Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door mastodont »

vandaag liep ik even het kantoor binnen
2 personen zaten elk voor een raam naar buiten te kijken
ik zei ;Heee het schijnt dat het dus toch waar is wat ze zeggen over ambtenaren die uit het raam zitten te kijken
ja maar zei de een ,we doen gelijk even werk overleg
verdorie zei ik ,je doet dus 2 dingen tegelijk ?
man ,dan moeten er eigenlijk meer mensen worden aangenomen :mrgreen: :lol:
gr
leo
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door klipper »

als er meer personen bij komen, dan word het pas leuk. Dan kan er een spannend spel worden gedaan!. (WIE HET EERST BEWEEGD HEEFT VERLOREN!) GR
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Beetje dit soort zeg maar :mrgreen:
vaar om te leven (niet andersom)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

navigatie schreef: 06 feb 2018 19:09 Zo te zien gaat hij donderdag lossen niet halen. :x
grt Wim
Idd dat had je al goed aan zien komen :wink:
maar even verder waar we gebleven waren....laden in Alkmaar volgens mij.
dat ging zo...
Afbeelding
Het duurde alleen "even" je kent dat wel, van die mensen op laad en losplaatsen die roepen dat ze je wel eens "eventjes" zullen laden dan wel lossen....nou dan ben ik op mn hoede hoor :o
Zo ook nu 3 kwartier later beginnen als beloofd, om te beginnen, maar dat was t ergste nog niet..na 1 auto geladen te hebben kwam de volgende leeg retour, om te vertellen dat de zeef gebroken was...dus een belletje naar de voorman die dat bevestigde, maar schipper geen probleem, we doen even een bakje koffie en dan lassen we dat even, dat was alweer 2x "even" enfin na ca 2 u ging de kraanman uit verveling zn leerling mn schip maar weer lossen,om te oefenen, maar even later toch wat serieuzer opruimen zelfs...
want het was opeens onzeker of er uberhaupt nog wel geladen moest worden..want zo was men achter gekomen , de zeef was te grof :shock:
en de fijnere zeef moest nog even uit Emmen komen, enfin lang verhaal kort, om 16u gingen we laden, maar men mocht maar draaien tot 19:30, dus kwam ik niet an mn tonnen die ik wilde laden 1570t, uiteindelijk toch nog 1230 oid geladen, en als vergoeding toch mn tonnage over 2,80 diepgang betaald gekregen, dus gaan varen, maar sàvonds draaid de zaan maar tot 22 u, dus ik kwam niet verder dan de spoorbrug, die zaterdag om 7 u weer begon, met het aannemen van de reis moest en zou ik maandagmorgen lossen, dus een privee afspraak verzet om toch vooral niet leeg weg te moeten varen uit Alkmaar,maar wij hadden ook nog zaterdagmiddag en avond een feestje ingepland, dus ik zei, ik kan nu niet maandagmorgen lossen, want dan moet ik ook nog ns 2 feestjes laten lopen door jullie ongein, met je spul niet op orde :mrgreen: , ook dat werd geregeld dus maandagmiddag gelost op het kaaitje net voor de Dintelhaven, bij de pionier noemt men dat :wink:
altijd mooi de skyline van R-dam
Afbeelding
en het lossen aan voornoemde kade
Afbeelding
Inmiddels waren we aan de reis om in de KW haven te laden naar Maastricht, daar maandag avond nog heen gevaren zoals ik gemeld had, en hebben we, de andere morgen, samen met Wim de resterende taart opgegeten :wink:
Er was wederom sprake van Dinsdag laden donderdag lossen, ea kan wel, als je dan maar vroeg vol bent, maar niet als je pas smiddags begint, met een kraanschip wat daar totaal niet geschikt voor is :x
ook die mannen dachten wel even de 2500 t te lossen uit die coaster in 2 binnenschepen, ze hadden alleen voor onze 1630 t al 6,5 uren nodig...
Afbeelding
De deo data, die ligt normaal altijd in Grootammers om wat zand en grind te lossen, daar istie goed voor met vn transportband overboord, maar hier wastie veel te klein, zn palen amper lang genoeg, zodat ik hem op de mijne bij moest houden, geen succes, maar t zal de goedkoopste wel geweest zijn...net als ik... :roll:
fotootje van de overbuurman..
Afbeelding
En ik zeg dan ook gewoon dat we niet donderdag lossen, wat geen probleem was natuurlijk
dus hadden we de tijd om op t gemak via t albertkanaal naar Maastricht te varen.
Afbeelding
kwaad mechelen
Afbeelding
En vandaag gelost in de Beatrixhaven
Afbeelding
En nu liggen we op een plaatsje waar ik nog nooit gelegen heb....;)
hier dus
Afbeelding
We hebben hier lang weekend, ze vieren carnaval, en ik hoop dat t hier wat rustiger is dan aan de oude chinaklei losserij waar je ook kan liggen, direct tegen de binnenstad..
We moeten Woensdag pas laden in Zutendaal, 1700 t schredderschroot, voor Amsterdam, evt zaterdag nog lossen, en anders maandag, we zullen zien, eerst weekend ;)
grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jinny »

Mooi mooi...
Blij dat ik je eens in levende lijve heb kunnen zien.
We waren precies op tijd...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Zo te zien dus geen stuifklei.
Ik dacht dat ik het wel eens bolklei heb horen noemen?
Mooi plekje gevonden en zoals je zegt mogelijk wel rustig.
Goed weekend,
Wim
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

Balklei, waarschijnlijk. Ging ook wel naar de Chamotte in Geldermalsen. Ook al zo'n uitgestorven tak van sport... :?

Groeten van Tim
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kees Keijzer »

Tim; Met kastje bij pa aan boord deden we in sixties ook wel eens een reisje chamotteklei naar Geldermalsen.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Nee het was toch een aluminiumhydroxiet, aldus de officiele papieren, balklei is toch wat kleiiger😉
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Aha, toonaarde wordt dus een steeds uitgebreider begrip.

grt Wim
Plaats reactie