Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
peelander
Berichten: 1782
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:53

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door peelander »

En echt Frans. Die verhuren nog steeds varkenskotten, net zoals hier in Nederland in de vijftiger/zestiger jaren. Maar ja; net als in Belgie gebeurt daar alles vijftig jaar later.
groeten
Jan van der Pluijm
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Mooie plaatjes, Bram.
Ik zie wel dat het water toch blijft trekken, maar is niet verkeerd met deze warme zomer :mrgreen:

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

En weer n rondje Duisburg gedaan..

Maandag volgens plan gelost in de Aussenhaven, met een veegmassien en al in het ruim, al met al een kort reisje, voor een fijn prijsje :mrgreen:
Afbeelding
Disnsdag weer laden was de afspraak, ik had aangenomen "rollen op palletten" ca 675t.
dat van die palletten klopte dan wel.... :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Even er uit om opnieuw te tanken..
Afbeelding
Het is gewoon ouderwets stugoed, je zou haast denken dat de containers op zijn :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ook bleek het 765 t te zijn ipv 675, dus dan weer een heel gesteggel om er wat bij te krijgen, maar ook dat uiteindelijk wel geregeld, we kwamen dinsdag niet vol, omdat ze ook maar 1 ploeg hadden, woensdag dan wel op tijd vol, en zu tal, we lagen maar 180 diep dus nog niet helemaal op waterstand toen, maar de rivier is niet zo breed meer, dat is inmiddels wel duidelijk .
de koeien lopen bijna tot t eind van de kribben :!:
Afbeelding
Woensdagavond dan in de merwe haven langszij de coaster, die dit werk normaal gesproken zelf ophaalt in Duisburg, en ermee naar Noorwegen mag.
Donderdagmorgen gaan lossen.
Afbeelding
net niet helemaal vlekkeloos...
Afbeelding
ik heb slechte ervaringen met bigbags op pallets, die willen nogal eens om kukelen.. :mrgreen:
zo zag het er uit vanaf de buren
Afbeelding
en het kwam zo uit dat ze het materiaal wat ik achter had staan eerst wilde hebben, dan vaar je niet veel meer,maar we hoefden dan ook niet te verhalen.
Afbeelding
En af en toe keek ik eens naar beneden bij de coaster waar het bleef, daar ging de Russische crew het zaakje zeevast proberen te zetten, daar zag ik wat nieuws, het zal het wel niet zijn maar ik had het nog nooit gezien..
ze zetten er opblaasbare papieren(?) zakken tussen :roll:
Afbeelding
Uiteindelijk pas ca 22 u leeg, ook het lossen was bewerkelijk zoals je begrijpt.

Ik had de hoop vrijdag weer even te laden en dan maandag weer ergens te lossen oid, dat had ook wel gekund alleen kwam het iet overeen met de prijzen die ik in gedachten had met het huidige lage water, dus was ik niet zo snel aan de reis, men probeert al het werk weer even vast te houden, omdat er wat regen is opgegeven hier en daar, ik heb de indruk vooral hier, en dan heb je er daar niet zoveel aan, maar goed we gaan het meemaken hoeveel water er komt, van mij mag er nu wel even een golfje komen, we hebben uiteindelijk wel wat aangenomen natuurlijk, we moeten nu dinsdag laden in Vlissingen voor Hamm, koolzaad, een lading op waterstand, en een tonprijs incl kwz(kleinwasserzuslag) dus asl we nu even de max diepgang naar Hamm zouden kunnen laden dan heb ik ongeveer de prijs waar ik normaal voor naar oostenrijk moet, maar als ik zo kijk naar de voorspelling hoef ik daar niet op te rekenen :oops: :mrgreen:
Nu maar weer n weekendje thuis, maandag beginnen de scholen weer, dus dan hoeven we niet ver te rijden,dat is dan wel weer makkelijk.

Allen een prettig weekend, grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Zeearend
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:32
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Zeearend »

Van die opblaasbare zakken had ik wel gehoord. Bij een temp van onder nul laden in Finland voor verwegiestan en dan als het warmer wordt, bv thv het Suezkanaal, wat lucht eruit laten lopen omdat anders de druk te hoog wordt en de lading zou beschadigen.
mee varen
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Een ladinkje stukgoed, weer eens wat anders.
Ik wist niet dat het nog bestond. Zoals je zegt, dat gaat toch in de container?
Maar het is ook werk natuurlijk :D . Gaat natuurlijk niet zo snel als normaal :mrgreen:
Goed weekend,
Grt Wim
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Binnenvaarder »

Tijdens mijn werkzaamheden heb ik die opblaasbare zakken wel eens gezien, je zag ze alleen maar bij dit soort ladingen, Er waren maar een paar terminals in R'dam waar nog "ouderwets stukgoed" werd behandeld. Vond deze terminals altijd leuk om te bezoeken, op de containers ben je in de loop der jaren ook wel uitgekeken. De bootjes werden in de loop der jaren ook steeds groter, van 450 tot 18.000 teu heb ik ze bezocht.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Die luchtzakken worden, dacht ik, ook in de containers gebruikt om ladingen vast te zetten.
Tenslotte moet de zaak ook in de containers op zijn plaats blijven.

grt Wim
itasca
Berichten: 327
Lid geworden op: 30 jun 2009 07:07
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door itasca »

In Emden hebben ze kunstofzakken, tussen de cellulose pakken. De binnenvaartschepen die daar regelmatig laden, buiten op stroom, bij het zeeschip op zij. Gebruiken die grote zakkken als fenders. Want het zeeschip lost met eigen kranen overboord en beweegt daardoor erg veel.Door de 100 L. fenders blijft alles heel.
We leven nu, later moet nog komen? www.facebook.com/itascaheindanser
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door pieter53 »

Stuwzakken schijnen die dingen genoemd te worden.
Gewoon per internet te bestellen...
Misschien komt het nog eens van pas.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Zo,het forum beweegt toch best aardig als ik mezelf van pag 3 terug moet halen 8)

We hadden dus thuis gelegen om de kinders weer op school te brengen.
Afbeelding
van de x niet alleen.

Dan dinsdag vlissingen laden naar Hamm, daar maakten ze Gent van, enfin ook daar nog een vergoedinkje voor gekregen, tis tenslotte buitenland :mrgreen:
Van het laden in Gent helaas geen foto gemaakt, t was in het kluizendok, met div transportbanden kwam de raps uit de loods aldaar, die er eerder door een zeeschip vanuit Roemenë gebracht was.

Een ander ging geheel volgens plan, ook de sluis van Terneuzen speelde perfect mee :wink: :mrgreen:
We hadden 950 ton in en lagen daarmee op de dag van passage Nijmegen precies de pegel daarvan -270m dus netjes, het was wel erg druk op de rivier wat het varentoch wel een serieuze bezigheid maakt :P
Als je naar Kleve aangenomen hebt kan je nog wel ns even op water moeten wachten, je kan er volgens mij droogvoets overlopen :shock:
Afbeelding
Eenmaal het WDK in was het ook druk, nr 7 om te schutten, dus eenmaal boven friedrichsfeld is het mooi bedtijd.
des andere daags bijtijds verder naar Hamm, op de sluis van Ahsen nog even wat appels geraapt voor de taart en de moes, en savonds nog net gemeld in Hamm.
Afbeelding
Hammkanaal nog net voor Bergkamen.
Afbeelding
Eenmaal in Hamm heben we weer rust, we zijn hier niet als enige en ook niet als eerste, dus tijd voor wat achterstallig werk
Afbeelding
ik had voor en achter wel wat roest op/onder de bergplaat, daar kon ik met deze vlotte diepgan van goed 2 meter aardig bij vanuit de roeiboot.
en ook voor ontspanning weer gezorgd, samen met de buurtjes van de vectare waar we deze reis weer mee samen waren.
Afbeelding
en de kop ziet er weer netjes uit..
Afbeelding
we hebben de boot ook een beetje gepimpt :mrgreen:
Linda vond dat eigenlijk altijd onzin en zonde van de tijd, maar maandag was ze toch weg, dus kon ik mooi samen met de buurman mn gang gaan :mrgreen: 8)
Afbeelding
en achter
Afbeelding
Ik vind ut wel mooi staan, net ff minder lomp.. :wink:
Maar aan alles komt een eind, ook aan lostijd en ligdagen, al kost het deze keer wat moeite...
ze maakten dagen van 6u tot 2u snachts, wij waren na de vectare aan de beurt, het lost ong 100 t p/u, wij begonnen om 23u dus nog 3 uur te gaan en dan de andere dagnog ca 6,5 u dan hadden we mooi woensdag rond de middag leeg geweest.
Maar dat zou te snel zijn, om 1 uur kwam ie me roepen met de mitteilung dat de boel kaputt was :?
hij was niet zeker of dat de andere morgen om 6 uur wel gemaakt zou zijn, dus ik hoefde geen wekker te zetten....ik moest er natuurlijk toch uit om te verhalen voor een schip wat bij de buren moest lossen :| , maar enfin, smiddags om17 u werkte het weer, een storinkje van 16u :cry:
dus donderdagmorgen 1 u leeg.
Afbeelding
ook de concurrentie lost hier, een trein met 1100 t hongaarse raps/koolzaad, in nagelnieuwe wagons, eerste ritje :idea:
Afbeelding

Ik was inmiddels ook weer retour bevracht om vrijdag te laden in Duisburg, dan moet je dus vanuit hte Hammkanaal bb uit, door het gewraakte stukje eenrichtingsverkeer voor uberbreite schiffen....(inmiddels dus al een bouwstelle van meer als 10 jaar :x )
je komt op dat stukje ook langs de nieuwe kolen centrale van Datteln, daar ligt een schip proef te lossen, met een apparaat waar je bang van zou worden, t zal vele miljoenen kosten wed ik, en dan staan er zo 2, als je nu eens 2 flinke sennebogen kranen neer zet met een trechter boven diezelfde transportband, had je vele miljoenen uitgespaard en sneller leeg geweest schat ik zo in, maar vooruit hier zal wel iemand voor doorgeleerd hebben...
Afbeelding
enfin,
dat stukje had ik dus woensdag op donderdagavond willen doen,maar ja toen was ik dus opeens niet leeg.
nu dus donderdagavond 22u er door, als je dan vrijdag in Duisburg moet zijn, kan je je bed wel koud laten, dus maar door.. :oops:
Ze boden me een reisje schrott aan naar Charleroi, dat doen ze wel vaker, en dan maak ik altijd de grap dat ze dat niet kunnen betalen, nu noemde ik voor de grap ook een bedrag met de gedachte dat ze dat toch niet gingen betalen, er staat een tweetje vooraan in elk geval, ik zei t lachend, maar toch na een dagje was ik bevracht :lol:
Rare markt, maar enfin, nu goedlachs naar de Samber, gelukkig heeft Leo samen met Henk de boel nog even verkent van de zomer :P
Laden in Becken B...
Afbeelding
we kregen sorte 3, dat was niet de afspraak, dus er nog wat extra uit gesleept.. :)
ook de hafenmeister komt even vragen wat wir daar alles so machen :D
Afbeelding
er is wel een nadeeltje aan zwaar schrott, als t valt maakt t vaak wat kapot, in dit gevan mn handreling krom en op 3 plaatsen los, maar ze hebben het weer keurig gerepareerd, dat is verreweg de beste oplossing, anders kan je t weer gaan laten doen ergens anders, en moet je je geld maar zien te krijgen.
Afbeelding
Het laden duurde uiteindelijk nog heel de vrijdag, en aangezien we al wat slaap te kort hadden maar niet meer weggevaren uit Duisburg.
we hadden aangenomen om op waterstand te laden, en er kwam net een klein golfje was af, dus had ik een kleine 1200 t wel kunnen meenemen, daartoe voelde ik me tenminste wel verplicht met mn prijs an block, maar van de verkoper mochten we niet meer als 1000 t laden, na veel gebel van de betalende partij uiteindelijk 50 t extra dus nu op de ijk 1045 t geladen, nog een vlotte boot dus met 2,15 diep, gemakkelijk voor de samber :D
Vanavond in Belfeld een plekje gevonden en hier dan zondag houden, maar zien hoe ea gaat lopen komende week, van de oude sluis ternaaien is een deur uitgevallen dus daar werkt alleen de nieuwe sluis maar, en die is tot nu niet altijd even betrouwbaar gebleken :roll:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie