Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Hallo Bram,

DOORGAAN, VOORAL DOORGAAN !!
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Janna schreef: 29 apr 2018 14:32 Dan zal ik er nog eens een schepje bovenop doen :wink:

Ook ik lees de postings van Bram met veel interesse en plezier.
Vroeger toen ik nog wat anders deed, maar ook nu nog terwijl ik zelf een beetje in deze tak van sport rommel.
Bram is er mede de oorzaak van dat ik naar de binnenvaart ben gaan kijken toen de vraag rees wat ik moest doen na m'n pensioen.

En hoewel ik nog niet zo lang een eigen topic heb herken ik wat Bram zegt; je denk al snel 'dat hebben ze toch al vaker gezien'.
Plus een posting is al snel een half uurtje werk; foto's bij elkaar zoeken en re-sizen, onderschrift erbij verzinnen, en dan de tekst intypen met twee vingers. En soms heb je een heel verhaal getypt en gaat er iets mis met het Internet of Wifi en is alles weg.. Grrr :twisted:

Maar het resultaat blijft leuk, en de achterban die zelf al dan niet (meer) vaart stelt het overduidelijk erg op prijs. Bovendien heb je zelf ook een soort verslag wat je nog eens door kan lezen.

Dus we zullen dóórgaan

:mrgreen:
Hallo Eric,


DOORGAAN, VOORAL DOORGAAN !!
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
jando
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 jan 2009 15:29

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door jando »

Doorgaan met die hap Bram
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

ja Bram
ga maar een beetje door hoor man :wink:
maar wil je in de toekomst niet al te veel foto's plaatsen die in de nacht genomen zijn
anders voel ik mij zo schuldig dat ik in mijn bed lig :mrgreen:
ik bedoel maar
jij met een redvest aan in de donker open en dicht leggen
en ik die verhalen pas lezen als de koffie na het uit slapen klaar is :lol:
gr
leo
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Je ziet wel Bram, je hebt een hoop volgers :D .

Je maakt dan ook wel interessante reizen, met een kraan van Reisholz naar Zeebrugge en dan even naar Kerkhove :?: (als ik je goed gevolgd heb).

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Jaja we doen wat door, toen we leeg waren in Sturzelberg, konden we em neerleggen onder de benedenste kraan, die is een aantal jaren geleden ingestort zoals sommigen van jullie misschien nog wel weten, maar ze zijn em weer aan het wederopouwen....
Afbeelding
en nog een nagekomen foto van de buurman die voor ons lag te lossen...
Afbeelding

Vrijdag zijn we dan naar Reisholz gevaren, en Linda met de auto daarheen gereden...ik was eerder :mrgreen:
daar lag de Melvin nog te laden..
Afbeelding
toen hij vol was konden wij alvast op t steiger...
Afbeelding
we zijn ook nog even de wal op geweest, hoge waterstanden.
Afbeelding
Er ligt al een em ander klaar voor ons .
Afbeelding
Afbeelding
Zondag even bij Schloss Benrath wezen kijken, met prachtige tuinen in Bloei :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zo verder..... :idea:
vaar om te leven (niet andersom)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Maandagmorgen dan laden, niet te vroeg...er misten al wat mensen, er hadden er veel een "brugdag" genomen naar dinsdag 1 mei... :roll:
Maar uiteindelijk tegen 8:30 kwam t spul er aan...
gelijk het zwaarste stuk als eerst 82 ton.
Afbeelding
De "wielen" er naast.
Afbeelding
Het weer was wel compleet omgeslagen van, zondag zomer, naar zwaar herfst :(
Afbeelding
het contra gewicht..
Afbeelding
Men benutte ook de ruimte onder de gangboorden...
Afbeelding
Nu komt "de banaan" zoals ze zeiden :mrgreen:
indrukwekkende kraan vond ik t, een 750 tonner...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze puzzelden hem mooi vol, zonder voorafgemaakt stuwplan..
Afbeelding
één van de 4 containers...
Afbeelding
even koffiepauze..
Afbeelding
Als t goed is en ze hebben alles juist in elkaar geschroeft, met er in Australië straks dit kraantje uit voortkomen... :P
Afbeelding
Ik had alleen de "schep" niet bij me , die was al eerder vervoerd zei men..
en als laatste ons eigen hijsje...dat is daar in die buurt wat lastig, maar gelukkig zijn ze niet te moeilijk om een mee te denken, anders had Linda naar Neuss moeten rijden, en hadden we daar weer naar binnen en buitne moeten gaan, nog even afgezien van het feit dat ik dan alleen vaar, allemaal niet handig, dus dit was een fooitje waard :wink:
Afbeelding
zo verder...
vaar om te leven (niet andersom)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Toen we smiddags vol waren, ca 15 u , zijn we gelijk weg, en nog naar Millingen om te overnachten..
de andere dag kwam ik pa nog eens tegen,beneden de volkerak, hij heeft dan wel geen Venus meer, maar hij vaart nog regelmaitig :mrgreen:
Afbeelding

In de Krammer ben ik nog even op de muur geklommen, altijd leuk van boven af 8)
Afbeelding
en deze met zicht op de zonnepanelen, superblij mee, de generator draaid zelden meer als we zo varen, en als we stil liggen met zo n zon als vandaag ook niet :idea:
Afbeelding
De sluizen liepen niet verkeert, en Terneuzen ging natuurlijk met de juiste ambtenaren op de juiste plaats helemaal goed, zo dr in, en achter de kont de deur dicht, zo zien we dat graag :mrgreen:
Afbeelding
Dan slaan we een stukje over, want we zijn pas nog in Brugge geweest zoals je nog wel weet, en er was niks veranderd ondertussen :mrgreen:
Dus hier zijn we opeens al in Zeebrugge aangeland...
Afbeelding
dit is t draaibruggetje naar de zeehaven binnen de sluis , op de terugweg kreeg ik em zo makkelijk niet open, op de trescokaart staat dattie "nieuwe blankendammerbrug" heet....maar na tig x roepen , geen reactie, toe zei er een madammeke dattie brug de zwankenbergerbrug heet oid, Kurt zal me wel verbeteren als ik wat doorelkaar haal :mrgreen:
Maar goed alles en iedereen staat daar op kanaal 68, dus als je dan toch een vreemden ollander voor n brug ziet/hoort ( khad al geblazen ook) dan doe je toch die brug open denk ik dan...maar nee hoor, op den duur na dat ik dan kennelijk de goede naam geroepen had, (ook al iestje harder) ging ie weer open....maar we lopen vooruit we moeten nog lossen..
eerst nog avondrood..
Afbeelding
Hier lossen ze met 2 kranen, dat ging sneller, en de zwaardere stukken hesen ze samen..
Afbeelding
Afbeelding
Inmiddels was ik weer "an de reis" en had wat haast, vrijdag laden in Kerkhoven boven de sluis..
Maar zoals je weet, en als je t niet weet zoek je t maar op, liggen zeebrugge en kerkhoven niet bepaald naast elkaar, dus ik zag me al n halve nacht varen, maar ea liep zeer voorspoedig, alle sluizen en bruggen groen, en nog net voor t sper door allen bruggen van Brugge, kortom nog voor 23 u vast boven Asper, en daar had ik dan de 2e schutting, we hoefden pas om 9:30 te laden in Kerkhoven...dus konden we vrijdagmorgen nog het laatste stukje doen.
S morgens begonnen met wat flarden mist, maar al snel kwam de zon er weer bij, hier in Oudenaarde in de sluis
Afbeelding
In Kerkhoven, ca 10 u begonnen met laden..
Afbeelding
Afbeelding
en om 12:15 ca vol, dat ging snel, het ligt er zonder spudpalen niet handig, want je moet em een eindje af leggen omdat je anders aan de grond laad
het is zomaar een voorlopig damwandje tbv de grondafgraving voor het nieuwe stuwtje aldaar..
Dit x niet zo druk als de vorige x dat we hier waren, ook al omdat de Leie weer open is cq sluis Don is weer in bedrijf..
hier weer in de afvaart boven Oudenaarde
Afbeelding
In Oudenaarde lag iets waarvan ik dacht dat we dat wel een beetje kwijt waren in de binnenvaart....zoiets waarvoor ik me plaatsvervangend schaam dat t bij een binnenvaartklant voor de wal komt... :oops:
Afbeelding
die verrekte dure vernis ook altijd .... :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Geen idee wat t verhaal is achter zo n spul, maar t ziet r triest uit :(
Enfin, misschien is zn ruim wel met bladgoud overtrokken, late we dat maar hopen :mrgreen:
Wij gisteravond nog mooi op tijd vast boven Evergem, om de 4 mei avond even mee te doen ...
en vanmorgen na uitslapen even het laatste stukje....
We liggen in Zelzate aan de grens, we mogen met deze lading niet voor maandagmorgen 00:00 u de grens over, dat heeft niks met douane te maken volgens mij,maar meer met grondverplaatsingsvergunnigen en subsidies heb k t idee :?
das wel balen want anders had ik maandag kunnen lossen en nu dus dinsdag, oja we gaan er mee naar Alphen a/d maas, oftewel het gat boven Heerewaarden..
maar goed, ik hou me maar aan de papieren afspraken, ook al heb ik geen idee wie er op zou controleren....
niet de grens over, ik heb t maar even bewezen, je weet maar nooit.. :wink:
Afbeelding

En nog maar wat gewerkt, tenslotte is niet alles in Den helder gestraald... :?
Afbeelding

Zo dat was weer een heel verhaal al met al, grt Bram :wink:
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Bram, we zijn weer helemaal bij, mooi gelopen toch.... en je moet maar zo denken een rustig weekend kort bij familie :mrgreen:

Met grond naar Alphen a/d Maas. Voor mij toch een stukje herinnering.
Lang geleden (1954) hebben wij grond gevaren van Alphen aan de Maas naar Ouwerkerk.
Zo ver ik mij dat herinner was het altijd slecht weer als we op een steiger in Ouwerkerk moesten lossen.
Het laden ging toen ook al onder een kiepsteiger. Nee, niet met de Navigatie maar noch met de Advent, een Dortmunder.
Joop zal daar ongetwijfeld meer van weten.
Goed weekend ,
grt Wim
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Janna »

Mooi verhaal Bram.

Wat me opvalt; ik zie geen stuwhout onder die kraandelen.
Gewoon staal op staal?
Plaats reactie