Tjonge, er is sinds die tijd veel gebeurd..
Mijn Jukebox, met muziek voor een week of vier continue afspelen:
Te makkelijk, eigenlijk
Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Als ik het zo lees dan zijn de verbouwingen op de Jannette kinderspel bij de verbouwing van Leo, alleen voor een stukje muziek
grt Wim
grt Wim
Re: Vliegende Vaart
ik had Eric ingeschat voor een pianola of een draaiorgel in de roef
als je kijkt hoeveel energie hij in zijn machinekamer gestoken heeft om dat stukje historie draaiend te houden
en tot nu toe zijn die verbouwingen van Eric inderdaad maar Spielerei vergeleken bij mij
gr
leo
als je kijkt hoeveel energie hij in zijn machinekamer gestoken heeft om dat stukje historie draaiend te houden
en tot nu toe zijn die verbouwingen van Eric inderdaad maar Spielerei vergeleken bij mij
gr
leo
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Vliegende Vaart
We zitten op het ARK en Jannette stuurt dus tijd voor een stukje forum.
Zondagmiddag tussen de buien door even naar Antwerpen gevaren, bij Cargill Kanaaldok B1 op nummer 506.
Onrustig geslapen in die klotsbak daar, want het is een doorgaande route. Er zit wat speling op de tandwielen van de roeren en dat hoor je goed.
Maandagmorgen om half zeven begonnen met laden van raapschroot. Dat gaat daar vlot en ook nog keurig netjes, en om kwart over negen waren we vol. Om tien uur onderweg naar Nijkerk, dat was hier al bekend
Prachtig weer, 'wolkendrijvende lucht' ging er vroeger in het journaal.
Bij de Kreekrak hadden we een klare sluis.
Op de Volkerak afgespoten in goed zoet water, en met de nieuwe pomp is dat een plezierklusje.
In de Volkerak een keer niet door de jachtensluis maar met de grote jongens mee.
Hollands Diep voor de wind uit met laagstaande zon leek wel een plezierreisje.
Net in de schemer in de vluchthaven van 'sGravendeel gemeerd, vroeg Feierabend.
Vanmorgen om zeven uur weer onderweg, oppassen want glad aan dek.
Onze generator stopt er af en toe mee, zonder geldige reden. Ik heb alles al gedaan wat ik kon bedenken; olie ververst, alle filters vervangen en alles mechanisch en elektrisch nagelopen maar geen reden kunnen vinden. Soms liep hij uren zonder problemen en soms bleef hij nog geen vijf minuten lopen.
Dus in Dordrecht even bij Dolderman gestopt want daar kwamen we langs en die hebben 'm geleverd, een jaar of 11-12 geleden.
De monteur vond een slechte printplaat in de aansturing- en beveiligingskast. Die is verwisseld en tot nu toe lijkt het probleem opgelost. Hoewel hij als we varen alleen draait als we 'm nodig hebben voor draaistroom of om te koken.
Daarnaast hebben we de Docat verbruiksmeter die ik van Bram gehad heb even bekeken want die geeft rare waarden aan. Ook een ding van Dolderman dus als je er toch bent. Hij geeft nu bijvoorbeeld 66-81 ltr/uur aan terwijl we 350 toeren draaien. Dat zou met dit toerental niet meer dan 25 ltr moeten zijn. Daarnaast geeft hij af en toe hele grote getallen weer.
Navraag leerde dat de brandstof retourleiding bij langzaamlopers drukgolven veroorzaakt in de brandstof toevoerleiding, en dit verstoort de werking van de flowmeter. De Deutz heeft geen retour, die gaat terug het fijnfilter in.
Dolderman adviseerde een buffertankje te plaatsen tussen de verbruiksmeter en de opvoerpomp. Waar de retourleiding in uitkomt, de toevoer en de zuig naar de opvoerpomp.
Jammer, extra kosten. Zal eens kijken of ik wat op de kop kan tikken of maken.
Om tien uur waren we weer onderweg. Voorstrooms in de Noord, en (daarom) in de stroom op de Lek. Dus daar ging het niet hard. Het hoge water is voorbij maar er komt nog genoeg water van boven.
Vlotte schutting bij de Beatrix, waar hard gewerkt wordt aan de nieuwe sluis.
Vanavond blijven we in Schellingwoude. We staan er pas om tien uur op voor morgen, dus dan heeft het weinig zin om vanavond tot elf uur door te varen. Morgenochtend verder.
Zondagmiddag tussen de buien door even naar Antwerpen gevaren, bij Cargill Kanaaldok B1 op nummer 506.
Onrustig geslapen in die klotsbak daar, want het is een doorgaande route. Er zit wat speling op de tandwielen van de roeren en dat hoor je goed.
Maandagmorgen om half zeven begonnen met laden van raapschroot. Dat gaat daar vlot en ook nog keurig netjes, en om kwart over negen waren we vol. Om tien uur onderweg naar Nijkerk, dat was hier al bekend
Prachtig weer, 'wolkendrijvende lucht' ging er vroeger in het journaal.
Bij de Kreekrak hadden we een klare sluis.
Op de Volkerak afgespoten in goed zoet water, en met de nieuwe pomp is dat een plezierklusje.
In de Volkerak een keer niet door de jachtensluis maar met de grote jongens mee.
Hollands Diep voor de wind uit met laagstaande zon leek wel een plezierreisje.
Net in de schemer in de vluchthaven van 'sGravendeel gemeerd, vroeg Feierabend.
Vanmorgen om zeven uur weer onderweg, oppassen want glad aan dek.
Onze generator stopt er af en toe mee, zonder geldige reden. Ik heb alles al gedaan wat ik kon bedenken; olie ververst, alle filters vervangen en alles mechanisch en elektrisch nagelopen maar geen reden kunnen vinden. Soms liep hij uren zonder problemen en soms bleef hij nog geen vijf minuten lopen.
Dus in Dordrecht even bij Dolderman gestopt want daar kwamen we langs en die hebben 'm geleverd, een jaar of 11-12 geleden.
De monteur vond een slechte printplaat in de aansturing- en beveiligingskast. Die is verwisseld en tot nu toe lijkt het probleem opgelost. Hoewel hij als we varen alleen draait als we 'm nodig hebben voor draaistroom of om te koken.
Daarnaast hebben we de Docat verbruiksmeter die ik van Bram gehad heb even bekeken want die geeft rare waarden aan. Ook een ding van Dolderman dus als je er toch bent. Hij geeft nu bijvoorbeeld 66-81 ltr/uur aan terwijl we 350 toeren draaien. Dat zou met dit toerental niet meer dan 25 ltr moeten zijn. Daarnaast geeft hij af en toe hele grote getallen weer.
Navraag leerde dat de brandstof retourleiding bij langzaamlopers drukgolven veroorzaakt in de brandstof toevoerleiding, en dit verstoort de werking van de flowmeter. De Deutz heeft geen retour, die gaat terug het fijnfilter in.
Dolderman adviseerde een buffertankje te plaatsen tussen de verbruiksmeter en de opvoerpomp. Waar de retourleiding in uitkomt, de toevoer en de zuig naar de opvoerpomp.
Jammer, extra kosten. Zal eens kijken of ik wat op de kop kan tikken of maken.
Om tien uur waren we weer onderweg. Voorstrooms in de Noord, en (daarom) in de stroom op de Lek. Dus daar ging het niet hard. Het hoge water is voorbij maar er komt nog genoeg water van boven.
Vlotte schutting bij de Beatrix, waar hard gewerkt wordt aan de nieuwe sluis.
Vanavond blijven we in Schellingwoude. We staan er pas om tien uur op voor morgen, dus dan heeft het weinig zin om vanavond tot elf uur door te varen. Morgenochtend verder.
Re: Vliegende Vaart
Wat de raadplaats betreft: de 'Arwi te Breukelen.
Het is dat ik morgen wat anders heb plus dat het wat fris is, anders zou ik op 't fietsje even langs kunnen komen..
Gr.Jan.
Het is dat ik morgen wat anders heb plus dat het wat fris is, anders zou ik op 't fietsje even langs kunnen komen..
Gr.Jan.
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Vliegende Vaart
Hier de gegevens van de ARWI;
https://www.binnenvaart.eu/motorvrachts ... -arwi.html
Mooi schip van een goede werf.
Goede reis verder Jannette en Erik.
Groet, Kees.
https://www.binnenvaart.eu/motorvrachts ... -arwi.html
Mooi schip van een goede werf.
Goede reis verder Jannette en Erik.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Re: Vliegende Vaart
Hallo Theo,Kapitein Spok schreef: ↑13 feb 2018 15:24 Nou Eric zit ook best veel in het Gelderse.
Daar is/was de accordeon en de stansofoon toch het populairst als het op muziek maken aankwam.
Dit plaatje dateert nog uit de strenge winter van '63, als we niet kunnen varen kunnen we nog wel dansen was het devies.
Voor mij bekende gezichten op de foto !
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
-
- Berichten: 2445
- Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31
Re: Vliegende Vaart
Voor mij bekende gezichten op de foto !
Voor jou wel ja. Voor mij staat er eentje op die ik nog nooit in het gezicht gekeken heb!
Maar inmiddels dus wel 55 jaar geleden!
Voor jou wel ja. Voor mij staat er eentje op die ik nog nooit in het gezicht gekeken heb!
Maar inmiddels dus wel 55 jaar geleden!
Re: Vliegende Vaart
Kapitein Spok schreef: ↑13 feb 2018 22:55 Voor mij bekende gezichten op de foto !
Voor jou wel ja. Voor mij staat er eentje op die ik nog nooit in het gezicht gekeken heb!
Maar inmiddels dus wel 55 jaar geleden!
(nog even off topic)
Even in de spiegel kijken, hahahaha.
Groetjes Pieter
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !
Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.
Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.