Ik denk dat de sleepboot "Schoonhoven" met sleep door de Binnenhavenbrug gaat, foto is zeer waarschijnlijk uit het Poortgebouw genomen. Je kunt vanaf de Spoorweghavenbrug (koffiemolenbrug) nooit een foto maken vanuit deze hoogte. De dukdalven komen ook niet overeen met de invaart van de Spoorweghaven.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Binnenvaarder ik denk dat je gelijk hebt. Zeker i.v.m. de hoogte waarop de foto is genomen van uit het oude Poortgebouw. Ik had het moeten weten, ben er vaak zat doorgevaren. Zal de ouderdom wel zijn. Die dikke dukdalf lieten ze je na het opdraaien tegen aan zakken en zo kon de boot je zo naar binnen trekken.
gr.Bas
Het was toen niet best, Kees ! Ronduit gewoon armoe troef. Ik ging zelf persoonlijk de militaire dienst( '64-3) in voor een wedde van fl. 1,50 per dag. Ook geen vetpot
Financiële ondersteuning vanuit het "thuisfront"was ook moeilijk gezien de slapte op de beurs, Gelukkig nog een potje over van "Damco", waar ik echt goed verdiend heb in een jaar tijd.
Maar wat wordt er eigenlijk bedoeld met "Hagenaar"daar voor de Binnenhaven ?
Karel met een Hagenaar wordt hier ook een schip aangeduid met de afmetingen 54 bij 7.15
De benaming Hagenaar is best wel verwarrend omdat die naam eerder is gegeven aan aak-schepen van 100 tot max 150 ton die rond 1900 gebouwd zijn op de maximale afmetingen om op diverse plaatsen in en door Den Haag te kunnen varen.
De kleinste in deze soort was de zgn. Wagenbrugger die zo laag was dat hij onder de genoemde brug door kon.
Wat de datering van de foto van de Leuvehaven betreft:
Dit is later dan 1964.
Aan de Maaskade ligt namelijk al de Jos Vranken en volgens mij is deze Hugo Basedow pas in 1966 door IMT omgebouwd en aan de Maaskade afgemeerd.
In 1985 is dat schip naar Nijmegen verhuisd en door vrijwilligers omgebouwd tot Kerkschip, wat het nu nog altijd is.
Morgenvroeg om 11 uur is er zoals iedere zondag een Eucharistieviering, waarbij ik de eer heb daarbij de koster te mogen zijn.
Theo, bedankt voor het jaartal, ik keek naar de metro bouw en de duurde ook enige jaren. de Binnenhaven ben ik ook wel mee eens door de aangehaalde argumenten. Goede dienst morgen
Groet Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.