Vliegende Vaart

Alles over binnenscheepvaart
navigatie
Berichten: 1950
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Vliegende Vaart

Bericht door navigatie »

Daar aangekomen wilden we invaren maar plots ging het licht op rood. Sluiswachter kwam naar buiten en was helemaal ontdaan hoe we durfden te varen met een vrachtschip op zondag!
navigatie schreef: 03 dec 2017 09:05 Je zegt ze schutten van 9.00 tot 14.00 uur, ik dacht dat er op zondag niet geschut werd voor de beroepsvaart, alleen voor recreatie en passagiersvaart.
Het kan zo maar zijn dat ik toch te veel in het verleden denk.
grt Wim
Had ik toch nog aardig onthouden.

grt Wim
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Ja je had helemaal gelijk Wim 8)
klipper
Berichten: 1314
Lid geworden op: 03 jan 2010 18:10

Re: Vliegende Vaart

Bericht door klipper »

Ik volg al enige tijd al de goed bedoelde raadgevingen, maar mijn ervaring is maak er een beetje gebruik van. Maar niet te veel, want dan durf je niet meer te varen!. Overal een beetje verstand van en een beetje lef dan komt alles OK. Foutloos is niemand. Nog even een voorbeeld, uitgaand uit de Oranjesluis richting IJsselmeer lagen er behoorlijk wat schepen verwaaid. Wij hadden niet zo zuiver naar het weerbericht geluisterd, dus doorvaren. Na een heleboel geslinger en schoon gespoeld waren wij naar verloop van tijd in Lemmer. Goede reis verder
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vliegende Vaart

Bericht door pieter53 »

Mijn vrouw zegt dat ik een vervelende eigenschap heb en dat is:
Ik heb altijd gelijk!
Laat mijn vrouw daarin nu ook gelijk hebbem :mrgreen:
pieter53 schreef: 09 nov 2017 21:23 Zo gefeliciteerd met de bereikte resultaten.
Zo te zien heb je een dynamo die in beide draairichtingen evenveel koeling heeft, dus dat is ook geen probleem.
pieter53 schreef: 10 nov 2017 08:02
Janna schreef: 09 nov 2017 22:27 Het is fijn dat hij kan laden bij achteruit draaien, maar hoe vaak draai je nu achteruit?
Het punt is niet dat hij LAADT bij het achteruit draaien,
het punt is dat hij KOELING heeft als hij andersom draait.

Soms vaart men zich wel eens vast, dan is het toch prettig wanneer je niet ook nog aan een dynamo moet denken?
Janna schreef: 03 dec 2017 20:45 Terug eruit en achteruit de 5km of zo terug naar ecluse Floriffoux.....
Ik zeg niets....... :lol:
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Jinny »

Hahaha, daar had ik nu niet eens bij stil gestaan, het gelijk kwam sneller dan verwacht..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Janna
Berichten: 2318
Lid geworden op: 30 nov 2006 18:34
Locatie: Noordwijk

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Janna »

Ja ja Pieter :D
Maar met dat achteruit varen heb ik de motor niet meer dan 100 toeren achteruit laten draaien hoor. Het meeste doet de boegschroef.
Ik wil dat (nog) niet te hard, zo'n 5km/uur.

En met 100 toeren doet die dynamo nog niks.
Jinny
Berichten: 247
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:12

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Jinny »

Vaar je alweer?
Want volgens de AIS lig je al 45 uur stil...
Dwz, de AIS is je al 45 uur kwijt..
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
pieter53
Berichten: 8754
Lid geworden op: 17 feb 2007 18:16
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vliegende Vaart

Bericht door pieter53 »

Een tweede nare eigenschap van mij: altijd tegenspreken!
Janna schreef: 04 dec 2017 09:14En met 100 toeren doet die dynamo nog niks.
Correctie: bij 100 toeren krijg JIJ niks!
De dynamo doet wel wat. Er treden sowieso wervelstroomverliezen (resultaat warmte) op.
Maar ik kreeg van jou de indruk dat je op 9-11 nog hoopte dat hij (inderdaad een HIJ) wel wat zou doen. :wink:
Pieter Klein, Amsterdam
Afbeelding
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Gert Schouwstra
Berichten: 4579
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Vliegende Vaart

Bericht door Gert Schouwstra »

Janna schreef: 04 dec 2017 09:14Maar met dat achteruit varen heb ik de motor niet meer dan 100 toeren achteruit laten draaien hoor. Het meeste doet de boegschroef. Ik wil dat (nog) niet te hard, zo'n 5km/uur.
Zo deden wij dat ook altijd met de kempenaar en dezelfde motor. Stationair achteruit draaiend en dan vooral sturen met de boegschroef. (153 pk Scania) Wil je veel meer snelheid maken, dan moet je het materiaal en de skills van Max Verstappen hebben. (en misschien ook zijn sponsor)
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
mastodont
Berichten: 8161
Lid geworden op: 11 mar 2007 12:14
Locatie: Terneuzen

Re: Vliegende Vaart

Bericht door mastodont »

ik begrijp van mijn neef dat ook deze man zijn loopbaan gaat beginnen met een reis naar Izechem
kijk dat vind ik nu een mooi gebaar
op bladzijde 62 van het boek Varen ...... zeg ik

Tijdens het gesprek vraagt hij(Mannak)
mij op een gegeven moment, “wat
zou jij als eerste met mijn schip gaan
doen?” Ik zei, ‘ik zou naar Herman
Broekhuizen gaan en zien dat ik een
reis sojabonen naar de Leie kreeg.’

voor de Leie leest men hier natuurlijk Izechem
ik heb een volger ,jawel :lol:

opa buiswater
wat vader doet is altijd goed :mrgreen:
gr
leo
Plaats reactie