Schilderijen.
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
Evert,
SCH90 Onderneming I en SCH108 Onderneming II (bron: A. van der Veer)
Jan
SCH90 Onderneming I en SCH108 Onderneming II (bron: A. van der Veer)
Jan
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
- Locatie: Noord Holland
Re: Schilderijen.
Jan, het is eigenlijk ook niet meer dan logisch dat het schip dat het eerst gebouwd is Onderneming I genoemd wordt. Ik dacht toch werkelijk dat ik ergens gezien had dat de SCH 90 de II was en het andere schip de I, maar ik kan het niet terug vinden, dus ik denk dat ik een black out gehad heb.
Bedankt voor je reactie, ik zal het veranderen.
groeten
Evert Sikkema
Bedankt voor je reactie, ik zal het veranderen.
groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
IJM32 Elie Cheneviere
De motortrawler IJM32 Elie Cheneviere is in 1944 gebouwd bij Scheepsbouwwerf De Hoop te Lobith als trawler van de ‘Burg’ klasse voor de Kriegsmarine. In 1949 vanuit Duitsland aangekomen te Delfzijl en ingeschreven als Holland V SCH142 voor verkoop door het Ministerie van Landbouw. In maart 1949 overgedragen aan rederij De Marezaten te IJmuiden en na verbouwing in 1950 in de vaart gekomen. Zusterschepen waren de IJM10 Maria van Hattem en de IJM20 Johannes Polderman welke eveneens door rederij De Marezaten waren aangekocht.
Inhoud: 319 BRT
Afmetingen: 46,00/41,40 x 8,03 x 3,05 m
Hoofdmotor: 6 Cilinder Sulzer van 600 pk
Op 19 oktober 1961 is de Elie Cheneviere op de Noordzee lekgeslagen en gezonken op de positie 56.30 NB 3.40 OL.
Van de 14 opvarenden konden er helaas slechts 8 worden gered door de te hulp geschoten Engelse trawler LT80 Granby Queen.
Jan
De motortrawler IJM32 Elie Cheneviere is in 1944 gebouwd bij Scheepsbouwwerf De Hoop te Lobith als trawler van de ‘Burg’ klasse voor de Kriegsmarine. In 1949 vanuit Duitsland aangekomen te Delfzijl en ingeschreven als Holland V SCH142 voor verkoop door het Ministerie van Landbouw. In maart 1949 overgedragen aan rederij De Marezaten te IJmuiden en na verbouwing in 1950 in de vaart gekomen. Zusterschepen waren de IJM10 Maria van Hattem en de IJM20 Johannes Polderman welke eveneens door rederij De Marezaten waren aangekocht.
Inhoud: 319 BRT
Afmetingen: 46,00/41,40 x 8,03 x 3,05 m
Hoofdmotor: 6 Cilinder Sulzer van 600 pk
Op 19 oktober 1961 is de Elie Cheneviere op de Noordzee lekgeslagen en gezonken op de positie 56.30 NB 3.40 OL.
Van de 14 opvarenden konden er helaas slechts 8 worden gered door de te hulp geschoten Engelse trawler LT80 Granby Queen.
Jan
- Bijlagen
-
- IJM32-Elie-Cheneviere3_150k.jpg (62.29 KiB) 2935 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
- Locatie: Noord Holland
Re: Schilderijen.
Ziet er goed uit, Jan.
groeten
Evert Sikkema
groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
FD181 Wyre Victory
De Britse motortrawler FD181 Wyre Victory is in 1959 gebouwd onder bouwnr. 951 bij de Engelse werf Cook, Welton& Gemmell te Beverley (UK) voor rekening van Wyre Trawlers Ltd te Fleetwood (UK). De tewaterlating vond plaats op 7 september 1959 en het schip kwan op 9 januari 1960 in de vaart.
Inhoud 398 bruto ton
Lengte: 140 ft (42,7 m)
Breedte: 28 ft (8,5 m)
Diepgang: 14 ft (4,3 m)
Voortstuwing: Mirees Bickerton & Day dieselmotor met een vermogen van 860pk
Geschiedenis:
14 januari 1976: Op weg naar de visgronden bij IJsland op een onderzees rif gelopen bij Mill Rocks ten westen van het eiland Rhum (Hebriden) waarna het schip is gezonken. Alle opvarenden zijn gered.
Jan
De Britse motortrawler FD181 Wyre Victory is in 1959 gebouwd onder bouwnr. 951 bij de Engelse werf Cook, Welton& Gemmell te Beverley (UK) voor rekening van Wyre Trawlers Ltd te Fleetwood (UK). De tewaterlating vond plaats op 7 september 1959 en het schip kwan op 9 januari 1960 in de vaart.
Inhoud 398 bruto ton
Lengte: 140 ft (42,7 m)
Breedte: 28 ft (8,5 m)
Diepgang: 14 ft (4,3 m)
Voortstuwing: Mirees Bickerton & Day dieselmotor met een vermogen van 860pk
Geschiedenis:
14 januari 1976: Op weg naar de visgronden bij IJsland op een onderzees rif gelopen bij Mill Rocks ten westen van het eiland Rhum (Hebriden) waarna het schip is gezonken. Alle opvarenden zijn gered.
Jan
- Bijlagen
-
- FD181-Wyre-Victory_150kB.jpg (60.55 KiB) 2897 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
SCH171 Cornelis Vrolijk FZN
Deze motortrawler werd in 1955 onder bouwnr 1242 gebouwd bij Scheepsbouwwerf De Industrie te Alphen a/d Rijn voor rekening van Cornelis Vrolijk’s Visserij Mij. te IJmuiden. De tewaterlating vond plaats op 22 juni 1955 en het schip kwam op 2 augustus van datzelfde jaar in de vaart.
Afmetingen:
De bruto inhoud van de SCH171 bedroeg 315 brutoton, de lengte over alles 43,50 m, de breedte 7,27 m en de holte 3,69 m.
De 8 cil. Industrie dieselmotor had een vermogen van 600 pk
Geschiedenis:
1966: omgedoopt in Onderneming III met visnummer SCH117
1970: ingericht voor de boomkorvisserij
1975: uit de vaart genomen
1979: verkocht voor de sloop
Jan
Deze motortrawler werd in 1955 onder bouwnr 1242 gebouwd bij Scheepsbouwwerf De Industrie te Alphen a/d Rijn voor rekening van Cornelis Vrolijk’s Visserij Mij. te IJmuiden. De tewaterlating vond plaats op 22 juni 1955 en het schip kwam op 2 augustus van datzelfde jaar in de vaart.
Afmetingen:
De bruto inhoud van de SCH171 bedroeg 315 brutoton, de lengte over alles 43,50 m, de breedte 7,27 m en de holte 3,69 m.
De 8 cil. Industrie dieselmotor had een vermogen van 600 pk
Geschiedenis:
1966: omgedoopt in Onderneming III met visnummer SCH117
1970: ingericht voor de boomkorvisserij
1975: uit de vaart genomen
1979: verkocht voor de sloop
Jan
- Bijlagen
-
- SCH171-Cornelis-Vrolijk2_15.jpg (62.19 KiB) 2877 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
GY282 Hull City
De Britse stoomtrawler GY282 Hull City is in 1953 gebouwd onder bouwnr. 1385 bij de Engelse werfCochrane & Sons LTD te Selby voor rekening van Consolidated Fisheries LTD te Grimsby (UK). Zusterschip was de GY246 Grimsby Town welke eveneens in 1953 is gebouwd.
Inhoud 711 bruto ton
Lengte: 178 ft (54,3 m)
Breedte: ? ft (? m)
Diepgang: ? ft (? m)
Voortstuwing: stoommachine + oliegestookte ketel (fabrikaat ?)
Geschiedenis:
1975: Uit de vaart genomen en verkocht voor de sloop (gesloopt te Fleetwood)
Jan
De Britse stoomtrawler GY282 Hull City is in 1953 gebouwd onder bouwnr. 1385 bij de Engelse werfCochrane & Sons LTD te Selby voor rekening van Consolidated Fisheries LTD te Grimsby (UK). Zusterschip was de GY246 Grimsby Town welke eveneens in 1953 is gebouwd.
Inhoud 711 bruto ton
Lengte: 178 ft (54,3 m)
Breedte: ? ft (? m)
Diepgang: ? ft (? m)
Voortstuwing: stoommachine + oliegestookte ketel (fabrikaat ?)
Geschiedenis:
1975: Uit de vaart genomen en verkocht voor de sloop (gesloopt te Fleetwood)
Jan
- Bijlagen
-
- GY282-Hull-City_150kB.jpg (86.91 KiB) 2790 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
- Locatie: Noord Holland
-
- Berichten: 638
- Lid geworden op: 28 dec 2013 17:02
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Schilderijen.
In de boot genomen (Scheveningen haven)
Jan
Jan
- Bijlagen
-
- SchHaven6_150kB.jpg (146.65 KiB) 2695 keer bekeken
' t Is een Smul! https://www.jandereus.nl
-
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
- Locatie: Noord Holland