"Golden Oldies" KHV

van: www.kustvaartforum.com
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door p.arendz »

Sorry Klaas, zover had ik niet teruggedraaid. Maar daarom zei ik meteen al dat hij een vroege vogel was :wink:
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door k-k »

Pendelde volgens mij vroeger van Zuidhorn naar de stad Groningen, Peter. Of het met de fiets was? Misschien zelfs wel eens natte voeten gehad in de onnerwaal. Maar we zullen na deze zijsprong weer on topic gaan. Gr. Klaas.
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door Wrijfhout »

Jongens, voor de duidelijkheid. Tussen eind jaren zestig en begin jaren negentig heb ik intensief en met regelmaat langs het van Starkenborghkanaal gefotografeerd. 's Morgens onderweg van Zuidhorn naar stad, in de middagpauze bij de Oostersluis en langs het Eemskanaal, 's avond Stad naar Zuidhorn en op zaterdag vaak even naar Gaarkeuken. Omdat ik zelf mijn films ontwikkelde en afdrukte ben ik lang in zwart/wit blijven fotograferen. Kleur was een stuk duurder en ik was bang dat de kleuren niet goed zouden blijven.Daar heb ik wel gelijk in gekregen. Kleuren verbleken toch en over de kleurennegatieven maar niet te spreken. Mijn zwart/wit negatieven zij nog in perfecte staat en dat kan ik van de kleuren negatieven niet zeggen.
Fotograferen doe ik nog steeds, alleen met minder passie; " 't is aal ain mouders goud " of te wel "het is allemaal van één laken een pak".

Gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door k-k »

Ook mij gaven de oude scheepjes wat meer kijkplezier. In mijn varenstijd kwam je in Groningen en Friesland nog wel eens een kustertje tegen. Gelukkig heeft Harry er een hoop vastgelegd en staan er hier wat boeken in de kast. Zal ook wel een beetje verband houden met onze leeftijd.
Hieronder een ook voor Harry oude bekende. In 1970 gekiekt in de buurt van Schuilenburg. Helaas geen gegevens van het schip. Gr. Klaas.
1970-2 Friesland.jpg
1970-2 Friesland.jpg (140.01 KiB) 1849 keer bekeken
Binnenvaarder
Berichten: 2458
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door Binnenvaarder »

Helemaal mee eens Harry dat zw langer houdbaar is dan kleur. Ik heb ca 5 jaar geleden een paar honderd zw negatieven gekregen. Zijn uit begin jaren 50 en 60 van onze (familie) jeugd. Heb ze allemaal gescand en er ze zijn mooie zw foto's uit voortgekomen. Vorige week nog een aantal kleuren negatieven gescand, stuk minder kwaliteit en maar in de prullebak gekipt.
mvg
Geert
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door Ben »

Wrijfhout schreef: 10 jan 2018 13:05 Jongens, voor de duidelijkheid. Tussen eind jaren zestig en begin jaren negentig heb ik intensief en met regelmaat
langs het van Starkenborghkanaal gefotografeerd. ......
Hetzelfde deed ik ook bij het van Starkenborghkanaal, helaas niet zo lang, van 1960 tot 1965 en dan alleen de schepen
die grijs waren :arrow: kustvaarders.
Eén daarvan was de Duitse Bernardus gebouwd als Ottina en als Iraja op 18 maart 1975 boven Terschelling gezonken na zware slagzijde.

bernardus 1940 ex ottina rheinwerft walsum in groningen 1964 10 18 maart 1975 terschelling gezonken.jpg
bernardus 1940 ex ottina rheinwerft walsum in groningen 1964 10 18 maart 1975 terschelling gezonken.jpg (126.91 KiB) 1790 keer bekeken
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door joop 1 »

Ben de duitsers hadden ook veel groene kusters
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door k-k »

Ben, Het lijkt dat jouw Bernardus ouder is dan de mijne. Aan BB nog een slikanker en in de verschansing een loospoort minder. Er moet wat afgesleuteld zijn aan die "ouwe beestjes". Jouw foto is van het tijdperk aan de West Indische kade zeker? Gr. Klaas.
p.arendz
Berichten: 1122
Lid geworden op: 01 mar 2005 09:05
Locatie: groningerland

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door p.arendz »

Moi Klaas,
Ze is in 1965 in Oldersum verlengd & wie weet wat ze toen verder nog hebben uitgespookt. :roll:
Op haar laatste "benen" :cry:
MVG,
---Peter.
image.jpeg
image.jpeg (37.2 KiB) 1757 keer bekeken
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: "Golden Oldies" KHV

Bericht door k-k »

"Gelukkig" hebben we de foto's nog Peter. Zie ze toch liever in een andere positie. Jammer dat die vaart is verdwenen. Zal voor de eigenaar(s) best afzien zijn geweest, maar had voor ons toch een soort van romantiek. En je kwam ze overal tegen. Waren van vele markten thuis. Leuk dat zulke oude foto's ook bij anderen nog herinneringen ophalen. Gr. Klaas.
Plaats reactie