Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Vliegende Vaart

Bericht door navigatie »

We zijn weer helemaal bij, Erik, geweldig.
Je doet er niet moeilijk over, dus ik neem aan dat je geen hoogte probleem hebt om dat stukje leeg terug te varen.

grt Wim
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Ik ben leeg ±6m op de hut Wim, en die kan een meter zakken. Dus dan moet 't kunnen.
En zo niet dan is hier voldoende ballast voor handen :)

Maar we gaan het sowieso heel voorzichtig proberen.

Dat bruggetje bij de invaart hier is de laagste schat ik, en dat gaan we morgen voor de zekerheid even opmeten. Want de hoogte daarvan staat op geen enkele kaart. Ik laat het wel weten ;)
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vliegende Vaart

Bericht door pieter53 »

Leuk zo mee te mogen varen!
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Gert Schouwstra »

Erik, het werfje aan stuurboord net voor Beuvry, heette: "Chantier Fluvial LETURE". Het dokje heet "Les Petits Barrains".
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Vliegende Vaart

Bericht door ichthus »

Dag Erik, een mooi verslag ,wij hebben enkele reizen witzand van Eijsden in de Kempen voor de glasfabriek in Arques vervoerd,wij losten net boven de sluis van Fontinettes , dat was omtrent 1992 en als we leeg waren kreeg elke schipper die daar loste een doosje met 6 cristallen glazen ze staan nog in de kast ,wij moesten nog enkele sluizen naar beneden om te draaien want in Arques konden wij niet rond.Dat haventje met brug aan s- b is inderdaat een dokje geweest met een deur ervoor dat was in 2010 nog in bedrijf,verder op zijn er nog meer,de sluis in Fontinnetes is ongeveer 1888 gebouwd als 5 trapssluis nog voor de accenseur er kwam,allemaal vergane glorie want daar wordt in Frankrijk weinig aan gedaan. goede vaart van Wim
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Fluks »

Prachtige reportage!!Bedankt.
Groeten,Arie.
JC
Berichten: 2982
Lid geworden op: 29 dec 2007 20:55
Locatie: Kruiningen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door JC »

De ascenseur is in 1888 in gebruik genomen, de 5 sluizen werden nog gebruikt als de ascenseur onderhoud nodig had. Aardig documentje helaas in het Frans, de plaatjes spreken voor zich en zijn de moeite van het bekijken waard.
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Vliegende Vaart

Bericht door veen1195 »

Ja Erik,mooi verslag met foto's weer. Klein puntje;ik zou met zo'n onbekende route de voormast op dezelfde hoogte als de stuurhut gezet hebben, dan valt eerder op dat 'n brug eventueel lager is dan anderen en kun je vanuit de stuurhut even snel de hoogte meten en daar aantekening van maken.
Wat anders; wat is eigenlijk de meest voor de handliggende route vanaf Arques naar Weert?
Groet,Jan.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mastodont »

iemand die zulke adviezen geeft heeft daar zeer waarschijnlijk zelf wel een idee over
ik stel voor dat jij hem even een voorstel doet :wink:
gr
leo
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Vliegende Vaart

Bericht door veen1195 »

Sorry Leo;begrijp niet goed wat je bedoeld..
Plaats reactie