Stoomsleepvaart
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
CISKA
Geb. Scheepswerf en Gashouderbouw v/h Jonker en Stans N.V., Hendrik Ido Ambacht/1930.
Brt. 133 ton.
Afm. 27,75(26,00)x6,50x3,10 mtr.
Verm. 450 PK.
Sn. 9 Kn.
Foto: eig.coll.
Info: van Jonker en Stans tot Alblas.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
ALWYN VINCENT
Geb. Fincantieri Marghera, Venezia/1959.
Brt. 111 ton.
Afm. 27,41(25,00)x6,68(6,10)x3,20 mtr.
Verm. 1x T3cy 280 470 & 780x520/300 PK.
Sn. 10,5 Kn.
Foto: eig.coll.
Info: LR.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 29 okt 2012 22:14
- Locatie: Hoek van Holland
Re: Stoomsleepvaart
Hallo Ben ,
Hierbij een foto van de Laut Bali van de NISHM.
Heb jij daar een mooiere foto en gegevens van ?
Mooie foto van de Laut Djawa.
Groetjes , Leo
Hierbij een foto van de Laut Bali van de NISHM.
Heb jij daar een mooiere foto en gegevens van ?
Mooie foto van de Laut Djawa.
Groetjes , Leo
- Bijlagen
-
- Laut Bali.jpg (39.17 KiB) 1363 keer bekeken
Re: Stoomsleepvaart
De "Laut Bali" was de laatste boot die voor de N.I.S.H.M. gebouwd werd.
Opgeleverd in 1958 en in 1959 genationaliseerd door Indonesië, vervolgens hernoemd in "Selat Bali".
Het vermogen was 430 epk. Voor alle duidelijkheid, het was een motorsleepboot.
Waarschijnlijk gebouwd door de Droogdok Mij. Surabaya. Er is ook een bron die stelde dat ze bij Scheepswerf "De Hoop" gebouwd zou zijn. Welke "De Hoop" is al helemaal onbekend.
m.v.g., Roy
p.s.
Dat van mogelijk gebouwd bij "De Hoop" kunnen we dus gevoeglijk schrappen............ .
Opgeleverd in 1958 en in 1959 genationaliseerd door Indonesië, vervolgens hernoemd in "Selat Bali".
Het vermogen was 430 epk. Voor alle duidelijkheid, het was een motorsleepboot.
Waarschijnlijk gebouwd door de Droogdok Mij. Surabaya. Er is ook een bron die stelde dat ze bij Scheepswerf "De Hoop" gebouwd zou zijn. Welke "De Hoop" is al helemaal onbekend.
m.v.g., Roy
p.s.
Dat van mogelijk gebouwd bij "De Hoop" kunnen we dus gevoeglijk schrappen............ .
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 29 okt 2012 22:14
- Locatie: Hoek van Holland
Re: Stoomsleepvaart
Bedankt Roy , voor je informatie .
Gr., Leo
Gr., Leo
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
De LAUT BALI was in 1956 al op stapel gezet, maar vanwege betalingsmoeilijkheden heeft de bouw 2 jaar geduurd. Pas op 27 november 1958 werd de boot na een proefvaart opgeleverd. 22 x 5,5 x 2,75, diepgang 1,90. Motor Werkspoor TMAS-276. Volgens een Indonesisch krantenartikel over de overdracht gebouwd bij de NV Droogdok Mij. Surabaja. HIER staat een betere foto.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
DE JONGH
Geb. Scheepswerf Dordrecht, Dordrecht/1914.
Brt. 207 ton.
Verm. 600 PK.
Foto: eig.coll.
Info: website
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Stoomsleepvaart
En de stoomsleper De Jongh nog een keer, is haar levensloop bekend?
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
Ben,
De sleepboot "De Jongh" werd samen met de "Kraus" door Wijsmuller overgevaren naar Indie en sleepte twee drijvende bunkermachines mee naar Tandjong Priok.
(Lekko bldz. 113)
Het waren boten van 35x7x3,35 met een bruto inhoud van 207 register ton.
Een ketel van 159 m verwarmd oppervlak en ee machine waar 55o PK uit gehaald kon worden.
Zij arriveerden in Tandjong Priok op 25 mei 1915.
(Lekko bldz. 118)
In het kader van de "verschroeide-aarde-taktiek werden op de derde maart 1942 14 sleepboten van de rederij (N.I.S.H.M.)
tot zinken gebracht.
(Lekko bldz. 157)
Twaalf eenheden werden door de bezetter (Japanners) gelicht en hersteld.
"De Jongh" kreeg de naam "Hajasio Maru".
Doch slechts zes hiervan bleven voor de rederij behouden o.a. "De Jongh".
(Lekko bldz.158)
Verder wordt er over de boot niets vermeld .
HG
Jan
De sleepboot "De Jongh" werd samen met de "Kraus" door Wijsmuller overgevaren naar Indie en sleepte twee drijvende bunkermachines mee naar Tandjong Priok.
(Lekko bldz. 113)
Het waren boten van 35x7x3,35 met een bruto inhoud van 207 register ton.
Een ketel van 159 m verwarmd oppervlak en ee machine waar 55o PK uit gehaald kon worden.
Zij arriveerden in Tandjong Priok op 25 mei 1915.
(Lekko bldz. 118)
In het kader van de "verschroeide-aarde-taktiek werden op de derde maart 1942 14 sleepboten van de rederij (N.I.S.H.M.)
tot zinken gebracht.
(Lekko bldz. 157)
Twaalf eenheden werden door de bezetter (Japanners) gelicht en hersteld.
"De Jongh" kreeg de naam "Hajasio Maru".
Doch slechts zes hiervan bleven voor de rederij behouden o.a. "De Jongh".
(Lekko bldz.158)
Verder wordt er over de boot niets vermeld .
HG
Jan
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet