Ha, dan gaf je verbruiksmeter dus misschien wel de capaciteit van je opvoerpomp aan. Die werkt dus nog goed.Janna schreef: ↑13 feb 2018 17:02 Daarnaast hebben we de Docat verbruiksmeter die ik van Bram gehad heb even bekeken want die geeft rare waarden aan. Ook een ding van Dolderman dus als je er toch bent. Hij geeft nu bijvoorbeeld 66-81 ltr/uur aan terwijl we 350 toeren draaien. Dat zou met dit toerental niet meer dan 25 ltr moeten zijn. Daarnaast geeft hij af en toe hele grote getallen weer.
Navraag leerde dat de brandstof retourleiding bij langzaamlopers drukgolven veroorzaakt in de brandstof toevoerleiding, en dit verstoort de werking van de flowmeter. De Deutz heeft geen retour, die gaat terug het fijnfilter in.
Dolderman adviseerde een buffertankje te plaatsen tussen de verbruiksmeter en de opvoerpomp. Waar de retourleiding in uitkomt, de toevoer en de zuig naar de opvoerpomp.
Vliegende Vaart
-
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Vliegende Vaart
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Vliegende Vaart
Kwam vanmorgen Erik tegen, ik heb zn excuus aanvaard dat hij in de zon keek....
vaar om te leven (niet andersom)
Re: Vliegende Vaart
Excuses dat ik je niet zag Bram , maar ik zat recht tegen de zon in te kijken met m'n hufterfolie naar beneden. Dan zie je toch een stuk minder.
Goed, gelijk maar even uitleggen waar Vliegende Vaart mee bezig is, een reisje sunpellets naar Doetinchem dus.
Maar even bij het begin beginnen, we waren in Schellingwoude gebleven, aan de steigers.
Volgende morgen om zes uur weg. Op de kopschroef eruit getrokken zodat niemand wakker werd van het starten van de Deutz. Want dat gaat met een grote klap.
Bij de Hollandse brug werd het net licht. Veel kleine boeitjes op de Randmeren.
Om negen uur aan de Arkersluis, prachtig weer. Oppassen aan dek want dat vooral het voordek was een ijsbaan door aanvriezend buiswater.
In Nijkerk moesten we lossen bij de Heus. De Janine was bijna leeg, en daarna konden wij voor de wal. Prima hydraulisch kraantje met elektrische hydrauliekpompen dus lekker stil.
Intussen een nieuwe reis aangenomen van de Amsterdam Amerikahaven naar Doetinchem, de volgende morgen te laden. Liefst om tien uur. Gezegd dat ik m'n best ging doen maar geen garanties.
Ze hadden ons best vlot leeg, en we werden netjes geveegd.
In de tussentijd de boegschroefbediening veranderd, want die hadden we andersom staan als de regels vereisen.
Bij het dichtleggen ging er een schijf in een van de blokken van de luikenwagen aan barrels en zat de draad muurvast tussen de wangen. Toen konden we niet dichtleggen, want de draad stond zo hoog dat het handliertje ook niet te gebruiken was. Eerst maar even snel de sluis door want die gaan om zes uur naar huis. Buiten de sluis naast een buurman gemeerd en verder met klussen.
Draad losgemaakt, en het blok gesloopt en vervangen. Gelukkig was er een reserveblok aan boord, met dank aan de vorige eigenaars
Helaas wilde de elektrische lier daarna nog wel hijsen maar niet meer zakken. Daarom met het hand dichtgelegd. Ik had het oude handliertje ooit vervangen voor het geval dát, en dat kwam nu goed van pas. Daar ook de draad nog een keer van stuk getrokken dus het was een dag met hindernissen. Draad met kiezen aan elkaar gezet en dícht. Nog naar de palen bij de Stichtsebrug gevaren, want de binnenbuurman zou al om vijf uur weg en dan mogen wij nog niet varen.
Volgende morgen om half zes opgestaan om om tien uur in Amsterdam te kunnen zijn. Dikke regen en natte sneeuw buien en veel wind, ZO-7Bft volgens de Centrale meldpost IJsselmeer. Radar aangezet en ik kon de kleine boeitjes van de vaargeul praktisch niet zien. En om met zoveel dwarswind door die smalle vaargeultjes te varen in het donker zonder de boeien te zien vond ik geen goed idee. Alles weer afgezet en terug naar bed
Om half acht was het licht, en waren de boeien gewoon te zien. Naar Amsterdam.
In Amsterdam eerst een nieuwe draad voor de handluikenwagen gehaald bij een Lijnenspecialist aan de Surinamekade. Vanwege de gevonden bom op het Slik is het daar gesperd, dus even de IJhaven in. Dyneema draadje laten maken, want de rvs draad kreeg na een paar maanden al vleeshaken. rvs staaldraad is niet zaligmakend, gegalvaniseerd staaldraad is soepeler en krijgt minder snel vleeshaken. Maar de echte oplossing is natuurlijk Dyneema. Sterk, soepel en mens-vriendelijk
Toen naar de Amerikahaven, en bij Cargill onder de pijp.
Dat Dyneema draadje liep soepel over de schijven van de luikenwagen, een verbetering.
De Lijnenman gebeld en voor alle andere draden op de luikenwagen ook een Dyneema vervanging laten maken. Die ging dat dezelfde middag nog maken. Onder de luiken vol sunpellets geladen. Licht spul want er ging maar 426 ton in.
Daarna nog terug naar de IJhaven gevaren, en onderweg afgespoten wat met de nieuwe dekwaspomp een vlot klusje was.
Aan de Java kade overnacht. De Lijnenman kwam de Dyneema draadjes 's avonds nog even brengen, dat noem ik nog eens service
Vanmorgen de IJhaven uit, prima plek om te overnachten, lekker rustig. Bij het slik mag je maar 12km/uur om de bom niet wakker te maken
Het Amsterdam RijnKanaal op in schitterend weer. Daar was het druk zat, aan het Kanaleneiland zaten op een bepaald moment vijf dik.
Vlotte schutting in Wijk, en de Lek/Neder-Rijn op. Normale waterstand, het hoge water is voorbij. In Amerongen troffen we een klare sluis.
In de avondschemer sluis Driel, en om zeven uur gemeerd erboven.
Goed, gelijk maar even uitleggen waar Vliegende Vaart mee bezig is, een reisje sunpellets naar Doetinchem dus.
Maar even bij het begin beginnen, we waren in Schellingwoude gebleven, aan de steigers.
Volgende morgen om zes uur weg. Op de kopschroef eruit getrokken zodat niemand wakker werd van het starten van de Deutz. Want dat gaat met een grote klap.
Bij de Hollandse brug werd het net licht. Veel kleine boeitjes op de Randmeren.
Om negen uur aan de Arkersluis, prachtig weer. Oppassen aan dek want dat vooral het voordek was een ijsbaan door aanvriezend buiswater.
In Nijkerk moesten we lossen bij de Heus. De Janine was bijna leeg, en daarna konden wij voor de wal. Prima hydraulisch kraantje met elektrische hydrauliekpompen dus lekker stil.
Intussen een nieuwe reis aangenomen van de Amsterdam Amerikahaven naar Doetinchem, de volgende morgen te laden. Liefst om tien uur. Gezegd dat ik m'n best ging doen maar geen garanties.
Ze hadden ons best vlot leeg, en we werden netjes geveegd.
In de tussentijd de boegschroefbediening veranderd, want die hadden we andersom staan als de regels vereisen.
Bij het dichtleggen ging er een schijf in een van de blokken van de luikenwagen aan barrels en zat de draad muurvast tussen de wangen. Toen konden we niet dichtleggen, want de draad stond zo hoog dat het handliertje ook niet te gebruiken was. Eerst maar even snel de sluis door want die gaan om zes uur naar huis. Buiten de sluis naast een buurman gemeerd en verder met klussen.
Draad losgemaakt, en het blok gesloopt en vervangen. Gelukkig was er een reserveblok aan boord, met dank aan de vorige eigenaars
Helaas wilde de elektrische lier daarna nog wel hijsen maar niet meer zakken. Daarom met het hand dichtgelegd. Ik had het oude handliertje ooit vervangen voor het geval dát, en dat kwam nu goed van pas. Daar ook de draad nog een keer van stuk getrokken dus het was een dag met hindernissen. Draad met kiezen aan elkaar gezet en dícht. Nog naar de palen bij de Stichtsebrug gevaren, want de binnenbuurman zou al om vijf uur weg en dan mogen wij nog niet varen.
Volgende morgen om half zes opgestaan om om tien uur in Amsterdam te kunnen zijn. Dikke regen en natte sneeuw buien en veel wind, ZO-7Bft volgens de Centrale meldpost IJsselmeer. Radar aangezet en ik kon de kleine boeitjes van de vaargeul praktisch niet zien. En om met zoveel dwarswind door die smalle vaargeultjes te varen in het donker zonder de boeien te zien vond ik geen goed idee. Alles weer afgezet en terug naar bed
Om half acht was het licht, en waren de boeien gewoon te zien. Naar Amsterdam.
In Amsterdam eerst een nieuwe draad voor de handluikenwagen gehaald bij een Lijnenspecialist aan de Surinamekade. Vanwege de gevonden bom op het Slik is het daar gesperd, dus even de IJhaven in. Dyneema draadje laten maken, want de rvs draad kreeg na een paar maanden al vleeshaken. rvs staaldraad is niet zaligmakend, gegalvaniseerd staaldraad is soepeler en krijgt minder snel vleeshaken. Maar de echte oplossing is natuurlijk Dyneema. Sterk, soepel en mens-vriendelijk
Toen naar de Amerikahaven, en bij Cargill onder de pijp.
Dat Dyneema draadje liep soepel over de schijven van de luikenwagen, een verbetering.
De Lijnenman gebeld en voor alle andere draden op de luikenwagen ook een Dyneema vervanging laten maken. Die ging dat dezelfde middag nog maken. Onder de luiken vol sunpellets geladen. Licht spul want er ging maar 426 ton in.
Daarna nog terug naar de IJhaven gevaren, en onderweg afgespoten wat met de nieuwe dekwaspomp een vlot klusje was.
Aan de Java kade overnacht. De Lijnenman kwam de Dyneema draadjes 's avonds nog even brengen, dat noem ik nog eens service
Vanmorgen de IJhaven uit, prima plek om te overnachten, lekker rustig. Bij het slik mag je maar 12km/uur om de bom niet wakker te maken
Het Amsterdam RijnKanaal op in schitterend weer. Daar was het druk zat, aan het Kanaleneiland zaten op een bepaald moment vijf dik.
Vlotte schutting in Wijk, en de Lek/Neder-Rijn op. Normale waterstand, het hoge water is voorbij. In Amerongen troffen we een klare sluis.
In de avondschemer sluis Driel, en om zeven uur gemeerd erboven.
Re: Vliegende Vaart
Je bent lekker in de weer! Leuke bestemmingen waar wij niet kunnen komen. Mooi hè, zo'n klein scheepje.
Die raadplaat is leuk, ja. Ik weet wel waar dat is, maar dat is ook niet zo moeilijk, ik zie ze nagenoeg elke reis weer.
Groeten vanaf het Küstenkanaal!
Die raadplaat is leuk, ja. Ik weet wel waar dat is, maar dat is ook niet zo moeilijk, ik zie ze nagenoeg elke reis weer.
Groeten vanaf het Küstenkanaal!
-
- Berichten: 9009
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Vliegende Vaart
Niet zo moeilijk hè Erik, Kilometerpaal 1 van het A R K net naast de sifonsluis.
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Vliegende Vaart
Nee, die ligt al een poosje in een klein haventje aan het Koevordermeer in Friesland. Naar het schijnt met nieuwe SI!
Ja, dat scheepje blijft knagen...
Ja, dat scheepje blijft knagen...
Re: Vliegende Vaart
De IJhaven in 1985. De Stella Maris ex-Hassia 02304560 zou nu onder de Jan Schaeferbrug liggen.
's Nachts was het er niet zo rustig. Achter de loodsen sliepen de daklozen in kartonnen dozen
en voor de loodsen werden de klanten die achter het CS bij elkaar getippeld waren afgewerkt.
Prettige buurt; ik ben er wel eens op de vlucht geslagen wegens het ontgassen van de cacaobonen...
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 9009
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Vliegende Vaart
Erik; Hier het verhaal van de leeuwen op die foto;
https://www.facebook.com/groups/4983647 ... 6/?fref=nf
Beetje door scrollen.
Groet, Kees.
https://www.facebook.com/groups/4983647 ... 6/?fref=nf
Beetje door scrollen.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Vliegende Vaart
Facebook account nodig.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....