In juni ben ik door Evert Hakvoort benadert, hij en zijn vriendin hadden het schip kort ervoor gekocht. Ik dacht dat het schip Urk als thuishaven had.
Heb hem toen diverse foto's van zijn schip gestuurd.
Gr. Harry
Franse motor.
Re: Franse motor.
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Re: Franse motor.
Hallo Harry, danke für die Info.
gr Ernst
gr Ernst
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Franse motor.
De eigenaar is Vogando VOF, Horstweg 35 in Parrega, hier een paar kilometer vandaan en dat betreft Hakvoort en zijn vriendin. Hakvoort is natuurlijk een echte Urker naam.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 28543
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Franse motor.
Alabama , 63,31 x 7,06 x 2,73 , 774 ton , Bouwjaar 1947 , Werf Ingalls Shipbuilding Co in Alabama , United States of America , 624 pk Caterpillar , ex Ay , ex Nina , ex Vrede 2 , ex Select , eigenaar E.Hakvoort in Parrega , ENI 02104285
Foto's gemaakt op 17-09-2017 in Lith.
https://goo.gl/jcELiQ
Foto's gemaakt op 17-09-2017 in Lith.
https://goo.gl/jcELiQ
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Re: Franse motor.
De Seintoren net voorbij de Postbrug richting Oosterschelde.
Re: Franse motor.
Hallo Wim, das ist der "SEINTOREN" ex VOUVRAY.
Auf dem Motor war ich als Kind dabei.
gr. Ernst
Auf dem Motor war ich als Kind dabei.
gr. Ernst
-
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 24 feb 2012 19:55
- Locatie: IJmuiden aan zee
Re: Franse motor.
Tja nog steeds druipt er nog wat na over die zogenaamde Franse motoren.
Ik als zijnde een der opvarende van toen als stuurman van het eerste uur herinner mij nog goed waarom die enterprice motoren zo goed waren. Dat kwam waarschijnlijk en daar heb ik nog nooit iets over gelezen het goede onderhoud. Lagen we in Antwerpen, gegarandeerd dat er de zelfde of uiterlijk de volgende dag een bootje met monteurs en onderhoudspersoneel aanboord stapte en de Enterprice een servicebeurt kreeg. Wij als bemanning behoefden nooit iets aan de motor te doen buiten het normale in bedrijf houden dan. Ook de hulpmotor kreeg zijn beurt. Kwam je in Strasbourg, hup de monteurs hadden altijd wel wat te doen, bij welke firma was die service ook zo goed.
Ook herinner ik mij dat ik een boekwerk had daar we de materialen die we aanboord gebruikten moesten invullen zoals verf teer maar ook zeep schoonmaakmiddelen en weet ik niet meer wat nog meer. Zal wel vaten smeerolie en zo geweest zijn en ook lampen want we hadden 110 volt aanboord wat voor toen heel modern was want pas later kregen er enige een aggregaat om de accu`s op te laden . Wij hadden een hele batterij accu`s staan en kregen we ook weer flessen gedisteleerd water voor en een zuurweger waar je regelmatig de accu`s mee kon testen. Ja alles was tot in de puntjes verzorgt en was het verschil met andere rederijen volgens mij enorm groot. Zijn er nog oud CNFR bemanningsleden die dit zich herinneren. Het schoot mij vanmiddag zo maar plotseling te binnen en dacht, och voor ik het vergeet, even noteren.
Ik als zijnde een der opvarende van toen als stuurman van het eerste uur herinner mij nog goed waarom die enterprice motoren zo goed waren. Dat kwam waarschijnlijk en daar heb ik nog nooit iets over gelezen het goede onderhoud. Lagen we in Antwerpen, gegarandeerd dat er de zelfde of uiterlijk de volgende dag een bootje met monteurs en onderhoudspersoneel aanboord stapte en de Enterprice een servicebeurt kreeg. Wij als bemanning behoefden nooit iets aan de motor te doen buiten het normale in bedrijf houden dan. Ook de hulpmotor kreeg zijn beurt. Kwam je in Strasbourg, hup de monteurs hadden altijd wel wat te doen, bij welke firma was die service ook zo goed.
Ook herinner ik mij dat ik een boekwerk had daar we de materialen die we aanboord gebruikten moesten invullen zoals verf teer maar ook zeep schoonmaakmiddelen en weet ik niet meer wat nog meer. Zal wel vaten smeerolie en zo geweest zijn en ook lampen want we hadden 110 volt aanboord wat voor toen heel modern was want pas later kregen er enige een aggregaat om de accu`s op te laden . Wij hadden een hele batterij accu`s staan en kregen we ook weer flessen gedisteleerd water voor en een zuurweger waar je regelmatig de accu`s mee kon testen. Ja alles was tot in de puntjes verzorgt en was het verschil met andere rederijen volgens mij enorm groot. Zijn er nog oud CNFR bemanningsleden die dit zich herinneren. Het schoot mij vanmiddag zo maar plotseling te binnen en dacht, och voor ik het vergeet, even noteren.
Zeil op de wind van vandaag, morgen is het misschien blakstil .....
d`oude schipper
d`oude schipper
Re: Franse motor.
Ik meen dat er in het blad van de Ver. De Binnenvaart eens een artikel over twee monteurs van deze Enterprise motoren heeft gestaan.
Mogelijk de nrs 4 + 5 uit 2010. (Dat kan ik helaas niet meer nazoeken......)
Mogelijk de nrs 4 + 5 uit 2010. (Dat kan ik helaas niet meer nazoeken......)
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Franse motor.
Dat was 2010/4 en 2010/5. Pieter.
De een was een voormalig kapitein, Willem Keizer en de ander Wim de Koff, de monteur.
Beiden goede bekenden van mij.
Ik denk dat er op de "Siegfried" nog wel exemplaren liggen.
Copieren mag niet.
Groet
Jan.
foto van en Franse motor genomen va af de sleepboot "RINY".
De een was een voormalig kapitein, Willem Keizer en de ander Wim de Koff, de monteur.
Beiden goede bekenden van mij.
Ik denk dat er op de "Siegfried" nog wel exemplaren liggen.
Copieren mag niet.
Groet
Jan.
foto van en Franse motor genomen va af de sleepboot "RINY".
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet