Waar is dit?

Alles over binnenscheepvaart
Kees Keijzer
Berichten: 9013
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Waar is dit?

Bericht door Kees Keijzer »

Ja Machiel;
Het is op beide foto's de Beninigen, de uitloop van het Spui in het Haringvliet, hier een detail van de kaart uit 1988, de tijd dat de foto gemaakt is denk ik. Het is op beide foto's net na zonsopkomst en er loopt zo te zien aan de betonning een vloedje , die vloedstroom loopt daar van de Oude Maas naar het Haringvliet , zie de kleur van de betonning. Voor mij is dat wel herkenbaar want het is in mijn achtertuin vast bij mijn geboortedorp Stad aan't Haringvliet. Toen ik nog bij van der Sluijs zat voer ik nog wel eens al het zo uit kwam van af Zeeland door het Spui naar de Botlek of Europoort, was weer eens een beetje variatie en je was weer op de hoogte van evetuele veranderingen;
Afbeelding
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6026
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Waar is dit?

Bericht door k-k »

De foto's zijn genomen in 2005, toen we 's ochtends vroeg (7 uur voor een pleziervaarder) van Zuidland naar Hellevoetsluis voeren. Van 1985 t/m 2009 was Zuidland de ligplaats voor onze zeilboot. Dus waar Kees zijn roots liggen, zwierven wij later rond. Mooi gebied om te varen. Voordeel van het zeilen was dat je ook een hoop hoorde. Veel roofvogels gezien, die voor de nacht nog even gingen foerageren. Hieronder een plaatje genomen in de avond. We maakten toen (2003) een rondje Tiengemeten. Gr. Klaas.
2003 P5300083.JPG
2003 P5300083.JPG (76.8 KiB) 1190 keer bekeken
fok
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 mar 2015 19:21
Locatie: krimpen ad ijssel

Re: Waar is dit?

Bericht door fok »

teerkwast schreef: 07 feb 2018 19:14 Er staat toch een nummer op die ton . in antwoord op je vraag ,hier issie . groet fok.
Bijlagen
P1030909.jpg
P1030909.jpg (215.16 KiB) 1121 keer bekeken
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Waar is dit?

Bericht door Kapitein Spok »

de graaf schreef: 09 feb 2018 08:09beningen
Ja een mens kan niet alles weten. Volgens mij ben ik daar eenmaal in mijn leven langs gevaren, en stond ik een dag later op de bodem van de bouwput van de Haringvlietsluizen, ken je nagaan: ruim "veertien dagen" geleden!.

Overigens ben ik er wel dikwijls bij-na geweest :wink: . Het scheelt maar één letter. Vanwege copyright geen foto wel een link

https://de.wikipedia.org/wiki/Benningen ... ningen.jpg
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Waar is dit?

Bericht door pieter53 »

Bij de foto staat: CC-BY-SA 4.0
Dat betekent dat de foto volgens de CC regels (Creative Commons) gebruikt mag worden.
Tegenwoordig is men bij versie 4.0 van die regels.

Er zijn een aantal afkortingen. Dit is wat ze 'ongeveer' betekenen.
PD betekent Public Domain. De afbeelding is vrij van alle rechten.
BY betekent dat je de naam van de maker dient te vermelden.
SA betekent dat je 'het werk' bijvoorbeeld als je het bewerkt hebt, onder dezelfde voorwaarden vrij geeft.
NC betekent Non Commercial use. Simpel gezegd je mag met de (bewerkte) afbeelding geen geld verdienen.
ND betekent dat afgeleide werken niet toegestaan zijn. Je moet dus het originele beeld behouden.
Voor de juiste tekst zie https://creativecommons.org/share-your-work/
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Waar is dit?

Bericht door Kapitein Spok »

Pieter dank voor deze toelichting, nu begrijp ik met terugwerkende kracht.
Toen ik op de foto klikte kreeg ik inderdaad een popup die aangaf dat de maker vermeld moest worden, met inderdaad de achtervoeging: CC-BY-SA 4.0

Omdat ik die code niet begreep heb ik maar op veilig gespeeld. Maar wanneer ik jou goed begrijp dan had ik in dit geval de foto met de vermelding:Eigenes werk von Max Siegmayer wel kunnen plaatsen.
k-k
Berichten: 6026
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Waar is dit?

Bericht door k-k »

Kapitein Spok schreef: 09 feb 2018 18:28
de graaf schreef: 09 feb 2018 08:09beningen
Ja een mens kan niet alles weten. Volgens mij ben ik daar eenmaal in mijn leven langs gevaren, en stond ik een dag later op de bodem van de bouwput van de Haringvlietsluizen, ken je nagaan: ruim "veertien dagen" geleden!.

Overigens ben ik er wel dikwijls bij-na geweest :wink: . Het scheelt maar één letter. Vanwege copyright geen foto wel een link

https://de.wikipedia.org/wiki/Benningen ... ningen.jpg
Midden 60-er jaren Theo, dus meer dan een halve eeuw geleden. Toen ben ik met de Alcyone een keer door de Beningen en Spui naar de Oude Maas gevaren. Was toen zonder kaart wel even zoeken naar de "ingang" van de Beningen. Pas in 1978 kwam ik er terug met de zeilboot. Gelukkig hebben we de verhalen nog! Hieronder een plaatje van de bouwput in het Haringvliet. De Goereese sluis in aanbouw is ook al te herkennen. Gr. Klaas.

Afbeelding
Bron: GaHetNa
pieter53
Berichten: 8765
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Waar is dit?

Bericht door pieter53 »

Kapitein Spok schreef: 09 feb 2018 19:22 Pieter dank voor deze toelichting, nu begrijp ik met terugwerkende kracht.
Toen ik op de foto klikte kreeg ik inderdaad een popup die aangaf dat de maker vermeld moest worden, met inderdaad de achtervoeging: CC-BY-SA 4.0

Omdat ik die code niet begreep heb ik maar op veilig gespeeld. Maar wanneer ik jou goed begrijp dan had ik in dit geval de foto met de vermelding:Eigenes werk von Max Siegmayer wel kunnen plaatsen.
Inderdaad. Voor de zekerheid voeg ik dan altijd nog de licentie en de vermelding dat het van de Wikipedia komt toe.
Dat laatste omdat men op de Wikipedia vaak een groter formaat kan downloaden.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Kapitein Spok
Berichten: 2445
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Waar is dit?

Bericht door Kapitein Spok »

Pieter, bedankt!

En Klaas, ja zo zag dat er uit.
Maar weet je wat ik nu zo opmerkelijk/leuk/maar ook triest/ vind is, dat deze "Nieuwe" sluizen al veel ouder zijn, dan hetgeen ik ooit voor oude meuk heb versleten.
Toen in de jaren zestig de "nieuwe" sluizen op de Maas en het Julianakanaal werden gebouwd, was hetgeen er lag toch ouwe versleten meuk?
De nieuwe sluis in Maasbracht is in 1966 geopend en nu dus 52 jaar oud. Maar in 1966 was die oude sluis nog geen veertig jaar oud.
Hetzelfde geldt voor de "nieuwe" sluizen op de Maas die nu ouder zijn dan de "oudjes" toen ze werden vervangen.

Het is opmerkelijk, maar ook een veeg teken dat wij dit allemaal uit eigen waarneming en herinnering kunnen vaststellen? ... :wink:
k-k
Berichten: 6026
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Waar is dit?

Bericht door k-k »

In hoeverre die oude sluizen versleten waren kan ik moeilijk inschatten Theo. Jij zat daarbij veel dichter bij het vuur. De vervanging zal ook door de schalvergroting zijn veroorzakt. In mijn beleving had je op de oude sluizen veel minder storing en uitval dan op de nieuwere. Zal deels ook hebben te maken door de vaste bemanning en de binding met hun werkomgeving. Vandaag staat men letterlijk en fguurlijk veel verder van zijn werk. Meer wil ik er maar niet over kwijt. Ben uiteindelijk ook al 45+ jaren walgast. Gr. Klaas.
Plaats reactie