Stoomsleepvaart
Re: Stoomsleepvaart
Als ik je woorden goed begrijp.
Twee ketels, elk met twee vuren.
Je zegt: De vuurmonden naar elkaar toe.
De machine er tussen?
De pijpen staan daar voor misschien toch te dicht bij elkaar?
Twee ketels, elk met twee vuren.
Je zegt: De vuurmonden naar elkaar toe.
De machine er tussen?
De pijpen staan daar voor misschien toch te dicht bij elkaar?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Stoomsleepvaart
Pieter, Joop bedoeld dat de twee ketels met de stookfronten naar elkaar toe stonden.
Zo creëer je slechts één stookplaat die tussen de twee ketelfronten in ligt. Zo kan ook één stoker twee ketels stoken.
De machine stond dan achter de achterste ketel. Zeg maar onder het achterdek, hetgeen een normale configuratie is.
m.v.g., Roy
Zo creëer je slechts één stookplaat die tussen de twee ketelfronten in ligt. Zo kan ook één stoker twee ketels stoken.
De machine stond dan achter de achterste ketel. Zeg maar onder het achterdek, hetgeen een normale configuratie is.
m.v.g., Roy
Re: Stoomsleepvaart
Bedankt Roy,
Ik dacht al dat het zo wel moest zijn,
maar denken, is niet zeker weten.
In het boekje Zeeslepers onder Stoom (kleine Alk) van G.J. de Boer staan inderdaad ook een aantal twee pijpers met één machine.
Ik dacht al dat het zo wel moest zijn,
maar denken, is niet zeker weten.
In het boekje Zeeslepers onder Stoom (kleine Alk) van G.J. de Boer staan inderdaad ook een aantal twee pijpers met één machine.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Stoomsleepvaart
er waren ook sleepboten met 1ketel en 2 machines zo hebben wij in aberdeen de havensleepboot danny opgehaald met een 3 vuurs ketel en 2 machines omdat het een havensleepboot was kon dat een lange afstand boot gaat het dan niet redden met maar een ketel haven boten draaien nooit uren achter elkaar vol aan
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Stoomsleepvaart
Bron: GaHetNa
Stoomsleepboot Titan
Ik neem aan in Arabische wateren.......
(Klik op de foto voor groot exemplaar. Flash moet geactiveerd zijn.)
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
Die achterste tanker is de STATUE OF LIBERTY (IMO 5339250), gebouwd in 1954 en in 1975 totaal verbouwd.
De sleepboot TITAN is niet bekend.
De sleepboot TITAN is niet bekend.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Stoomsleepvaart
Misschien zoeken op de Arabische naam
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
Dit kan het wel zijn.
Name: TITAN
Launched: 28/1/1899
Completed: 05/1899
Builder: JP Rennoldson & Sons, South Shields
Yard Number: 189
Dimensions: 617grt, 19nrt, 158.0 x 32.1 x 16.1ft
Engines: 2 x T3cyl (20, 33 & 54 x 33ins), 442nhp
Engines By: JP Rennoldson & Sons, South Shields
Propulsion: 2 x Screws
Construction: Steel
Reg Number: n/a; (IMO: 5037929)
History:
05/1899 Cie Universelle de Canal Maritime de Suez; registered at Port Said
05/1899 Also known as TITAN NO 98
1956 Company re-styled as Suez Canal Authority, Ismailiah
1958 Renamed BATAL
1991 Broken up
Groet
Jan.
Name: TITAN
Launched: 28/1/1899
Completed: 05/1899
Builder: JP Rennoldson & Sons, South Shields
Yard Number: 189
Dimensions: 617grt, 19nrt, 158.0 x 32.1 x 16.1ft
Engines: 2 x T3cyl (20, 33 & 54 x 33ins), 442nhp
Engines By: JP Rennoldson & Sons, South Shields
Propulsion: 2 x Screws
Construction: Steel
Reg Number: n/a; (IMO: 5037929)
History:
05/1899 Cie Universelle de Canal Maritime de Suez; registered at Port Said
05/1899 Also known as TITAN NO 98
1956 Company re-styled as Suez Canal Authority, Ismailiah
1958 Renamed BATAL
1991 Broken up
Groet
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Stoomsleepvaart
Lijkt mij ook Jan.
De foto moet dus tussen 56 en 58 in het Suez kanaal gemaakt zijn.
Of kan men dat niet zo stellen?
De foto moet dus tussen 56 en 58 in het Suez kanaal gemaakt zijn.
Of kan men dat niet zo stellen?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
Dat idee had ik ook Pieter.
Ik vermoed, dat de Fransen niet geinteresseerd
waren om de naam van de boot in het Arabisch er bij te zetten.
Groet
Jan.
Ik vermoed, dat de Fransen niet geinteresseerd
waren om de naam van de boot in het Arabisch er bij te zetten.
Groet
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet