Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

het was niet allemaal winst denk ik
als je vanwege de regen een sleepbootje extra moet huren om boven de kop te komen gaat dat toch weer van de winst af
maar des al niet te min een mooi verhaal
over laag water toeslag weet ik niets
wel dat er door de CHV (de Kikker ploeg) extra werd betaald als de lading vee voer veel stof had
vanwege het stuiven extra betaald
voor Antwerpen buiten sprak men wel over bibber geld
gr
leo
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kees Keijzer »

De hele vlakke schepen hadden dan voordeel met laag water naar Neder Rijn en IJssel, waren vlug aan de reis en als het werk niet weg ging kon je in conclaaf met de bevrachter, binnen het beurssysteem had extra vergoedingen; Motor geld, sterkemotor, nachtvaren en de bevrachtings commissie kon het marge tarief opvoeren in drukke tijden naar ik dacht 130%.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door itasca »

Wanneer er niet genummerd was op een reis, was hij toch "vrij" Volgens mij niet gelijk de eerste keer. Maar dan kon iedereen, gaan onderhandelen over de prijs en kondities.:) Op die manier werd er werk "klaar gemaakt" voor de vriendjes. :) Bijvoorbeeld tonnage of M 3 of lengtematen aanpassen, zodat diegene die voor jou stonden. Er niet op konden nummeren. En een vriendje net leeg, was aan de reis. En die ging natuurlijk niet over de vrachtprijs bakkeleien. :)
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

vergoedingen buiten het normaal tarief
IJsgeld en stakingsgeld
maar dat was meen ik half wettelijk liggeld
gr
leo
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Hallo, wij doen nog even voort hier met het bieden van vervoers zekerheid in deze markt, waar ze elk schip kunnen gebruiken :D

Maandag in Hengelo dus n bakkie zout geladen,met 835t lagen we weer op ijssel diepgang.
Afbeelding
In Markelo was net mede forummer John leeg, je lost daar draad onder n hal in n haven dwars op het kanaal.
Afbeelding
In Eefde aangekomen hadden we weer de 5e schutting in de afvaart, dus weer lang wachten, en eenmaal beneden geen zin meer om de ijssel af te gaan, dus aan het eind van het kanaal maar de palen laten zakken en rustig de andere dag afgewacht 8)
DInsdagavond dan toch bijtijds in Utrecht alwaar we woensdag 2e beurt gelost hebben.
Afbeelding
Ook dat ging snel...
We hadden inmiddels een volgend reisje gevonden, Rotterdam - Surtzelberg met n beetje aluminium :P
van t voorjaar ook ns zo een reisje gedaan, de tonprijs is nu 3,2x zo hoog als toen :mrgreen:
we hebben welliswaar maar 800 t in, maar toch voor de aluminium blijft dat t zelfde :roll:
Maar het was pas vrijdag te laden, vandaag dus, dat kwam ons wel even mooi uit, want we zien Erik zo nu en dan wat repareren, maar hij is natuurlijk niet de enige waar wel eens wat hapert, bij ons was al een tijdje de watergekoelde generator kaduk omdat de koelwaterpomp nogal lekte...
en de brandblussers en zwemvesten moesten gekeurd worden, en wat bunkeren op zn tijd enz , dus blij met even een dagje thuis liggen om al die zaken af te handelen...voorop draaien we GTL, en dat hebben ze in n aparte bunkerboot, dus dat resulteert dan in deze situatie :mrgreen:
de (gtl boot leverde me achterop alvast het drinkwater)
Afbeelding
gisteravond dan nog even met t laatste ebbetje naar de botlek gevaren .

en vanmorgen gaan laden in de 1e werkhaven botlek.
Afbeelding
Afbeelding
En gezellig ook nog, 2 buren waarmee we samen op t internaat zaten, dus even n bakkie bijelkaar gedaan tijdens de schaft....
ik vond de overeenkomst tussen de koppen frappant, het bleek toeval :P
Afbeelding
Nu dan in maar weekend houden in Duisburg, en maandag t laatste stukje , we moeten dinsdag pas lossen.

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Jinny B
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 aug 2018 20:10

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jinny B »

Volgens VV bij mij ben je nog maar bij Woudrichem, 10 voor 1 UTC.. :mrgreen:
Sommige mensen zijn het levende bewijs dat hersenfalen niet onmiddellijk tot de dood leidt.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Je moet niet alles geloven wat er op t www staat he :wink:

Wij weer terug in NL, sterker nog, zelfs in Papendrecht :D
rustig weekje gehad, een mooie zondag in Duisburg met veel bekenden, en maandagmiddag naar Sturzelberg gevaren, alwaar we dinsdag uit konden slapen, en daarna even gelost hebben, inmiddels aan de reis om woensdag in Walsum 800 t rollen te laden voor rotterdam, een partij van 2550 ton, normaal goed voor n kleine 110m....nu 2 x 86m en alsnog die 110m, ik was nr 3, dat was n beetje jammer, maar je kan niet alles hebben natuurlijk, dus de tijd om nog een poosje in de ruhrmonding te schuilen voor t Walsum geweld....
gezellig bij bekenden opzij, die nr1 waren voor dezelfde partij..
s avonds mooie luchten..
Afbeelding
ea liep wel wat uit natuurlijk zoals wel gewoon is in Walsum, dus wij pas gisteravond naar Walsum en net na middernacht vol.
Afbeelding
Vrijdag lossen was de planning, in n bootje, maar ook dat is uitgelopen, die komt pas vrijdagavond binnen, dus word het zaterdagmiddag pas lossen voor ons op de maasvlakte... :?
Enfin, gelukkig is het nu allemaal niet tegen uitgeknepen tarif dus nemen we ea maar n x voor lief :P

Maandag dan in Rdam weer laden , waalhaven als t goed is,2 partijtjes ferromangaan, voor ...jawel, een voor mij onbekende plaats, nog nooit geweest, Dillingen, de Saar verkennen, we komen maar 178 diep dus ik denk dat t wel moet lukken, binnen Koblenz dan toch, voor de Rijn heb ik evt nog vrij lichten, want daar heb ik zo mn twijfels bij, maar er zou wat regen komen als t weerbericht gaat kloppen.
nu dus even een vrije vrijdag thuis.
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door tijdstroom »

Kaaitje wel een beetje vrijhouden Bram. :D

gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Welk Kaaitje Rienk ?
vaar om te leven (niet andersom)
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door tijdstroom »

De lengte daarachter liggen wij altijd te laden, waar de slangen hangen. Maar we moeten vaak schepen wegsturen.
nog steeds een beetje bezig
Plaats reactie