Bedankt Jan !. Dan is nu het plaatje toch rond.
Het koste weer wat hersenbreuken, maar heb je toch wat.................
m.v.g. Roy
De roestbak.
-
- Berichten: 335
- Lid geworden op: 08 mar 2005 18:51
- Locatie: Raalte
Re: De Roestbak.
De foto's in december 2006 te Riga genomen betreft de sleepboot Gerakl.
groeten van Kor
groeten van Kor
Re: De Roestbak.
Hallo Kor, even geleend van Shipspotting.
Dit is 1 van de foto's van Shipspotting.com.
GERAKL foto © Germans Iluhins
Dit is 1 van de foto's van Shipspotting.com.
GERAKL foto © Germans Iluhins
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
Re: De Roestbak.
Heren,
Bedankt voor de info.
Tijdens een docking, van en Feederlines schip, er toch maar even heen gelopen.
Eerst een monteur van IHC Lagersmit geholpen met zijn gereedschap van boord halen, en toen hij vertrokken was even een foto maken.
Eerste wat ik zag was de naamplaat van IHC.
Monteur van IHC had dus geluk, anders gevraagd of dit hun kwaliteit was.
Henk M
Bedankt voor de info.
Tijdens een docking, van en Feederlines schip, er toch maar even heen gelopen.
Eerst een monteur van IHC Lagersmit geholpen met zijn gereedschap van boord halen, en toen hij vertrokken was even een foto maken.
Eerste wat ik zag was de naamplaat van IHC.
Monteur van IHC had dus geluk, anders gevraagd of dit hun kwaliteit was.
Henk M
Re: De roestbak.
De roestbak Arklow Vale in maart 1983 gespot. Van origine een Nederlands product, zij werd in 1963 gebouwd als Ierse Roscrea bij scheepswerf Jac. Bodewes, Hoogezand.
-
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 23 jan 2005 06:01
- Locatie: Melbourne
Re: De roestbak.
Fanny Bay, B.C., Canada.
foto 2006
foto 2006
Re: De roestbak.
Vriendelijke groet, Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
want het is altijd later dan u denkt.
Re: De roestbak.
Da's een aparte sloepskraan, of -davit.
Op die Arklow Vale dacht ik dat dat een of ander nieuwerwets kraantje was. Maar zo was-ie dus origineel ook al.
Hoewel; blijkbaar vertrouwden ze het zonder hangerdraad toch niet helemaal; want die zit er later wel op.
Op die Arklow Vale dacht ik dat dat een of ander nieuwerwets kraantje was. Maar zo was-ie dus origineel ook al.
Hoewel; blijkbaar vertrouwden ze het zonder hangerdraad toch niet helemaal; want die zit er later wel op.
Re: De roestbak.
Later was het een roestbak vandaar die hanger.Janna schreef:Da's een aparte sloepskraan, of -davit.
Op die Arklow Vale dacht ik dat dat een of ander nieuwerwets kraantje was. Maar zo was-ie dus origineel ook al.
Hoewel; blijkbaar vertrouwden ze het zonder hangerdraad toch niet helemaal; want die zit er later wel op.
Ja en herinner mij nog eens dat we in Leixoes lagen in de haven ten anker 1971.
Maar de werkboot was te water gelaten en moest weer op het sloependek.
Ik stond dus in die werkboot met spruit en je hoorde de staaldraad vreemde geluiden maken.
Toen ik met mijn hoofd ter hoogte van het potdeksel was en in de Kapitein aankeek zij hij wat kijk je angstig.
Ik zeg ja volgens mij zijn die draden verrot het was al donker en dat had ik niet gezien maar hoorde het wel.
Het duurde even kreeg niet de kans om uit de werkboot te stappen of de spruit naar de spiegel van de werkboot brak.
Ik stond op de bank en hield de hijsdraad vast en riep zakken die handel.
Weer in het water de spruit losgemaakt en naar de midscheeps gewrikt en via de loodsladder weer aan boord geklommen.
De werkboot is door het dekpersoneel met de laadboom aan dek gezet.
Oorzaak gewoon slecht onderhoud valt niet onder de machinekamer.
Vulpes pilum mutat, non mores.
Re: De roestbak.
De Irakese vrachter Al Zahraa ligt al 20 jaar in Bremerhaven en is zo langzamerhand één bak roest. Hier is het krantenartikel: https://www.dw-world.de/dw/article/0,,5791118,00.html