gelukkig palen, de buren moeten goed kunnen gooien....
In `mijn` tijd waren er in België heel veel regels maar die werden nooit toegepast of nageleefd.
Maar er was één regel en daar hield iedereen zich aan want anders was je je leven niet meer zeker:
Je had er maar voor te zorgen dat je aan de wal was om een draadje van je achterbuurman aan te pakken.
Verder zie ik wel dat er in Charleroi niets veranderd is, behalve dat er geen 20cm stookolie meer op het water drijft.
En Bram, zo te zien is het met de luchtvervuiling ook iets beter gesteld en daar kun je blij om zijn. Wij zijn daar in Dampremy een keer 's morgens wakker geworden en toen was alles bedekt met een heel dun laagje grauwe stof. Het stof liet zich gemakkelijk wegspoelen, maar de kleur zat in de lak en was er niet meer uit te boenen. Wanneer je dan bedenkt dat zo'n beetje alles op de Jolles chocoladebruin ( Epiphanes 12) was kun je nagaan hoe blij we waren en hoe lang het geduurd heeft voordat we van dit "Souvenir de Dampremy" verlost waren.
B
ij het zien van jouw (overigens weer prachtige) beeldverslag en die foto in de Brusselse vaart zag ik direct weer ons totaal verramponeerde roefdek voor me.
Wist je trouwens dat toen ook het verhaal ging dat wanneer h..r..n (publieke vrouwen) in Charleroi tegelijk een plasje doen, er vloedregime heerst op de Sambre?
Mij is nooit helemaal duidelijk geworden of dit nu kwam door het grote aantal van deze beroepsgroep of omdat het debiet in de Sambre heel erg snel
kan toenemen.
Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Dat laatste. Als het begon te regenen gingen wij al een draad erbij zetten.Kapitein Spok schreef: ↑14 sep 2018 12:23 Wist je trouwens dat toen ook het verhaal ging dat wanneer h..r..n (publieke vrouwen) in Charleroi tegelijk een plasje doen, er vloedregime heerst op de Sambre?
Mij is nooit helemaal duidelijk geworden of dit nu kwam door het grote aantal van deze beroepsgroep of omdat het debiet in de Sambre heel erg snel
kan toenemen.
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Dat laatste. Als het begon te regenen gingen wij al een draad erbij zetten.
Jan bedankt voor deze stellige vaststelling.
Nu heb ik eindelijk, na zoveel jaren, een duidelijk antwoord op de vraag, waar ik jaren mee geworsteld heb.
Het ligt dus aan de Sambre en niet aan die vrouwen.
Jan bedankt voor deze stellige vaststelling.
Nu heb ik eindelijk, na zoveel jaren, een duidelijk antwoord op de vraag, waar ik jaren mee geworsteld heb.
Het ligt dus aan de Sambre en niet aan die vrouwen.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Geen regen, geen vrouwen....
zelfs mn eigen vrouw was er vandoor
Dus home alone in Tjernobyl/Charleroi..
Woensdag dus aangekomen,de buurman die voor me zat hebben ze donderdagmorgen gelijk gelost, maar de Ferro lag er nog, die was eigenlijk eerst...
zo werkt dat daar,dan vrijdagmorgen de Ferro onder de kraan en lossen, maar het schip wat na mij gekomen was was ook alweer weg, ook zo een waal
Ik troostte me nog met de gedachte dat die dan heel de nacht bezig geweest was...
Eerst maar eens open leggen, ik moet er toch een keer mee voor de dag komen
En alvast naast mn buurman, we kennen elkaar een beetje omdat we beide al zo n 10 jaar voor YST varen
dan kan er niet nog zo een figuur tussendoor, maar dat was ook niet gepland.
Hier buurman leeg en achteruit om draad te laden naar Lampertheim, maar ook dat is pas voor de nacht gepland.
wij lossen, de kraanmeester zit ong 20m boven je
Het lossen gaat aanvankelijk best aardig, en ze vegen em netjes uit.
Maar na 22u was er schijnbaar geen bobcatchauffer/veger meer, dus alleen met poliep en magneet zoveel mogelijk lossen en dat kost dus nogal nachtrust zoals je begrijpt.
om 4:30 wastie dan even klaar en kon ik proberen een tukkie te doen, maar om 6 uur kwam er weer iemand in het ruim, dus verder met het lawaai
intussen hingen ze achter me bij de draadloods al sinds 6 uur met ee hijs draad boven water
dus zelf nog maar even met de bezem er bij gesprongen, en om half8 leeg, achteruit en direct laden, geen lege tijd dus
kwartover11 vol, en naar de klaar staande sluis, daar nog even vaarbriefje maken terwijl de ijkmeester zn rondje doet, 1009t geladen, meer moet dat niet zijn
Het is zo zaterdag best rustig, niet alles laad en lost en vaart dan, dus heb ik een groene golf, in de afvaart, na 3 sluisjes komt de rest van de crew er weer bij, ze hebben me toch gevonden
beneden sluis Roselie..
En door, geen pannen vandaag bij de sluizen, hier afvarend boven Floreffe.
En het allerlaatste stukje, boven de citadel Namen
7uur buiten de samber, ze schutten tot half 8, dus dan moet ik Grand-malades (mn eerste afvarige sluis op de Maas)wel heel goed treffen, en dat doen we ook nog, met de halve kolk naar beneden, dus nog tot boven sluis seiles gekomen gisteravond.
Het lossen staat op donderdag gepland dus dat kunnen we nu wel halen zonder gek te moeten doen.
Afgelopen maandag voeren we van Belfeld naar beneden Seiles, dus een zien hoe we dat morgen doen
gr Bram
zelfs mn eigen vrouw was er vandoor
Dus home alone in Tjernobyl/Charleroi..
Woensdag dus aangekomen,de buurman die voor me zat hebben ze donderdagmorgen gelijk gelost, maar de Ferro lag er nog, die was eigenlijk eerst...
zo werkt dat daar,dan vrijdagmorgen de Ferro onder de kraan en lossen, maar het schip wat na mij gekomen was was ook alweer weg, ook zo een waal
Ik troostte me nog met de gedachte dat die dan heel de nacht bezig geweest was...
Eerst maar eens open leggen, ik moet er toch een keer mee voor de dag komen
En alvast naast mn buurman, we kennen elkaar een beetje omdat we beide al zo n 10 jaar voor YST varen
dan kan er niet nog zo een figuur tussendoor, maar dat was ook niet gepland.
Hier buurman leeg en achteruit om draad te laden naar Lampertheim, maar ook dat is pas voor de nacht gepland.
wij lossen, de kraanmeester zit ong 20m boven je
Het lossen gaat aanvankelijk best aardig, en ze vegen em netjes uit.
Maar na 22u was er schijnbaar geen bobcatchauffer/veger meer, dus alleen met poliep en magneet zoveel mogelijk lossen en dat kost dus nogal nachtrust zoals je begrijpt.
om 4:30 wastie dan even klaar en kon ik proberen een tukkie te doen, maar om 6 uur kwam er weer iemand in het ruim, dus verder met het lawaai
intussen hingen ze achter me bij de draadloods al sinds 6 uur met ee hijs draad boven water
dus zelf nog maar even met de bezem er bij gesprongen, en om half8 leeg, achteruit en direct laden, geen lege tijd dus
kwartover11 vol, en naar de klaar staande sluis, daar nog even vaarbriefje maken terwijl de ijkmeester zn rondje doet, 1009t geladen, meer moet dat niet zijn
Het is zo zaterdag best rustig, niet alles laad en lost en vaart dan, dus heb ik een groene golf, in de afvaart, na 3 sluisjes komt de rest van de crew er weer bij, ze hebben me toch gevonden
beneden sluis Roselie..
En door, geen pannen vandaag bij de sluizen, hier afvarend boven Floreffe.
En het allerlaatste stukje, boven de citadel Namen
7uur buiten de samber, ze schutten tot half 8, dus dan moet ik Grand-malades (mn eerste afvarige sluis op de Maas)wel heel goed treffen, en dat doen we ook nog, met de halve kolk naar beneden, dus nog tot boven sluis seiles gekomen gisteravond.
Het lossen staat op donderdag gepland dus dat kunnen we nu wel halen zonder gek te moeten doen.
Afgelopen maandag voeren we van Belfeld naar beneden Seiles, dus een zien hoe we dat morgen doen
gr Bram
vaar om te leven (niet andersom)
-
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Ik ben nooit in die omgeving geweest, maar als ik de foto's zo bekijk is er in 50 jaar niet veel veranderd heb ik zo het idee. Om er te laden/lossen is het misschien niet zo prettig maar ik vind die oude gebouwen voor de foto's wel leuk.
mvg
Geert
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Die oude gebouwen stammen vast nog uit de tijd van koning Willem I, begin 19de eeuw.
groeten
jan van der Pluijm
groeten
jan van der Pluijm
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Hallo Bam,
Dit zijn nog eens mooie reisjes, op de losplaats gelijk weer laden, geen tijdverlies, geen leegvaren.
Dit zijn nog eens mooie reisjes, op de losplaats gelijk weer laden, geen tijdverlies, geen leegvaren.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
Dat witte streepje staat wel erg netjes Bram en het is inderdaad minder "lomp."
Maar ik ben maar wat blij dat wij het aan boord niet hebben. Ons andere schip wel en daar merk je meteen dat dat streepje heel snel niet meer wit is...
Dus de 86-meter heeft 'm nog wel, maar de 110-er (gelukkig) niet. Ook om het onderhoud een klein beetje te vergemakkelijken.
Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.
ziet er keurig uit bram laat je niet ontmoedigen je achterschip is toch gestraald
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker