Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Tja leuker kunnen ze het niet maken, vanmorgen om 7 u maar ns gemeld, hij vroeg toen tijd van aankomst en of ik wist wie er voor en achter me was, dat wist ik en dat is al n groot ding....
Inmiddels 16 u omhoog geschut, maar nu liggen we hier weer te kijken als nr5, eerst moet sluis hunxe weer genoeg schepen wegschutten voor daar weer plaats is, die hebben alleen de kleine kammer, dit is echt n drama ik vaag me serieus af of ik morgenavond wel in lunen ben🙈
vaar om te leven (niet andersom)
Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Binnenvaarder »

Oude tijden herleven, in de jaren 60 waren wij 3 dagen onderweg van Friederichsfeld naar Dortmund etc. Toen ik in 1978 stopte kon je al in 1 dag van Dortmund naar de Rijn varen. Leve de vooruitgang en het inzicht van de betreffende overheid om het onderhoudt zolang uit te stellen dat dit het gevolg is.
Vandaag een ritje met de auto door België gemaakt, van omgeving Vaals richting Luik, wel binnendoorweggetjes gebruikt. Wat een drama die wegen, niet normaal meer.
Mvg.
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Westeind schreef: 11 apr 2018 16:48 Inmiddels 16 u omhoog geschut, maar nu liggen we hier weer te kijken als nr5, eerst moet sluis hunxe weer genoeg schepen wegschutten voor daar weer plaats is, die hebben alleen de kleine kammer, dit is echt n drama ik vaag me serieus af of ik morgenavond wel in lunen ben🙈
Als ik het goed zie ben je ruim op tijd om vanavond te kunnen lossen :P . Altijd nog een dag later dan gepland natuurlijk :evil: en nu maar hopen dat ze dan ook lossen en er geen ander schip gepland staat. :|
grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

We lossen hoor, zijn t enige schip in Lunen....
We hebben 40 uren nodig gehad over de 60 km rn 6 sluizen... broeva haro zeg maar😆
Nu weer de klos want ze willen (en ik ook wel) morgenochtend laden in Dortmund rvs schrot maar moerdijk ....
We zijn voorlopig wel even genezen van t kanaal ...
vaar om te leven (niet andersom)
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

ik ken een jongetje wat zeeeer waarschijnlijk nog een weekendje Oberlander mag eten
Weinig Ijzendoorn dit weekend neef :cry:
gr
leo
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door tijdstroom »

Dat je niet via Duisburg eruit bent Bram, gaat nu toch vaak vlotter. Wij liggen er vaak te diep voor, maar ik schatte dat je niet zo diep lag. Ik ben daar in Hunxe weer naar huis gegaan, de volgende generatie neemt het voor twee weekjes over. Wat als het weer eens echt druk gaat worden op het kanaal. Er is blijkbaar toch minder werk dit jaar, het valt me steeds nog mee. Vorige week Flaesheim net voor me dicht, bleek dat zelfs de WSP alleen op te moeten schutten. Bizar allemaal, de koppelverbanden mogen gekoppeld schutten, zelfs spitsen moeten alleen erdoor. Hoe gaat dat straks worden met de jachten?
gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Te breed voor overdag.....
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Intussen.....een reisje aluminium?
Of zit ik fout? :mrgreen:

grt Wim
Jan Kroes
Berichten: 3837
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:37
Locatie: Sittard

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jan Kroes »

Zo te zien zit je goed Wim. Hij ligt nu in Dormagen.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ja idd, das ist richtig, ik hoef al niks meer te melden zie ik :mrgreen:

Maar ik was zo te zien nog maar net leeg in Lunen...
hier met dat gele kraantje gelost, zoals gezegd nur nachts :x
Afbeelding

Na leegkomst gelijk ballast er in en snachts nog naar Dortmund gevaren om daar vrijdag te laden, met mn bedoeling om dan idd via de ruhr er uit te varen zoals Rienk al zei....maar dan had ik wel vrijdagavond door t richting verkeer gemoeten om 22u..
Afbeelding
Maaar zoals zoveel dingen dat reisje, ging ook dat feest niet door, want men zou ons pas zaterdag volmaken, uiteindelijk vond de kraanmeester dat ook geen goed idee, dus waren we toch nog vol vrijdag, alleen had je dan wel de papieren klaar moeten leggen en de ijkmeester moeten bestellen....
dat kwam dus alles zaterdag aan de beurt, en zat er voor ons niks anders op dan weer het weseldrama kanaal te pakken..
wat dus resulteerde in n 8e schutting zu tal in Dorsten...zaterdagavond dus alsnog heel laat geworden..
We strandden beneden sluis Hunxe, dan lig je kort bij de autobahn..
daar lag de grote sluis er uit....
Afbeelding
Afbeelding
dat het kanaal al langer een bron van ergenis is liet Arie me zien met foto`s uit 1976...
Friedrichsfeld een jaar lang de grosse kammer er uit..
Afbeelding
met veel schepen, allemaal wel wat kleiner als nu...
Afbeelding
Enfin aan alles komt een eind , zo ook aan de ergenissen van t kanaal..maandag vlot er uit en sàvonds nog in de Moerdijk...
alwaar we dinsdag losten
Afbeelding
Toen zijn we weer naar huis gevaren, we hadden privé wat daagjes gepland, zo zijn we met wat mannen weer ons jaarlijkse uitje in de ardennen wezen meemaken :wink:
Terwijl ik me daar vermaakte heeft Linda dus dit reisje aangenomen, dinsdag geladen in Rotterdam n kleine 1500 t aluminium voor Sturzelberg.
Afbeelding
Afbeelding
S middags vol en nog naar IJzendoorn, we kwamen nog langs Werkendam, zoals zo vaak natuurlijk...
Maar even naar aanleiding van het 10 jarig bestaan van dit topic toch even deze foto`s gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Dooie boel daar.....dat komt omdat ze daar uiteindelijk toch failite gegaan zijn...

Enfin,ze hadden hier eigenlijk om 6 u vanmorgen willen lossen, maar dat zag ik niet zo zitten , dan had het wel weer nachtwerk geworden, dus na enige uitleg wilden ze ook best om 10 u beginnen, dat kwam me beter uit, dus lagen we mooi op tijd boven Krefeld gisteravond.
Afbeelding
En vanmorgen idd volgens plan begonnen nog voor 10 u. :mrgreen:
Afbeelding
en de rest ook er uit....
Afbeelding
Afbeelding
Als we straks leeg zijn hebben we alweer weekend, we gaan leeg op, helemaal naar Reisholz :mrgreen:
Maandag aldaar een kraan in delen laden voor Zeebrugge, we weten tenslotte weer hoe het er daar uit ziet :wink:
Zo dan ben je weer bij, ik ben niet zo trouw met verslag doen als Erik, maar ja soms moet ik wel eens moed verzamelen en even zin hebben zeg maar, ik reken op jullie begrip :mrgreen:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie