Het nieuws van 2018.
-
- Berichten: 28536
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Het nieuws van 2018.
De Pioneering Spirit is weer even terug in Rotterdam. In de nacht van woensdag op donderdag is het grootste constructieschip ter wereld aangekomen in de Prinses Alexiahaven op de Tweede Maasvlakte.
Grootste constructieschip ter wereld tijdelijk terug in Rotterdam
Grootste constructieschip ter wereld tijdelijk terug in Rotterdam
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 28536
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Het nieuws van 2018.
Op scheepswerf Royal Bodewes in Hoogezand is vrijdagochtend om 10.00 uur Arklow Villa te water gelaten.
VIDEO: tewaterlating van Arklow Villa bij Bodewes
VIDEO: tewaterlating van Arklow Villa bij Bodewes
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Re: Het nieuws van 2018.
Bemanningslid vermist ten Westen van Texel, het betreft de bulker "SEASTAR ENDEAVOUR"
Bert,Romeling.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2062209 ... p-noordzee
Bert,Romeling.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2062209 ... p-noordzee
-
- Berichten: 635
- Lid geworden op: 03 jan 2005 01:12
- Locatie: Deventer
Re: Het nieuws van 2018.
Uit de digitale Leeuwarder Courant:
Amelanders willen eigen veerdienst opzetten
De tekst:
Een vijftal Amelander ondernemers wil in april 2029 de veerdienst tussen Holwerd en het eiland voor zijn rekening nemen met een eigen rederij.
In dat jaar wordt de concessie voor de veerdienst hoogstwaarschijnlijk Europees aanbesteed. De ondernemers vrezen dat de veerdienst dan ten prooi zal vallen aan spelers die ,,puur voor eigen financieel gewin’’ gaan.
Om mee te kunnen doen aan de aanbesteding hebben de ondernemers zich na twee jaar plannen maken verenigd in een stichting: de Amelander Veerdienst.
Veerdienst als TESO
De ondernemers willen met hun Amelander Veerdienst een dienst naar voorbeeld van de TESO tussen Den Helder en Texel opzetten. ,,Die biedt vrij lage tarieven en de bevolking heeft inspraak'', aldus voorzitter Jur de Vries. ,,Als Amelanders kunnen we nu niets doen aan de problemen.''
De Vries, tevens eigenaar van transportbedrijf Ridder&De Vries, wijst onder meer op de problemen met de vaargeul, waardoor de huidige dienstregeling regelmatig te maken heeft met grote vertragingen. ,,Het eiland maakte zich sterk voor een vijfkwartiersregeling maar de reder ging hier niet in mee. Wij willen juist luisteren naar de bevolking. Een betrouwbare veerdienst is ons belangrijkste doel.''
Als het eiland zelf de veerdienst in handen heeft, denkt De Vries dat Ameland ook sterker staat in Den Haag. ,,We verwachten dat we meer bereiken als we een eenheid zijn. Nu hoort men van het eiland en van de reder verschillende standpunten.''
Duurzaam varen
De werkgelegenheid moet in de plannen van de ondernemers zoveel mogelijk op het eiland blijven, de dienst moet onafhankelijk zijn van het getij en er moet zo duurzaam mogelijk worden gevaren.
Er lopen inmiddels gesprekken met investeerders. ,,Enkele rederijen toonden zich al geïnteresseerd om ons advies te geven maar ook om financieel bij te springen.'' Ook sluit De Vries niet uit dat de Amelander Veerdienst gaat samenwerken met Wagenborg.
Amelanders willen eigen veerdienst opzetten
De tekst:
Een vijftal Amelander ondernemers wil in april 2029 de veerdienst tussen Holwerd en het eiland voor zijn rekening nemen met een eigen rederij.
In dat jaar wordt de concessie voor de veerdienst hoogstwaarschijnlijk Europees aanbesteed. De ondernemers vrezen dat de veerdienst dan ten prooi zal vallen aan spelers die ,,puur voor eigen financieel gewin’’ gaan.
Om mee te kunnen doen aan de aanbesteding hebben de ondernemers zich na twee jaar plannen maken verenigd in een stichting: de Amelander Veerdienst.
Veerdienst als TESO
De ondernemers willen met hun Amelander Veerdienst een dienst naar voorbeeld van de TESO tussen Den Helder en Texel opzetten. ,,Die biedt vrij lage tarieven en de bevolking heeft inspraak'', aldus voorzitter Jur de Vries. ,,Als Amelanders kunnen we nu niets doen aan de problemen.''
De Vries, tevens eigenaar van transportbedrijf Ridder&De Vries, wijst onder meer op de problemen met de vaargeul, waardoor de huidige dienstregeling regelmatig te maken heeft met grote vertragingen. ,,Het eiland maakte zich sterk voor een vijfkwartiersregeling maar de reder ging hier niet in mee. Wij willen juist luisteren naar de bevolking. Een betrouwbare veerdienst is ons belangrijkste doel.''
Als het eiland zelf de veerdienst in handen heeft, denkt De Vries dat Ameland ook sterker staat in Den Haag. ,,We verwachten dat we meer bereiken als we een eenheid zijn. Nu hoort men van het eiland en van de reder verschillende standpunten.''
Duurzaam varen
De werkgelegenheid moet in de plannen van de ondernemers zoveel mogelijk op het eiland blijven, de dienst moet onafhankelijk zijn van het getij en er moet zo duurzaam mogelijk worden gevaren.
Er lopen inmiddels gesprekken met investeerders. ,,Enkele rederijen toonden zich al geïnteresseerd om ons advies te geven maar ook om financieel bij te springen.'' Ook sluit De Vries niet uit dat de Amelander Veerdienst gaat samenwerken met Wagenborg.
-
- Berichten: 28536
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Het nieuws van 2018.
Meer dan dertig zeeschepen meren er elke week aan bij ECT op de Maasvlakte in Rotterdam. Wat volgt is een enorme logistieke operatie voor de overslag van duizenden containers.
Nu de groei van de containervaart voorbij lijkt, richt containeroverslagbedrijf ECT zich op duurzaamheid en efficiëntie
Nu de groei van de containervaart voorbij lijkt, richt containeroverslagbedrijf ECT zich op duurzaamheid en efficiëntie
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 28536
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Het nieuws van 2018.
"Met het nieuwe schip de Bravenes kunnen we op enorme zeedieptes stenen neerleggen op 15 centimeter nauwkeurig, dat is uniek in de wereld", zegt Koos van Oord, van baggerbedrijf Van Oord.
Nieuw schip legt stenen met een robot op de zeebodem
Nieuw schip legt stenen met een robot op de zeebodem
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Re: Het nieuws van 2018.
Gegijzelde crew van het Ned. schip 'FWN Rapide' (Red. ForestWave Groningen) vrijgelaten:
https://www.dvhn.nl/groningen/Gegijzelde ... 08456.html
https://www.dvhn.nl/groningen/Gegijzelde ... 08456.html
-
- Berichten: 635
- Lid geworden op: 03 jan 2005 01:12
- Locatie: Deventer
Re: Het nieuws van 2018.
Vandaag in de Leeuwarder Courant:
Rederij Doeksen wil lang parkeren in Harlingen op zich nemen
De tekst:
Rederij Doeksen is ‘zeer geïnteresseerd’ in de exploitatie van het lang parkeren in de veerhaven van Harlingen.
De parkeerterreinen worden nu nog uitgebaat door zelfstandige exploitanten. De gemeente Harlingen wil het lang parkeren openbaar aanbesteden. Onlangs nog kondigde Van Meurs - één van de huidige exploitanten - een rechtszaak aan tegen de gemeente om dat te voorkomen.
‘Veel passagiers beschouwen het lang parkeren als onderdeel van hun overtocht en gaan er vaak al vanuit dat het lang parkeren door Doeksen wordt geëxploiteerd. De kwaliteit van de parkeerdiensten heeft dan ook een direct effect op de kwaliteitsbeleving van de veerdienst’, aldus de rederij.
Doeksen heeft een zogeheten incidentele conclusie tot tussenkomst ingediend bij de rechtbank. Op deze manier wil het bedrijf partij worden in de rechtszaak die op dit moment dient tussen de gemeente en Van Meurs.
Rederij Doeksen wil lang parkeren in Harlingen op zich nemen
De tekst:
Rederij Doeksen is ‘zeer geïnteresseerd’ in de exploitatie van het lang parkeren in de veerhaven van Harlingen.
De parkeerterreinen worden nu nog uitgebaat door zelfstandige exploitanten. De gemeente Harlingen wil het lang parkeren openbaar aanbesteden. Onlangs nog kondigde Van Meurs - één van de huidige exploitanten - een rechtszaak aan tegen de gemeente om dat te voorkomen.
‘Veel passagiers beschouwen het lang parkeren als onderdeel van hun overtocht en gaan er vaak al vanuit dat het lang parkeren door Doeksen wordt geëxploiteerd. De kwaliteit van de parkeerdiensten heeft dan ook een direct effect op de kwaliteitsbeleving van de veerdienst’, aldus de rederij.
Doeksen heeft een zogeheten incidentele conclusie tot tussenkomst ingediend bij de rechtbank. Op deze manier wil het bedrijf partij worden in de rechtszaak die op dit moment dient tussen de gemeente en Van Meurs.
-
- Berichten: 28536
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Het nieuws van 2018.
Door een brand in een zogeheten roll-on-roll-off-ship zijn in de Zuid-Koreaanse havenstad Incheon ongeveer 1.500 auto's in vlammen opgegaan.
BRAND IN VRACHTSCHIP: 1.500 AUTO'S UITGEBRAND.
BRAND IN VRACHTSCHIP: 1.500 AUTO'S UITGEBRAND.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 28536
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Het nieuws van 2018.
Het grootste schip ter wereld, de Pioneering Spirit, heeft een nieuw record gevestigd met de installatie van een boorplatform van 22.000 ton voor de kust van Noorwegen.
Nieuw hoogstandje van ’s werelds grootste schip
Nieuw hoogstandje van ’s werelds grootste schip
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.