs de foto's iets extra's geven.
Of dat nou een stel lichters zijn, zoals op de foto van de Waikelo (naam was weggehaald, omdat de foto dan "model" kon staan voor identieke schepen) en het Maersk schip op de Chayo Praya rivier, palmbladeren en steiger op de foto van de Stanvac Talang Akar, bikkkers en tjetters op de foto van de Buntenstein aan de kade in Bangkok, ik vind het allemaal even mooi en het hindert mij totaal niet. Het geeft ook een idee hoe het eens was.
Ook de achterkant van de sleepboot op de foto van de ex Sabang op Chayo Praya rivier, de "afduwers" op de foto van de Nedlloyd Salland, de Alblasgracht in de haven van Ipswitch met de Christina aan de kade of het binnenschip naast de Frisian Lady hinderen mij niet.
Als je er later (over 10 of 15 jaar) nog eens naar kijkt geeft dat toch een beetje een tijdbeeld van vervlogen tijden.
Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegen aankijken of over denken.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Mark

Nieuwe foto gezocht voor Kustvaarforum!

Bericht door Mark »

Vanavond werd ik door één van onze forumleden op de vingers getikt dat er half februari nog steeds een Kerst foto bovenaan dit forum staat :oops:
Tijd voor iets nieuws dus! Heeft iemand een mooie foto in zijn collectie die beschikbaar gesteld kan worden om de komende tijd het forum te sieren?

Voorwaarde:
De foto moet net als de foto van de Lifana vrije ruimte in de linker boven- en onder hoek bevatten, zodat daar tekst geplaatst kan worden.
vaerdereij
Berichten: 231
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
Locatie: Zwolle

Foto gezocht voor Kustvaarforum!

Bericht door vaerdereij »

Ships that pass in the night and speak each other in passing;
Only a signal shown and a distant voice in the darkness;
So on the ocean of live we pass and speak one another,
Only a look and a voice; the darkness again and a silence
.

[Henry Wadsworth Longfellow]

Zou het een idee zijn, om redenen die iedereen kan bedenken,
een favoriete foto van Jelle te plaatsen?
Anne
Huug
Berichten: 849
Lid geworden op: 30 dec 2004 11:15
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: Nieuwe foto gezocht voor Kustvaarforum!

Bericht door Huug »

Een goede foto van de Patricia 1958 het favoriete schip van Jelle zou het meest passend zijn denk ik. Er is een foto waar hij zelf achter het wiel staat op de Patricia! Helaas heb ik die foto niet in mijn bestand.
Vanavond heb ik contact gehad met de nabestaanden en zij zullen hun best doen om deze foto boven water te krijgen!
Huug

Afbeelding

De wereld is rond en dat istie al lang!

https://www.shipspotters.nl
Plaats reactie