Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door k-k »

Bram, Bedankt voor de info. We zien het filmpje tegemoet. Knap dat je ondanks je drukke werk ook nog tijd vindt voor dit soort ontspanning. Gr. Klaas.
Tim76
Berichten: 1981
Lid geworden op: 01 mei 2008 23:51
Locatie: Vianen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Tim76 »

Westeind schreef: 12 jan 2018 17:13
Hoe bedenken jullie de lego bouwsels elke keer weer, sta versteld hoe die er uitzien.
Tja ik vind zo iets wel mooi om te zien en denk er dan over hoe dat van lego zou kunnen, in dit geval was "het rad" de grootste uitdaging, de kantelende schoepen, dat heeft me wel wat gegoogel gekost, maar uiteindelijk is het gelukt, die raderen had ik dus al een tijdje liggen en nu dus er een boot bij aan het bouwen, dan kom je er achter dat je niet alles hebt om het er een beetje redelijk uit te laten zien, en kan je tegenwoordig via het www op allerlei sites legoblokjes bestellen, oa voor de grote ronde stoompijpen, en bv bruine ramen , dan krijg je div pakketjes desnoods van uit de hele wereld, daar let je wel een beetje op vanwege verzendkosten, maar er komt toch ea uit italië bv en dld en belgie :P

grt Bram
Op Facebook lid worden van de groep "LEGO verkoop en ideeën". Daar kun je ook vragen of de leden nog blokjes hebben die je wenst. En soms pakt dat nog wat gunstiger uit qua kosten ;) Vaak wordt er advies gevraagd of bepaalde verkopers te vertrouwen zijn. Er zit nogal wat kaf tussen het koren, die leveren gewoon iet het beloofde of zelfs helemaal niks. Als je Lepin krijgt maar wel LEGO betaalt dan ben je gewoon een oor aan genaaid... :evil: En met dik 1200 leden in een groep kun je redelijk recensies sprokkelen en je keuze maken ;)
Bij mij is Bricklink mijn favoriete LEGO-site. Japan, VS, Europa, alles vind je er aan verkopers. Recent kocht ik een partijtje Lego op van een oud-collega, en via die site kun je mooi controleren of de setjes uit de 'rommelbak' compleet zijn. Ook losse onderdelen kun je bestellen om je setjes compleet te maken, naar keuze met nieuwe stenen of stenen uit het juiste jaartal :mrgreen:
Konajra heeft ook meegebouwd aan de tentoonstelling "Vianen in LEGO" in 2016. Zoals je kunt zien zitten daar bouwwerkjes bij waar ik alleen maar heel erg jaloers van word... :lol:

We zijn benieuwd naar het eindresultaat, Bram! :D

Groeten van Tim
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jinny »

Onderstaande plek zal Bram nog wel kennen, zo zien die dingen eruit als ze uit zichzelf gaan liggen...
Het heeft wat gewaaid vandaag naar het schijnt.
Silo 18-1-18.jpg
Silo 18-1-18.jpg (134.3 KiB) 2230 keer bekeken
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door k-k »

En als je dan geen grote keggen hebt zet je er maar een auto voor! Hopelijk alleen materiaalschade. Maar onderschat de kracht van wind niet.
Wel meegemaakt dat er een stuk wand van een bijna lege floating rooftank gedeeltelijk naar binnen woei. Toen het front gepasseerd was en de wind draaide woei de deuk er weer uit. We dachten eerst dat het gezichtsbedrog was doordat de regen een deel van de tankwand nat sloeg. Begin '90 meegemaakt dat isolatieplaten van sommige tanks woeien. En die golfplaten wilde je echt niet tegenkomen. Gr. Klaas.
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jinny »

Die auto stond daar niet bewust.
Jan Piet inschattend (het is een klasgenootje van de lagere school van mij) had hij wel een heftruck gepakt dan.
Zelf heb ik overigens ook stormschade, er is een antenne uit de mast gewaaid.
silo 18-1-18 auto.jpg
silo 18-1-18 auto.jpg (159.15 KiB) 2182 keer bekeken
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Aja , das in "t zand"...ook al winderig daar...

Maar ik zie dat ik nog maar gelost heb in vlissingen....nou we doen nog wel wat tussendoor, we hadden bv in Antwerpen weer geladen maandag...
Ik zou om 6 u laden, maar ik had niemand kunnen bereiken per telfoon, dus dan is het afwachten of de afspraken kloppen, om 6:30 maar weer gebeld, en nu nam er zowaar iemand op, en zei dattie er zo aan kwam, dat was idd zo, al snel vollop beweging van mensen kranen en heftrucks :P
Afbeelding
Schipper mogen we ze met 2 tegelijk geven ? welja dat gaat wel zo snel he :mrgreen:
ze wogen gem zo`n 21 t p/st 74...
Afbeelding
Het ging onvoorstelbaar...in 1 u en 3 kwartier zat het er in :D
Mooi voor de regen en de wind, dat was er maandag ook nogal, de luiken dicht en vast..dan ben je wel ns blij zeg maar :wink:
s`avonds nog n flinke ruk gevaren naar IJzendoorn, en de andere dag mooi op tijd in de Ruhr,het was wel wat gezakt het water , maar toch nog een stevige rivier zeggen we dan..
Nijmegen
Afbeelding
hier bij Wesel
Afbeelding


Vandaag hebben we weer een deel geladen in de Südhafen, dus niet veel leegvaart, we hadden in becken C gelost dus even naar buiten en weer naar binnen in de hafenmund, daar had ik em gistermiddag mooi neer gelegd op n lengte die nog precies paste voor ons...
Afbeelding
met uizicht op de Homberger brucke
Afbeelding
we moesten pas vanmiddag laden om 14 u, maar het begon nogal te waaien, dus ik dacht zo a 10u ik ga maar alvast proberen of ik hier weg kom.....ik lag pal lagerwal...achteraf gezien probeerde ik het juist op het hoogtepunt van de storm alhier..wat ik kwam mooi niet van zn plek, ook niet met t achterrruim halfvol water :oops:
dan heb ik 1014pk achter en 430pk voor met n schroef van 1m, das best flink voor ons schip...
enfin n paar uur gewacht en ca 13 u was t merkbaar minder en kon ik zonder al teveel moeite wel weg komen , en kon toch op tijd laden :wink:
91 rolletjes hier 1150 t..
Afbeelding
Afbeelding
Morgen in Walsum nog 470 t bijladen en dan terug naar Antwerpen, terug naar kaai 420 alwaar we maandag geladen hebben...

Ik ben natuurlijk ook nog even bij de Oscar huber langs gelopen :wink:
Afbeelding
Vnamorgen ging het ook daar niet helemaal goed, was wat los gebroken , en de duwboot assisteerde ...
Afbeelding
In het klein ben ik nog steeds niet klaar, maar het vordert, en af en toe verander ik weer wat...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En we hadden nog een filmpje gemaakt van de werking van het spul....
Nu moet ik wel bekennen, dat ik de krukas, of hoe dat ook heet bij zo een ding, er weer uitgehaald heb, want zoals je ziet komen die boven het dek uit, dan zou ik een hobbel in het dek moeten maken, en dat is niet zo realistisch, en daarbij , zie je dan toch het mechanisme ook niet meer, dus er maar voor gekozen om het te filmen en te demonteren, en een glad dek gemaakt :wink:


Ik zie, dat je zomaar de komplete link van youtube kan plakken, dus dat is een goede verbetering, bedankt Dennis :wink:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door ichthus »

Hallo, Bram een geweldig filmpje met geluid houden zo nu nog even die duwboot RIA . Ik heb gisteren al de hele dag werk gehad om de veerpont in elkaar te knutselen, met de boekjes er bij gekocht op MARKTPLAATS. gr opa Wim P.S Ria van de Beijer ?
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Kees Keijzer »

Duwboot bij de Oscar Huber is de Matricaria
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
tijdstroom
Berichten: 768
Lid geworden op: 02 feb 2009 14:49

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door tijdstroom »

Gaaf gemaakt Bram, echt mooi. Wat zal dat ding lopen met zoveel toeren op het rad.
gr Rienk
nog steeds een beetje bezig
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Jinny »

't Zand inderdaad, mijn geboortedorp.
Je bent ooit op honderd meter langs mijn geboortehuis gevaren.
Pal voor de brug, onder de brug van de zijsloot door.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Plaats reactie