Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Hallo

Gelukkig heb ik nu een medestrijder die met zn reilen en zeilen hier de boel bezighoud, dus valt het niet zo op dat ik me wat op de vlakte houd :wink:
Maar we zullen ons even updaten,zoals al opgevallen was ging de eerste reis dus van de Botlek naar Genemuiden, dan dachten we geen hoogwater strubbelingen te hebben, enfin je hebt t kunnen lezen, t was niet heel erg natuurlijk, maar toch n paar uur om varen via Zwolle..
op een hoge IJssel
Afbeelding
en n hoog Zwarte water
Afbeelding
Zoals hiervoor al besproken gaf de Overijsselse Vecht ook water dit keer, we liepen ca 3 kmh harder toen we er langs waren ..
Afbeelding
Maar goed, we waren vrijdag toch nog op tijd in Genemuiden, langszij m/s Gratias, dat was gezellig en ouderwets buurten,ze hebben hier vanmorgen zand geladen, en wij tarwe gelost...
Afbeelding
Verder hobbyen we tussendoor nog wat :P
Afbeelding
Afbeelding
inmiddels zijn we leeg, en komen we leeg terug naar Zwijndrecht om daar constructie te laden voor Vlissingen, donderdag laden vrijdag lossen, dus we hoeven ons nu niet te haasten.

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Maak je maar niet ongerust, ook met jullie 'varen' we mee.
Heeft die tarwe nu een grijze kleur of vertekend dat op de foto.

grt Wim
jan pont
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 jul 2007 19:40
Locatie: gorinchem

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door jan pont »

Hoe bedenken jullie de lego bouwsels elke keer weer, sta versteld hoe die er uitzien.
varen is een manier van leven
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door teerkwast »

Lego, is net als Kuifje, van 7 tot 77 jaar. Ik lees nog steeds Donald Duck.
Afbeelding
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Erik, houd jullie dagelijks op de hoogte, dat ga ik niet doen hoor, maar nu even tijd, dus voor de meelevende en nieuwsgierigen onder ons..
We hebben vanmorgen volgens afspraak gelost in Vlissingen, alweer de 2e van t jaar.
Afbeelding
Afbeelding

Toen we leeg waren was het hoogwater geweest, das jammer als je leeg naar Antwerpen moet, maar dan toch maar gaan varen en Hansweert in gelopen, daar heb je een autosteiger binnen de sluis, dus nu boodschappen en kinderen halen,
dan morgenochtend met de vloed naar Antwerpen, om daar maandag morgen rollen te laden voor Duisburg, als t mee zit woensdag weer lossen aldaar..
Hoe bedenken jullie de lego bouwsels elke keer weer, sta versteld hoe die er uitzien.
Tja ik vind zo iets wel mooi om te zien en denk er dan over hoe dat van lego zou kunnen, in dit geval was "het rad" de grootste uitdaging, de kantelende schoepen, dat heeft me wel wat gegoogel gekost, maar uiteindelijk is het gelukt, die raderen had ik dus al een tijdje liggen en nu dus er een boot bij aan het bouwen, dan kom je er achter dat je niet alles hebt om het er een beetje redelijk uit te laten zien, en kan je tegenwoordig via het www op allerlei sites legoblokjes bestellen, oa voor de grote ronde stoompijpen, en bv bruine ramen , dan krijg je div pakketjes desnoods van uit de hele wereld, daar let je wel een beetje op vanwege verzendkosten, maar er komt toch ea uit italië bv en dld en belgie :P

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door k-k »

Grote fan van Konajra zeker, Bram? Liet nogal eens wat zien op het Modelbouwforum, maar de laatste tijd niet meer. Mooi spul om mee te bouwen, maar jammer dat je er niet mee kunt varen. Bij ons staan nog dozen met Lego, waar kinderen en kleinkinderen mee hebben gespeeld. En Opa bouwt vrolijk mee natuurlijk. Gr. Klaas.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Ja idd, fan van em, maar daar ga ik niet aan kunnen tippen hoor, die doet volgens mij serieuze investeringen in Lego :roll:
maar we doen ons best :wink:

Hier de bouwwerken van Konarja...

hier de laatste stand van zaken bij ons :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door k-k »

Begrijp dat je er geen stoommmasjien in gaat zetten Bram, maar ga je hem (of eigenlijk haar) nog motoriseren? Altijd weer een uitdaging om zoiets te gaan zien bewegen. Uit het hoofd, of is er een soort plan? Succes verder met de afbouw. Gr. Klaas.
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door teerkwast »

Oscar Huber?
Afbeelding
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Klaas, er zit een elec motortje in, ik zal nog eens proberen een filmpje op youtube te zetten, op FB staat er al eentje ;)

En Bart, zoiets is het , maar niet exact die, want dan moet ik veel te moeilijke details precies na gaan bouwen, dit is dus een fantasie boot van diverse foto`s samen gesteld zeg maar...
vaar om te leven (niet andersom)
Plaats reactie