Gespot bij de sloperij.

van: www.kustvaartforum.com
henk-j
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 jan 2005 21:51
Locatie: Drente

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door henk-j »

Ahoy Simon,
De laatste eigenaar die er mee voer was mijn zwager, kreeg van hem de originele kombuisklok, die hangt bij mij aan de wand het zal dan 1vande weinige dingen zijn die er overblijft van het schip 😉
Mvg. Henk-J
Afbeelding
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door maarpol »

Dit fraaie kusttankertje van Nederlandse origin ligt op het strand in Nigeria te koop voor sloop . En heeft al een paar jaar daar zo geleegen.
Bijlagen
Julie 2018 sloop kusters.jpg
Julie 2018 sloop kusters.jpg (110.23 KiB) 3303 keer bekeken
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Simon Marrink
Berichten: 1005
Lid geworden op: 01 jan 2005 14:13
Locatie: Groningen

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Simon Marrink »

Van restauratie blijkt geen sprake. De sloop van het m.v. Our World vordert. Een groot deel van de opbouw ligt in het ruim. De lelijkste brug ooit gebouwd, over smaak valt echter te twisten, lijkt te worden gespaard. Dit wijst op transport via de vaarroute door Groningen en Friesland, in verband met de hoogtebeperking wordt de opbouw al in Groningen verwijderd. Het schip in het droogdok is de nieuwbouw Askival.

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,

Simon
henk-j
Berichten: 318
Lid geworden op: 03 jan 2005 21:51
Locatie: Drente

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door henk-j »

Ahoy Simon,
Ik hoop dat er nog iemand foto's maakt van transport richting Friesland.
Weet je waar ze in Friesland heen gaat?
Mvg. Henk-J
Afbeelding
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door hank »

Het ex Nederlandse kusttankertje dat op het strand van Nigeria te koop ligt is de Jacobus Broere uit 1968.

Hank.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door maarpol »

hank schreef: 13 jul 2018 22:02 Het ex Nederlandse kusttankertje dat op het strand van Nigeria te koop ligt is de Jacobus Broere uit 1968.

Hank.
En is een heel mooi schip Hank in verhouding tot wat er vandaag rondvaart.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door p.arendz »

Onlangs bij Treffers in Haarlem, de VIC 77, Victual
Vriendelijke groet,
---Peter.
VIC77_Victual_Treffers_Haarlem_201807.jpg
VIC77_Victual_Treffers_Haarlem_201807.jpg (87.58 KiB) 3072 keer bekeken
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Roy »

Dat kon wel eens de Vic uit Schagen zijn !.
Jammer, dat het schip nu toch de schroothoop op dreigt te gaan. Zelf heb ik het schip jaren op een vast stekkie in Schagen zien liggen. Eigenlijk zien wegkwijnen zeg maar. Zonde hoor !.

m.v.g., Roy
Jo Han Khouw
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:48

Re: Gespot bij de sloperij.

Bericht door Jo Han Khouw »

Ik ben nieuw op dit forum. Geen scheepskenner, wel enthousiast fotograaf en woon in de Herewegbuurt. Ik had de MvOurWorld * (slechts van buiten) gezien op Noorderzon 2008. Maar pas in 2014 kreeg ik het schip goed voor mijn lens. Het lag toen aan het voormalige stadsstrand (Euroborg strand), samen met een andere bezienswaardigheid: het wrak van de Heemskerck. Ik was net op tijd voor een fotoserie want december 2014 werd het stadsstrand gesloopt. Sindsdien heb ik geprobeerd te volgen wat er met de restanten van de Heemskerck en met de MvOurworld gebeurde. Deze zomer, 10 juli, kwam ik de MvOurWorld onverwacht tegen bij het Droogdok Groningen t.o. Bauhaus. Wat opviel was het bordje TE KOOP. Dat zette mij eerst op het verkeerde been, want het bordje hangt inderdaad aan een ander vaartuig zoals forumlid Simon Marrink 11 juli constateerde. Wat ermee staat te gebeuren weet ik niet. Misschien ga ik eens informeren bij de nog steeds bestaande De Stichting Petit Mbao (of de gelieerde Vriendenstichting). Of dat veel duidelijkheid oplevert betwijfel ik. Recreatieve bestemming, horeca of sloop, dat zullen de opties wel zo'n beetje zijn.

* De huidige naam van het schip was nogal veranderlijk, ook op dit forum. Officieel of niet, ik hanteer gemakshalve maar de spelling MvOurWorld (zonder spaties) zoals die op het schip te lezen is.

Hieronder een foto van de situatie op 7 augustus. Vr. groet, Jo Han Khouw

download/file.php?mode=view&id=51274
Bijlagen
mvourworld07082018_01.jpg
mvourworld07082018_01.jpg (107.94 KiB) 2669 keer bekeken
Plaats reactie