Vliegende Vaart
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14
Re: Vliegende Vaart
De ruimvloer verven gaat heel goed en snel met een oude trekker, waar je ook mee droog trekt. Voorin eerst even tegen het schoet een randje met de roller, een plons verf op de vloer gieten en uitsmeren maar, mooie gladde laag en stukken sneller als de roller.
Johan van der Voet
Ms Solutio
Ms Solutio
Re: Vliegende Vaart
digitenne is ook gemakkelijk ik heb nog wel een setje staan wat niet gebruikt wordt
Re: Vliegende Vaart
Eric , van alle markten thuisJanna schreef: ↑30 mar 2018 21:52
Vandaag een dagje klussen. En als je leeg ligt kun je mooi het ruim aanpakken dus met de slijptol en lasapparaat het ruim in en zo'n 20-30 scheuren in de spanten gelast. 3,2 kwadraat basische electroden gebruikt. Net wat sterker dan rutiel, maar wel lastiger lassen.
En in een trimvulling zat een slechte las dus die opnieuw gedaan.
Daarna de boel goed uitgeveegd want anders krijgen we slak en laspitten in het veevoer.
net Mascotte
3x beter
brand beter ,plakt beter, rolt beter
of zo als ze ook wel zeggen bij Hoover
hij klopt, hij veegt, hij zuigt
gr
leo
Re: Vliegende Vaart
Vandaag het ruim bijgeplekt en de vloer in de verf gerold. Niet met een trekker vanwege de deuken, de vloer is niet bepaald glad. Met een brede roller ging het ook best vlot.
Toen naar Meerkerk, mooi plekje gevonden bij de molen.
Kwamen onderweg nog een forumlid tegen, mooi schip.
Ziet er weer netjes uit. Toen naar Meerkerk, mooi plekje gevonden bij de molen.
Kwamen onderweg nog een forumlid tegen, mooi schip.
-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 13 mei 2017 15:55
- Locatie: Koudum
Re: Vliegende Vaart
Mooi vloertje, Erik!
De molenaar van die molen bij Meerkerk is een groot liefhebber van Deutzjes. Als je hem ziet, groet hem namens de Berghout-2 alsjeblieft.
Wim.
De molenaar van die molen bij Meerkerk is een groot liefhebber van Deutzjes. Als je hem ziet, groet hem namens de Berghout-2 alsjeblieft.
Wim.
Re: Vliegende Vaart
Wij waren zaterdagmiddag nog van Gorcum naar Meerkerk gevaren, en hebben daar de pasen gelegen.
Heel mooi plekje. Hardgelopen langs de Zederik.
Molenaar niet gezien Wim.
Vandaag dus nr 020, om morgenochtend bij de OBA in de Westhaven sunpellets voor Santes te laden.
Samen met de Westeind in de Beatrixsluis, speciale schutting alleen voor forum-leden
Achter elkaar over het ARK, gekoppeld vond ik niet zo'n goed idee, wij leeg en Bram geladen. Ik heb voorlopig wel genoeg spantjes gelast..
Bram rechtsaf de PWA sluis in richting Lelystad, en wij linksaf boven het Slik richting stad. De bom daar is nog steeds niet opgeruimd dus braaf met 12km per uur.
Nu achterin de Sonthaven, mooi wachtsteigertje met eigen parkeerplaatsje. De faciliteiten zijn prima hier.
Heel mooi plekje. Hardgelopen langs de Zederik.
Molenaar niet gezien Wim.
Vandaag dus nr 020, om morgenochtend bij de OBA in de Westhaven sunpellets voor Santes te laden.
Samen met de Westeind in de Beatrixsluis, speciale schutting alleen voor forum-leden
Achter elkaar over het ARK, gekoppeld vond ik niet zo'n goed idee, wij leeg en Bram geladen. Ik heb voorlopig wel genoeg spantjes gelast..
Bram rechtsaf de PWA sluis in richting Lelystad, en wij linksaf boven het Slik richting stad. De bom daar is nog steeds niet opgeruimd dus braaf met 12km per uur.
Nu achterin de Sonthaven, mooi wachtsteigertje met eigen parkeerplaatsje. De faciliteiten zijn prima hier.
Re: Vliegende Vaart
Vandaag Sunpellets geladen bij de OBA in de Westhaven, Amsterdam.
Het was de bedoeling dat dat om zeven uur zou gebeuren, maar de planners van de OBA zijn ondoorgrondelijk..
Zowel de controleur van SGS als de Jannette waren startklaar, maar er gebeurde - niets.
Wat heen en weer gebeld en iemand van Operations aan de lijn; "Jullie staan op de planning voor vanmiddag". Op de vraag waarom niet op de afgesproken tijd kwam het antwoord "ik heb de planning niet gemaakt".
Daar ga je de oorlog niet mee winnen..
Maar om elf uur moesten we ineens onmiddellijk onder de kraan komen. Toen we 20 minuten later ter plaatse waren moesten we niet bij de laadpijp maar bij Brug 3 (brugkraan) zijn, toen naast twee duwbakken en uiteindelijk weer bij Brug 3.
Wij gingen openleggen en de wal ff eten, dan zou het feest beginnen.
Maar na het eten begon er van alles, maar niet bij ons. Controleur helemaal over de z@#k, want die was er al sinds zeven uur vanmorgen. Speciaal voor ons. Voor nop dus. Wij ook niet blij, belletjes met bevrachter etc. Maar OBA doet gewoon waar ze zelf zin in heeft, en vertelt je het na afloop
Twee en een half uur nadat we laadgereed waren werd eindelijk begonnen met laden. Grote grijper waar 19 ton sunpellets in paste. Voorzichtig tot net boven de den en dan poeff, stofwolk en een berg in het ruim. In anderhalf uur zat het er in. Zelfs 5% meer mee mogen nemen, een soort goedmakertje zeg maar. Want het was veel zwaarder dan gewone sunpellets dus het paste er makkelijk in. Vorige keer zaten we met 435 ton sunpellets onder de luiken vol, en nu met 524 ruimte zat over.
We liggen recht en gelijklastig, paar hapjes laten shiften. De mannen die het laden deden was helemaal niet mis mee, nu die planners nog..
Dichtgelegd en vertrokken. Altijd leuk om dwars door Amsterdam te varen. Zelfs met 12km/uur.
Die bom op het Slik wordt morgen tussen 07:00 en 09:00 opgeruimd en via de Oranjesluizen afgevoerd.
Dus morgenochtend is eerst het binnen- en daarna het buiten IJ gestremd. Aldus sector Schellingwoude.
We kwamen een grijze boot tegen die er wel wat mee te maken zal hebben. De A851 Cerberus, een duikvaartuig van de Marine.
Op het ARK afgespoten.
De Beatrix doorgeschut samen met een flink containerschip, en een diep (3,5m) beunschip. Die laatste ging door z'n steekeind heen vanwege een golfje water wat de sluis in liep. Ook wij moesten flink in de ho-ijzers, maar ons steekeind bleef heel. Niet te schielijk afstoppen hé. dDie golven lopen soms door de sluis vanaf het Lekkanaal. Blijkbaar vooral als er een schip met gang aan komt. Dit volgens de buurman van het beunschip die het allemaal al eerder had meegemaakt.
Daarna de Lek overgestoken en Vianen binnen geschut. Na de sluis gaan liggen, want het was inmiddels tien uur.
Morgenochtend loopt de vloed op de Lek, vandaar de keuze voor het Merwedekanaal.
De (nagekomen) plaatjes:
Het was de bedoeling dat dat om zeven uur zou gebeuren, maar de planners van de OBA zijn ondoorgrondelijk..
Zowel de controleur van SGS als de Jannette waren startklaar, maar er gebeurde - niets.
Wat heen en weer gebeld en iemand van Operations aan de lijn; "Jullie staan op de planning voor vanmiddag". Op de vraag waarom niet op de afgesproken tijd kwam het antwoord "ik heb de planning niet gemaakt".
Daar ga je de oorlog niet mee winnen..
Maar om elf uur moesten we ineens onmiddellijk onder de kraan komen. Toen we 20 minuten later ter plaatse waren moesten we niet bij de laadpijp maar bij Brug 3 (brugkraan) zijn, toen naast twee duwbakken en uiteindelijk weer bij Brug 3.
Wij gingen openleggen en de wal ff eten, dan zou het feest beginnen.
Maar na het eten begon er van alles, maar niet bij ons. Controleur helemaal over de z@#k, want die was er al sinds zeven uur vanmorgen. Speciaal voor ons. Voor nop dus. Wij ook niet blij, belletjes met bevrachter etc. Maar OBA doet gewoon waar ze zelf zin in heeft, en vertelt je het na afloop
Twee en een half uur nadat we laadgereed waren werd eindelijk begonnen met laden. Grote grijper waar 19 ton sunpellets in paste. Voorzichtig tot net boven de den en dan poeff, stofwolk en een berg in het ruim. In anderhalf uur zat het er in. Zelfs 5% meer mee mogen nemen, een soort goedmakertje zeg maar. Want het was veel zwaarder dan gewone sunpellets dus het paste er makkelijk in. Vorige keer zaten we met 435 ton sunpellets onder de luiken vol, en nu met 524 ruimte zat over.
We liggen recht en gelijklastig, paar hapjes laten shiften. De mannen die het laden deden was helemaal niet mis mee, nu die planners nog..
Dichtgelegd en vertrokken. Altijd leuk om dwars door Amsterdam te varen. Zelfs met 12km/uur.
Die bom op het Slik wordt morgen tussen 07:00 en 09:00 opgeruimd en via de Oranjesluizen afgevoerd.
Dus morgenochtend is eerst het binnen- en daarna het buiten IJ gestremd. Aldus sector Schellingwoude.
We kwamen een grijze boot tegen die er wel wat mee te maken zal hebben. De A851 Cerberus, een duikvaartuig van de Marine.
Op het ARK afgespoten.
De Beatrix doorgeschut samen met een flink containerschip, en een diep (3,5m) beunschip. Die laatste ging door z'n steekeind heen vanwege een golfje water wat de sluis in liep. Ook wij moesten flink in de ho-ijzers, maar ons steekeind bleef heel. Niet te schielijk afstoppen hé. dDie golven lopen soms door de sluis vanaf het Lekkanaal. Blijkbaar vooral als er een schip met gang aan komt. Dit volgens de buurman van het beunschip die het allemaal al eerder had meegemaakt.
Daarna de Lek overgestoken en Vianen binnen geschut. Na de sluis gaan liggen, want het was inmiddels tien uur.
Morgenochtend loopt de vloed op de Lek, vandaar de keuze voor het Merwedekanaal.
De (nagekomen) plaatjes:
Re: Vliegende Vaart
toen ik nog voer hadden ze wel beter opgepast denk ikMaar om elf uur moesten we ineens onmiddellijk onder de kraan komen. Toen we 20 minuten later ter plaatse waren moesten we niet bij de laadpijp maar bij Brug 3 (brugkraan) zijn, toen naast twee duwbakken en uiteindelijk weer bij Brug 3.
toen kreeg je wettelijk voor elke verhaling een (bootje)
dat was een vergoeding van iets onder de 100,00 gulden meen ik
daar had je in dit geval (3x een bootje) je havengeld in Amsterdam van kunnen betalen
Bob Dylan zong het al "the times they are a changin"
maar niet in het voordeel van de schipper in dit geval
gr
leo
-
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 13 okt 2008 09:14
Re: Vliegende Vaart
Verhaalkosten bestaan nog steeds, maar worden bijna standaard uitgesloten op charter...
Johan van der Voet
Ms Solutio
Ms Solutio
Re: Vliegende Vaart
ik weet dat ik makkelijk praten heb
maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van zo een charter niet tekenen
je hebt al geen vaste( laat staan fameuze) tarieven dus dit extraatje mag een schipper toch nog wel hebben dacht ik
ik meen te weten dat er schippers zijn die bvb NIET akoord gaan met een laad of lostijd die langer is dan 24 uur als de vracht prijs wel erg scherp aangeboden is
mijn broer Kees( daar is tie weer) placht te zeggen "daar maak ik hem niet voor los ,zoek maar een ander"
einde citaat
gr
leo
maar het is eigenlijk gewoon een kwestie van zo een charter niet tekenen
je hebt al geen vaste( laat staan fameuze) tarieven dus dit extraatje mag een schipper toch nog wel hebben dacht ik
ik meen te weten dat er schippers zijn die bvb NIET akoord gaan met een laad of lostijd die langer is dan 24 uur als de vracht prijs wel erg scherp aangeboden is
mijn broer Kees( daar is tie weer) placht te zeggen "daar maak ik hem niet voor los ,zoek maar een ander"
einde citaat
gr
leo