Wie weet?

Alles over binnenscheepvaart
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Wie weet?

Bericht door Kapitein Spok »

Mijn oudste broer is van 65-3. nr 2 is van 66-6, en ik van lichting '71 maar kreeg broederdienst dus heb nooit een wapenrok gedragen.

Beide broers zijn opgekomen in de Lunettenkazerne te Vught. 65-3 is na zijn opleiding naar Gorinchem gegaan en kwam op het bergingsvaartuig "29".
Broer 66-6 werd ingedeeld bij het demonstratiepeloton van de Genie en heeft de rest van z'n diensttijd in de Willem II kazerne te Vught gelegen.
(Waarbij het woord "gelegen" rustig en zonder overdrijving tamelijk letterlijk genomen mag worden).
Tollebeek1
Berichten: 249
Lid geworden op: 19 dec 2011 22:39
Locatie: Tollebeek N.O.P.

Re: Wie weet?

Bericht door Tollebeek1 »

Kapitein Spok schreef: 02 jan 2018 12:24.
Broer 66-6 werd ingedeeld bij het demonstratiepeloton van de Genie en heeft de rest van z'n diensttijd in de Willem II kazerne te Vught gelegen.
(Waarbij het woord "gelegen" rustig en zonder overdrijving tamelijk letterlijk genomen mag worden).
Of te wel een Betaalde vakantie periode
Martin Boersma
Tollebeek NOP
Met je kop in de wind
Wie doet je wat
Kapitein Spok
Berichten: 2442
Lid geworden op: 11 apr 2012 22:31

Re: Wie weet?

Bericht door Kapitein Spok »

Of te wel een Betaalde vakantie periode

Nou ja betaald..?!
De "wedde" van 65-3 was dacht ik in het begin ƒ 0.75 en later ƒ 0.85 per dag.
66-6 Werd op het laatst wel iets beter betaald.
hank
Berichten: 953
Lid geworden op: 14 jan 2005 16:07

Re: Wie weet?

Bericht door hank »

Vaartuigendienst anekdote.

Bij de binnenvaart is het gebruikelijk dat men niet met de schoenen aan de woning binnengaat, hier dus ook.
Met de hogen militaire schoenen was dat niet handig en kregen alle varende een stel klompen bij hun PSU.
Voor het ochtend appel moesten ook alle in de haven liggende bemanningen ook aantreden.
Soms waren er veel schepen en bij het comando, geef acht, schudden half Papendrecht en vlogen
er wel een paar klompen kappen door de lucht.
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Wie weet?

Bericht door Jinny »

Wow, daar wordt je dik van... .75 per dag..
Ik ben van 65-7 maar natuurlijk nooit in dienst geweest.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
ichthus
Berichten: 1118
Lid geworden op: 04 dec 2011 11:24
Locatie: rotterdam

Re: Wie weet?

Bericht door ichthus »

Wij kregen lichting 60-6 reeds 1gulden per dag bij de A A T ,en later in Amsterdam 1gulden 25 dus een flinke verhoging,maar dat was ruim voldoende want in elk cafe waar je toen kwam riep wel een klant: geef die militair een pilsje van mij !!. gr Wim
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Kees Keijzer »

k-k schreef: 01 jan 2018 19:03 Waterman, Is het geoorloofd om die foto te tonen? De locatie moet dan wel bij Zuidland aan het Spui zijn. Hopelijk staat er iets herkenbaars op de foto. Laat ons, indien mogelijk, maar eens maar eens meekijken. Bij voorbaat dank! Gr. Klaas.
Vanmiddag een mailtje met foto gekregen van 'Waterman' van het schip in de stroppen van de bokken in het Spui.
Dus kunnen we misschien nu de juiste locatie vaststellen.
Afbeelding
Met dank aan 'Waterman'
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: Wie weet?

Bericht door teerkwast »

Dat was een aardig takelklusje, en zal wel een lieve duit gekost hebben in die tijd. Dan heb je ook nog geluk, dat de bokken er nog bij konden.
Afbeelding
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Jan van der Doe »

Het waren de Arend, Condor, Kolossus en Simson van Tak's Berging (TB).

HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
karelzijpe
Berichten: 3099
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: Wie weet?

Bericht door karelzijpe »

Karel 64-3
Baretembleem-Pontoniers.jpg
Baretembleem-Pontoniers.jpg (22.71 KiB) 1833 keer bekeken
Karel
Plaats reactie