Vliegende Vaart
Re: Vliegende Vaart
Mooi werk...
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Re: Vliegende Vaart
De foto's van de afgelopen twee weken:
Re: Vliegende Vaart
weer druk bezig geweest Erik, zag je liggen in Gorkum maar voor ik naar huis ging was je alweer vertrokken dus koffie hou ik maar even tegoed.
varen is een manier van leven
Re: Vliegende Vaart
Ravenstein ,daar droom ik nog wel eens van
hier een blaadje uit mijn dagboek eind 1976
de Sony kachel in de roef gaf geen hitte meer ,alleen nog maar roet
ik kreeg mijn friesse kap luiken bijna niet meer open ,alles zat vast
gas op betekende :geen geiser dus geen warm water
niet kunnen koken
en geen koffie of thee,en de ijskast uit!
de hulpmotor moest ik met de hand starten en als hij niet warm was moest ik daar eerst een lontje in draaien ,dat kwam tussen de kleppen ,dus toen deed hij het helemaal niet meer
eerst wat zitten kloten voor dat ik dat weer aan de gang had
ik kon ook niet open leggen omdat ik de roeiboot niet van de luiken af kreeg ,de david zat vast gevrozen
om kort te gaan ook een goeie morgen
ik weet nog dat de ether op was ,en de Cat D342 wilde niet starten zonder dat goedje
ik heb toen we leeg waren heel de nacht de motor stationair laten draaien omdat ik bang was dat we oud en nieuw in Ravenstein zouden moeten vieren
de volgende ochtend om 07:30 weg en toen had je eens achter ons moeten kijken
een partij rook ,niet te weinig
nee als je nog eens in de winter naar Ravenstein wil kan ik je wel van advies dienen hoor
alhoewel dat ook weer niet aan iedereen gegeven is om goed advies te geven
gr
leo
hier een blaadje uit mijn dagboek eind 1976
de Sony kachel in de roef gaf geen hitte meer ,alleen nog maar roet
ik kreeg mijn friesse kap luiken bijna niet meer open ,alles zat vast
gas op betekende :geen geiser dus geen warm water
niet kunnen koken
en geen koffie of thee,en de ijskast uit!
de hulpmotor moest ik met de hand starten en als hij niet warm was moest ik daar eerst een lontje in draaien ,dat kwam tussen de kleppen ,dus toen deed hij het helemaal niet meer
eerst wat zitten kloten voor dat ik dat weer aan de gang had
ik kon ook niet open leggen omdat ik de roeiboot niet van de luiken af kreeg ,de david zat vast gevrozen
om kort te gaan ook een goeie morgen
ik weet nog dat de ether op was ,en de Cat D342 wilde niet starten zonder dat goedje
ik heb toen we leeg waren heel de nacht de motor stationair laten draaien omdat ik bang was dat we oud en nieuw in Ravenstein zouden moeten vieren
de volgende ochtend om 07:30 weg en toen had je eens achter ons moeten kijken
een partij rook ,niet te weinig
nee als je nog eens in de winter naar Ravenstein wil kan ik je wel van advies dienen hoor
alhoewel dat ook weer niet aan iedereen gegeven is om goed advies te geven
gr
leo
-
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49
Re: Vliegende Vaart
En ik hoor van iedereen dat het vroeger allemaal beter was.
gr Rienk
gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
Re: Vliegende Vaart
Beter wil ik niet zeggen
maar "Anders" was het wel!
een van de weinige dingen die beter waren waren onze leeftijden
en de muziek niet te vergeten
gr
leo
maar "Anders" was het wel!
een van de weinige dingen die beter waren waren onze leeftijden
en de muziek niet te vergeten
gr
leo
Re: Vliegende Vaart
Weer onderweg, naar Nijkerk deze keer.
Zo kom je nog eens ergens.
grt Wim
Zo kom je nog eens ergens.
grt Wim
Re: Vliegende Vaart
Prachtige foto's van Nijkerk!
Maar Erik kan daar niet komen,als ik mij niet vergis. Maar gelukkig is daar, voor de brug, nog 'n losplek!
En ja,vroeger, toen alles beter was,dacht je wel even na voordat je 'n IJsselmeerbestemming als losplaats koos. (Wij zeiden wel eens' ach, half februari, 't kan nooit lang meer duren')
Gr. Jan.
En o ja, hoe heet die kempenaar met de groene rand aan de kop ook maar weer? (dacht schipper Janus de Meijer)
Maar Erik kan daar niet komen,als ik mij niet vergis. Maar gelukkig is daar, voor de brug, nog 'n losplek!
En ja,vroeger, toen alles beter was,dacht je wel even na voordat je 'n IJsselmeerbestemming als losplaats koos. (Wij zeiden wel eens' ach, half februari, 't kan nooit lang meer duren')
Gr. Jan.
En o ja, hoe heet die kempenaar met de groene rand aan de kop ook maar weer? (dacht schipper Janus de Meijer)
Re: Vliegende Vaart
die spits met het groene sperry radar is de Quo-vadis van Bram van der Boogart dat weet ik dan weer wel
en verder dacht ik ,als Eric maar geen jukebox aanschaft anders is hij nog niet klaar met verbouwen
gr
leo
en verder dacht ik ,als Eric maar geen jukebox aanschaft anders is hij nog niet klaar met verbouwen
en als je stopt met varen moet hij er weer af ookin Hoorn zien we een leuk winkeltje met oude spullen en daar kopen we een jukebox een seeburg KD 200 uit 1956
de jukebox word afgeleverd op het steiger en we kunnen zien dat we hem aan boord krijgen
met de omstanders die daar rond lopen lukt dat ,alleen hadden Anja en ik het nooit voor elkaar gekregen
dat gaat als volgt
eerst moet het voor raam er uit
dan het stuurrad er af
dan word het ding met een mannetje of 8 behoedzaam naar binnen gesleept
dan staat hij in de stuurhut waar hij gestaan heeft tot dat we leeg in Bocholt waren
je hebt wel bijkijks met zo een apparaat in de hut ,hij stond recht voor de ingang naar beneden aan bb voor de deur, dus moesten we er heel de reis overheen klimmen
het is weer eens wat anders dan een auto radio in de hut
ik kreeg wel verzoek nummers van matrozen van de schepen waar ik opzij kwam in de sluizen die reis
we zijn in Amsterdam geladen gekomen voor Valencienes en zijn daar na leeg af naar Bocholt
daar moest hij opzij naar de ander kant van de hut
Om de jukebox beneden een plaatsje te geven hoefde ik alleen maar de betimmering uit de stuurhut te slopen,
het ijzer uit de roef zagen
het wc schot afbreken
de wc pot weg pakken en dan kon hij zo met een beetje goede wil de roef in
daar bleek hij toch redelijk groot
Toen besloten we onze enige slaapkamer uit de woning te breken om ruimte te maken.
Om toch te kunnen slapen plaatsten we een schot in het ruim, van de voorkant van de stuurhut recht naar beneden.
Daardoor ontstond een ruimte tussen machinekamer- schot en het ruim waar we twee slaapkamers maakten.
dan hebben we de wc pijp van uit het ruim ,dus de toekomstige slaap kamer, weg gehaald en een nieuwe in de machine kamer geplaatst
ook het beun van de motor hebben we uit het ruim naar de machine kamer verplaatst,
toen moesten we alleen nog maar de nieuwe slaap kamers betimmeren
,beneden nieuwe trappen laten maken
de wc-pot een ander plekje geven en de toiletruimte opnieuw betimmeren.
en een paar nieuwe schotten zetten voor de wc
en de parket vloer vernieuwen
en nou dan stond hij al op zijn plaats
simpel toch?
gr
leo