Mooi dat laden met auto's in Dintel, vaak wel erg raar. Ik woon naast de silo in Zevenbergen, daar wordt elk jaar 8000 ton tarwe opgeslagen. Een aantal jaar geleden ging het zo in het schip met een transportband. Nu gaat alles in auto's , rijden naar Dintel, om daar alsnog in het schip te gaan. En niemand die hier kan vertellen welke reden het heeft. Dus als de schipper over een duppie bij moet praten , denk dan vooral hieraan weer.
gr Rienk
Vliegende Vaart
-
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49
Re: Vliegende Vaart
nog steeds een beetje bezig
Re: Vliegende Vaart
Afgelopen nacht een beetje sneeuw gehad dus heel voorzichtig door het gangboord. Dit zijn van die dagen dat je een reling hoog op je verlanglijst zet.
We lagen vannacht drie dik; Forel, Communitas en wij als buitenste. Allemaal kleintjes
Vanmorgen was de Forel verdwenen dus de buurman heeft 'm er tussenuit gelaten zonder dat ik het merkte. Dank voor de lekker stille kopschroef buurman
Begonnen met reparatie van de luikenwagen lier. Die was al een week of twee stuk, en in de tussentijd hebben we de handlier gebruikt. Werkt ook maar gaat langzamer want je kunt maar twee luiken tegelijk meenemen en met de elektrische lier redt je vier stuks ook wel. Elektricien erbij en die had het al snel gevonden.
Daarna vertrokken. Standaard route, Kil - Oude Maas - Noord - Lek en Amsterdam Rijnkanaal. Rustig op het water, weekeind. Beetje doorgedraaid met 450 toeren op de Deutz want ik wilde bijtijds in Utrecht zijn.
Laag water op de Lek en dan moet je in de bochten al af houden want anders gaat hij zuigen en wil hij uit z'n roer lopen. Hele vlotte schutting in de Beatrix; achterdeur dicht en een minuut later ging de voordeur al weer open. Zo snel ben ik er nog nooit geschut, niet eens vastgemaakt. Binnendeur ging een stukje open en stopte toen om uit te druipen. Dat is een speciaal programma ter voorkoming van ijsvorming legde de sluismeester uit.
Poosje later Lage Weide binnen, waar ik talloze malen voorbij gevaren ben maar nog nooit naar binnen Achterin de Uraniumhaven gemeerd, bij de Heus. Maandagmorgen eerste beurt lossen.
We lagen vannacht drie dik; Forel, Communitas en wij als buitenste. Allemaal kleintjes
Vanmorgen was de Forel verdwenen dus de buurman heeft 'm er tussenuit gelaten zonder dat ik het merkte. Dank voor de lekker stille kopschroef buurman
Begonnen met reparatie van de luikenwagen lier. Die was al een week of twee stuk, en in de tussentijd hebben we de handlier gebruikt. Werkt ook maar gaat langzamer want je kunt maar twee luiken tegelijk meenemen en met de elektrische lier redt je vier stuks ook wel. Elektricien erbij en die had het al snel gevonden.
Daarna vertrokken. Standaard route, Kil - Oude Maas - Noord - Lek en Amsterdam Rijnkanaal. Rustig op het water, weekeind. Beetje doorgedraaid met 450 toeren op de Deutz want ik wilde bijtijds in Utrecht zijn.
Laag water op de Lek en dan moet je in de bochten al af houden want anders gaat hij zuigen en wil hij uit z'n roer lopen. Hele vlotte schutting in de Beatrix; achterdeur dicht en een minuut later ging de voordeur al weer open. Zo snel ben ik er nog nooit geschut, niet eens vastgemaakt. Binnendeur ging een stukje open en stopte toen om uit te druipen. Dat is een speciaal programma ter voorkoming van ijsvorming legde de sluismeester uit.
Poosje later Lage Weide binnen, waar ik talloze malen voorbij gevaren ben maar nog nooit naar binnen Achterin de Uraniumhaven gemeerd, bij de Heus. Maandagmorgen eerste beurt lossen.
Re: Vliegende Vaart
wat de laadplaatsen van granen betrefd, in Goes tarwe laden afkomstig omgeving Wilhelminadorp waar ook geladen had kunnen worden. Er waren echter mooie huizen gebouwd, mocht niet geladen worden vanwege stof overlast. Later werd er alleen in Wemeldinge geladen, centrale laadplaats. Daar ook weer gezeur, kaf op het water. Door de verdergaande huizenbouw, zijn er al diverse laadplaatsen gesloten. Een landbouwer vertelde mij dat hij in een droge zomer, nog amper durfde te dorsen, vanwege camping in de omgeving. Al met al een nadeel voor de wat kleinere scheepvaart!. Gr
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 11 aug 2014 11:02
Re: Vliegende Vaart
Wil je voortaan ietsjes langer in 's-Gravendeel blijven aub ? Ik ben vol elan gaan kijken bij de haven, was je al weg. Volg met véél plezier je belevenissen. Groetjes, Joop en natuurlijk "Goede Reis".
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Vliegende Vaart
Ik was vandaag voor mijn werk in Utrecht en dacht nog even bij Erik langs te gaan. Helaas, hij was alweer leeg en lag op het punt te vertrekken naar Amsterdam om daar gelijk weer te gaan laden. We hadden dus geen tijd om te praten. Erik vaart het water dun en houdt de vaart er wel in. Ik heb snel een foto gemaakt waar hij nog achterin de Uraniumhaven ligt. Sorry voor de kwaliteit.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Vliegende Vaart
Ja, we zouden even vlot na elkaar lossen en weer laden. Let wel; zouden.
Het plan was de tarwe te lossen in Lage Weide en dan asap naar Amsterdam Vlothaven om daar weer palm te laden voor Beernem.
Bij de Heus werd eerst gezegd dat ik pas morgen aan de beurt was dus dat plan dreigde in duigen te vallen. Maar wat druk van diverse partijen moesten we om 10 uur plotseling toch onder de kraan. Om twee uur waren leeg en omdat we tijdens het lossen al nageveegd hadden waren we met een half uurtje schoon. Luiken open laten liggen want het was mooi droog weer en we moesten vanavond toch weer laden. Eenmaal op het ARK gebeld met m'n laadcontact, en die wisten van niets - "Jannette zei u"? "O ja, toch, u staat erop voor morgenochtend schipper". Jawel hoor, wij haasten ons een slag in de rondte om de planning rond te krijgen en de planner weet van niets en doet maar wat. Communicatie stoornis
Dus het gas eraf rustig aan naar Amsterdam en de IJhaven in, en daar toch maar dichtgelegd. Buurman van de Yvon kwam buurten want die heeft net zo'n Deutz als wij. Ervaringen uitgewisseld. Vanmorgen naar WT-3 van de IGMA in de Vlothaven. Even naar boven gelopen voor wat luchtfoto's.
En in een dik uur onze 500ton palmpitschilfers geladen uit de bulkcarrier SBI Puma.
Dichtgelegd en afgespoten, en inmiddels voor de tweede keer in 24 uur aan Lage Weide.
Het plan was de tarwe te lossen in Lage Weide en dan asap naar Amsterdam Vlothaven om daar weer palm te laden voor Beernem.
Bij de Heus werd eerst gezegd dat ik pas morgen aan de beurt was dus dat plan dreigde in duigen te vallen. Maar wat druk van diverse partijen moesten we om 10 uur plotseling toch onder de kraan. Om twee uur waren leeg en omdat we tijdens het lossen al nageveegd hadden waren we met een half uurtje schoon. Luiken open laten liggen want het was mooi droog weer en we moesten vanavond toch weer laden. Eenmaal op het ARK gebeld met m'n laadcontact, en die wisten van niets - "Jannette zei u"? "O ja, toch, u staat erop voor morgenochtend schipper". Jawel hoor, wij haasten ons een slag in de rondte om de planning rond te krijgen en de planner weet van niets en doet maar wat. Communicatie stoornis
Dus het gas eraf rustig aan naar Amsterdam en de IJhaven in, en daar toch maar dichtgelegd. Buurman van de Yvon kwam buurten want die heeft net zo'n Deutz als wij. Ervaringen uitgewisseld. Vanmorgen naar WT-3 van de IGMA in de Vlothaven. Even naar boven gelopen voor wat luchtfoto's.
En in een dik uur onze 500ton palmpitschilfers geladen uit de bulkcarrier SBI Puma.
Dichtgelegd en afgespoten, en inmiddels voor de tweede keer in 24 uur aan Lage Weide.
Re: Vliegende Vaart
op het zelfde haven briefje?
gr
lei
gr
lei
Re: Vliegende Vaart
Ha,'n kloppende planning bij IGMA is tamelijk zeldzaam,maar andersom komt ook voor:
Lagen in de Oude Houthaven, niet besteld dus mooi tijd om even de stad in te gaan. Terwijl we in de Bijenkorf waren,ging mijn telefoon;of ik met 'n uurtje op WT2 kon zijn. Heb maar ja gezegd, dus met de taxi naar boord en nog mooi op tijd ter plekke..
Gr. Jan.
Lagen in de Oude Houthaven, niet besteld dus mooi tijd om even de stad in te gaan. Terwijl we in de Bijenkorf waren,ging mijn telefoon;of ik met 'n uurtje op WT2 kon zijn. Heb maar ja gezegd, dus met de taxi naar boord en nog mooi op tijd ter plekke..
Gr. Jan.
Re: Vliegende Vaart
Palm, mooi spul, ruikt lekker,en als je je ruim uitgespoten hebt blijft er een mooi vettig laagje over,net of je je ruim in de boenwas hebt gezet
vaar om te leven (niet andersom)