"Kletsen en klagen in het gangboord"

Alles over binnenscheepvaart
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door klipper »

Op YOU TUBE, een app. titel HET SCHIETGEBAAR. = de gebeurtenis m/s Volharding schipper Vreeze. 2delen . en nog een en ander. Bij deze, aan alle varensmensen die gestopt of gaan stoppen met varen kijk hier naar en heimwee is verdwenen. Gr
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: In het gangboord gehoord.

Bericht door pieter53 »

Aquatar schreef: 20 sep 2017 18:44 Ik spreek namens meerdere forumgebruikers ,welke het ongenuanceerde gedrag van Teerkwast behoorlijk zat zijn. Nu ook weer over het dodelijk ongeval in de sluis van Uelzen.
Als mr Teerkwast plaatselijk bekend zou zijn, had ie geweten dat in Uelzen, boven de oude sluis, een staal kabel gespannen is welk de bovendeur voor aanvaringen moet behouden. Deze draad word, als de sluis vrij is, horizontaal geheven tot een hoogte van +/- 6m. Als je dan ook nog rekening houd met het feit dat het een duwboot betrof welke met bakken met containers vaart en deze voor elke brug zijn stuurhut op en neer doet is een fout snel gemaakt.

En bovendien hoor/lees je nu ook bijna alles. Vroeger gingen er ook genoeg stuurhutten eraf. En het vaargebied van de schepen is vele malen groter dan vroeger.
Aquatar schreef: 20 sep 2017 20:31 Ten eerste is het niet relevant om te geloven of ik al dan niet voor meerdere gebruikers/leden spreek. Ik denk dat het aantal gedaalde hits de afgelopen jaren toch bepaalde oorzaken heeft.
Ten tweede zijn er afgelopen jaren meerdere leden weg gelopen oa door sneue reacties van oa teerkwast.
Ten derde heb ik al genoeg negatieve ervaring op gedaan met het onder mijn eigen naam reageren op bepaalde onderwerpen op diverse fora.

Er heerst hier een tendens van:" vroeger was alles beter en vooral wij zelf ook".

Dat is jammer wat volgens mij is dit forum vooral bedoeld voor mensen die interesse hebben in het het wel en wee van het varen.
Aquatar schreef: 25 okt 2017 20:24 En daar beginnen we weer!
Als we dan toch bezig zijn, allemaal maar een dubbelschroever en een langsscheiding in de machinekamer.
Wat een onzin weer. Als er in een vaarwegengte niet gewacht wordt, kan je wel alles tiendubbel uitgevoerd hebben, maar dan wordt het toch botsen.

Vroeger ook wel beleefd dat een spie ergens uit het handstuurwerk losgeraakt was. Stond je ook wel even vreemd te kijken.
Aquatar schreef: 04 dec 2017 10:27 En daar hebben hem weer! Wijsneus
Vroeger hadden we hem al in lobith afgebroken blabla
Ik dacht dat de forumleden een POSITIEVE bijdrage aan het forum zouden leveren!
Dit zijn 4 van de in het totaal vijf geplaatste berichten onder dit alias.
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Westeind »

k heb wat weggepoetst, wil r niet meer woorden an vuilmaken eigenlijk, maar je punt is hier duidelijk denk ik 😉
vaar om te leven (niet andersom)
Aquatar
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 sep 2017 15:20

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Aquatar »

Nou pieter53 gaat u nu ook even alle negatieve posts van teerkwast citeren? Dan bent u nog wel een poosje bezig.

Op het topic "vliegende Vaart" verteld meneer eerlijk hoe hij alles zijn eerste reis gaat. Weet teerkwast het weer beter hoe het vroeger ging. Dat is dan positief?
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door pieter53 »

Dit forum is niet bedoelt om onderlinge vetes uit te vechten, doe dat toch ergens anders en verveel ons er niet mee!
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Jinny »

pieter53 schreef: 04 dec 2017 17:21 Dit forum is niet bedoelt om onderlinge vetes uit te vechten, doe dat toch ergens anders en verveel ons er niet mee!
Eensch...
Bovendien heb ik de betreffende opmerking even gezien en daar is niks mis mee.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Aquatar
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 sep 2017 15:20

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Aquatar »

Voor een persoonlijke vete zou ik deze man moeten kennen. En dat is niet het geval.

Al mijn reacties zijn op een negatieve post van teerkwast. Die u schijnbaar niet negatief vind. Anders had u daar wel op gereageerd. De moderator is een andere mening toegedaan, want die heeft de laatste over stuurhuizen verwijderd.
Robert Delhaye
Berichten: 439
Lid geworden op: 05 jul 2011 12:07
Locatie: London SW1, UK

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Robert Delhaye »

Voor onderlinge vetes zijn marineschepen uitgevonden, en laat ik nou net 2 x 6 jaar bij de Britse marine geweest zijn, ja zo waren die contracten in de jaren tachtig / negentig. Nou was ik nog lang niet jarig, want nadat ik twee jaar echt had gevaren op grotere schepen, werd ik, nou ja, was mijn schuld, overgeplaatst naar de Royal Marines, maar omdat ik het een en ander wist over navigatie (ook zonder apparatuur) kwam ik bij de SBS (Special Boat Service - het broertje (of zusje) van de SAS). Dat was achteraf gezien in eerste instantie niet zo'n goed idee, want na enkele maanden training, hoofdzakelijk in Wales, kwam er ook een uitgebreide cursus parachutespringen (in den onbekende) bij. Dat ging om HALO springen onder andere. Nou, spring meer eens een vliegtuig uit. Die lui van de SAS waren bijna allemaal eerst para geweest, maar wij moesten hetzelfde doen. En de SAS kan niet eens varen, nou ja, in kano's.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet de Nederlandse nationaliteit heb, maar wel een Nederlandse moeder. Mijn vader was Engels. Dit verklaart misschien het een en ander (en mijn Nederlandse spelfouten...).
Nee, maar dit forum is geen scheldforum. Overhet algemene algemeen is alles best ok. Er zijn voor "heethoofden" heel andere forums.

nou ja, ik vind het zo'n zonde van de tijd om op elkaar te schelden. ik heb in het verleden ook wel gemerkt dat sommigen hier zich erg groot wanen, en niet eens ingaan op je vragen opmerkingen of stukjes, vooral als ze van alles gebubliceerd hebben in boekvorm.

Nâ ja, let it be...
Robert
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Jinny »

Ik voel me gelukkig niet aangesproken op negativiteit.
En als je nieuw bent op een forum als Auqa blijkbaar is, dan leer je eerst eens de mores en de mensen van dat forum.
Direct je gelijk willen gaan halen op andere mensen wekt sterk de indruk van kennis van die ander en een te lang aanhangsel of teennagels.

Meer ga ik er niet aan vuil maken.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Robert Delhaye
Berichten: 439
Lid geworden op: 05 jul 2011 12:07
Locatie: London SW1, UK

Re: "Kletsen en klagen in het gangboord"

Bericht door Robert Delhaye »

Hallo Jinny,

Ik neem aan dat jou reactie tegen mij gericht is.
Ik heb nog nooit van een forum als aqua gehoord, dus laat staan de mores en de mensen.
Over de rest en de te lange teennagels weet ik niet...

wat een onzin,

Ik zit trouwens niet in de binnenvaart, vooral vroeger een bedrijfstak waar veel gescholden werd. Ik zit heel m'n leven lang al professioneel in de zeevaart. En daar ben je met een beperkte crew aan boord, en kun je sowieso geen ruzie maken.

met vriendelijke groet,
Robert
Plaats reactie