Stoomsleepvaart
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
Dank je wel voor de aanvulling Klaas en Jan.
Heb de gegevens bij de foto geplaatst.
Ook het boek van Jonker en Stans er maar even bijgehaald.
HG
Jan.
Heb de gegevens bij de foto geplaatst.
Ook het boek van Jonker en Stans er maar even bijgehaald.
HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
ABEILLE No.4
Geb. J.P.Rennoldson & Sons, South Shields/1912.
Brt. 181 Net. 23
Afm. 32,46x7,50x3,54 mtr.
Verm.1xT3cyl (15.5, 25.0, 41.0 x 27ins)/700 PK.
Sn.
Trkkr. 8 ton.
Foto: eig.coll.
Info: Tyne Tugs and Tug Builders/www.tynetugs.co.uk
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
LEOPOLD ex. LE BOXEUR
Geb. Cie.Gen. de Material Naval, La Rochelle/1944.
Brt. 413 ton.
Afm. 40,56x8,56x4,27 mtr.
Verm. 1000 PK.
Foto: eig.coll.
Info: Lekko, Jaap Bijl.
1922 LE BOXEUR, Marine Nationale (Fr.)
1926 LE BOXEUR, Ateliers & Chantiers Maritimes du Sud-Ouest, Bordeaux
1929 LE BOXEUR, Entreprise Générale de Travaux Maritimes, Bordeaux
1930 LEOPOLD, Letzer, Antwerpen
1932 (12/10) PIAST, Poolse regering
1935 SMOK, Poolse marine
1939 (02/10) te Helu gezonken, door de Duitsers geborgen
1940 RIXHöFT, Deutsche Kriegsmarine, Marinearsenal Gotenhafen
1945 (02/03) nabij Warnemünde op een mijn gelopen en gezonken, wrak in vijftiger jaren opgeruimd.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Stoomsleepvaart
1922, 413 brt., 1000 ipk.
40,56 x 8,56 x 4,27 m.
Compagnie Générale de Matériel Naval, La Rochelle (b.2)
2 x triple 3 cil.
1922 LE BOXEUR, Marine Nationale (Fr.)
1926 LE BOXEUR, Ateliers & Chantiers Maritimes du Sud-Ouest, Bordeaux
1929 LE BOXEUR, Entreprise Générale de Travaux Maritimes, Bordeaux
1930 LEOPOLD, Letzer, Antwerpen
1932 (12/10) PIAST, Poolse regering
1935 SMOK, Poolse marine
1939 (02/10) te Helu gezonken, door de Duitsers geborgen
1940 RIXHöFT, Deutsche Kriegsmarine, Marinearsenal Gotenhafen
1945 (02/03) nabij Warnemünde op een mijn gelopen en gezonken, wrak in vijftiger jaren opgeruimd.
40,56 x 8,56 x 4,27 m.
Compagnie Générale de Matériel Naval, La Rochelle (b.2)
2 x triple 3 cil.
1922 LE BOXEUR, Marine Nationale (Fr.)
1926 LE BOXEUR, Ateliers & Chantiers Maritimes du Sud-Ouest, Bordeaux
1929 LE BOXEUR, Entreprise Générale de Travaux Maritimes, Bordeaux
1930 LEOPOLD, Letzer, Antwerpen
1932 (12/10) PIAST, Poolse regering
1935 SMOK, Poolse marine
1939 (02/10) te Helu gezonken, door de Duitsers geborgen
1940 RIXHöFT, Deutsche Kriegsmarine, Marinearsenal Gotenhafen
1945 (02/03) nabij Warnemünde op een mijn gelopen en gezonken, wrak in vijftiger jaren opgeruimd.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
Dank je wel Jaap.
Zal het plaatsen.
HG
Jan.
Zal het plaatsen.
HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Stoomsleepvaart
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Stoomsleepvaart
Vroeger als ik de donald duck gelezen had, zag ik altijd dat de sleepboten behangen waren met autobanden, van voor na achteren. Nu begrijp ik waar dat vandaan komt, als ik dit soort plaatjes zie. Bij ons zag je dat toen nog niet.
Re: Stoomsleepvaart
1958 de Drecht in de 1e Petroleumhaven met autobanden.
Gr. Klaas.
1963 Volharding 6 op de Lek, ook met autobanden.
Dus waren ze er toen ook al in het echt Bart en niet alleen in de Donald Duck.Gr. Klaas.
Re: Stoomsleepvaart
Je hebt helemaal gelijk Klaas. Ik zat weer aan de bovenboten te denken. zo zie je maar weer, het geheugen.
Re: Stoomsleepvaart
Op pagina 20 kwam de Eider aan bod waarbij ik toen ook het vermoeden uitte dat de foto bij A.C.Slooten in Wormer was gemaakt.
Dat klopte dus want bijgaande foto werd ook bij Slooten gemaakt.
Op de achtergrond houthandel Knijnenberg en schepen die liggen te wachten bij Wessanen ,de Tijd en de Vlijt.
Groeten
Jan
Dat klopte dus want bijgaande foto werd ook bij Slooten gemaakt.
Op de achtergrond houthandel Knijnenberg en schepen die liggen te wachten bij Wessanen ,de Tijd en de Vlijt.
Groeten
Jan
- Bijlagen
-
- eider 300.jpg (71.5 KiB) 1810 keer bekeken