De Haas Tankvaartbedrijf.

Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Jan van der Doe »

Hieronder een plaatje van de Engelina op een voor mij onbekende plek. Gezien de vissersschepen en de loodsboot houd ik het voorlopig op Vlaardingen.

Kan het de Wilhelmina haven zijn in Schiedam.
Daar lagen ook droogdokken.

HG
Jan
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Jan, Bedankt voor je reactie. Net toen jij postte zat ik mijn vorige posting aan te vullen. Pernis zou ook een mogelijkheid zijn. De achtergrond lijkt ook wel een beetje op de RDM. Gr. Klaas.
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Roy »

In Vlaardingen hadden de V.O. havenslepers wel hun thuishaven.
Enne, ik meen wel een V.O. stoomsleepboot op de achtergrond te zien.

m.v.g., Roy
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Jan van der Doe »

De schoorstenen zijn te hoog voor een V.O. sleepboot Roy en er onder hangen grote sloepen (reddingsboten).
Volgens mij zijn dat twee trawlers of loggers. En dat drijvende drooggdok brengt mij in de war.

HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Via Ab duikt er nog een plaatje van de Engelina op. Al eens eerder gezien, maar dan met weggeretoucheerde? VT letters. Rijzen er twee vragen: Wie stoorde zich dusdanig aan de VT letters op de kop en waar is de foto genomen? Aan het aantal(4) luikhoofden te zien is ze al verlengd. Gr. Klaas.
24a.jpg
24a.jpg (121.94 KiB) 1538 keer bekeken
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

1963 Schie Engelina

Klaas de Engelina en andere tankers daar vaak zien passeren we lagen nl vanaf de kerst tot half maart in gevroren op de schie thv het suiker depot VCS Dinteloord vanaf de parksluis aan sb net voor de Mathenesserbrug er zat zwaar ijs op de schie je stond als het ware op de rand van het ijs te kijken als ze voorbij kwamen in konvooi na het weekeind was vaak het moeilijk en moest er echt gebroken worden totdat het echt niet meer ging volgens mijn is het toen een behoorlijke tijd dicht geweest begin maart werd er toen weer pogingen ondernomen om het open te breken onder heel zware omstandigheden met sleepboten vanaf de parksluis die zijn er op een bepaald moment mee gestopt en de Delft II vanaf Delft ze zijn toen dagen bezig geweest.
volaan vooruit op het ijs weer een meter het publiek stond te kijken tot net voor de kop soms werd er een touw op het ijs gegooid om het schip weer achteruit van het ijs te trekken omdat de delft II dan vast zat je kon ook tegen de kop duwen totdat het schip weer los was.
Het zal aardig wat gekost hebben aan schroef en koppeling
Bijlagen
delft II thv van het schip
delft II thv van het schip
ijsbreken delft II.jpg (123.39 KiB) 1504 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Hoi Piet, Bedankt voor je reactie. Ook nog een idee waar de Engelina op de laatste foto vaart? Getijdewater met links op de foto twee wagons. Gr. Klaas.
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

klaas hoi dat plaatje van de Engelina in Amsterdam klopt wel op de achtergrond het c.s. en de foto bij de voormalige smeerolie steigers van de shell .
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Bedankt Wout! Maar er zijn nog twee plaatjes waarvan de locatie (nog) niet bekend is. Dat waar het schip ergens in een stad ligt en het laatste plaatje. Zal wel een ach ja "erlebnis" worden. Maar hier wil het kwartje niet vallen. Gr. Klaas.
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Kees Keijzer »

De laatste foto van de ENGELINA is denk ik genomen van af de Feijenoordkade in Rotterdam.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Plaats reactie