Wie weet?
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Reval was de oude naam voor het huidige Talinn (Estland).
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Dank je wel voor de aanvulling Gert en Jan.
Heb de gegevens bij de foto geplaatst.
Ook het boek van Jonker en Stans er maar even bijgehaald.
HG
Jan.
Heb de gegevens bij de foto geplaatst.
Ook het boek van Jonker en Stans er maar even bijgehaald.
HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Wie weet?
Daar heb ik het ook uit Jan!
groeten
Jan
groeten
Jan
Re: Wie weet?
ss. TOKA
Jonker & Stans, H.I.A., bouwnr.120
1914, 97 brt., 390 ipk.
28,85 x 5,87 x 2,84 m.
3 cil. Mach.fabr. 'Alblasserdam'
1914 TOKA, Société Russe de Construction/Ackermans & van Haaren
1932 TOKA, S.A.Hersent, Port de Bouc
194x TOKA, Société de Dragage, Dérochage & Transports, Marseille/Brest
19.. TOKA, Entreprise Auguste Marcellin, Marseille
1969 afgevoerd.
Groet Jaap.
Jonker & Stans, H.I.A., bouwnr.120
1914, 97 brt., 390 ipk.
28,85 x 5,87 x 2,84 m.
3 cil. Mach.fabr. 'Alblasserdam'
1914 TOKA, Société Russe de Construction/Ackermans & van Haaren
1932 TOKA, S.A.Hersent, Port de Bouc
194x TOKA, Société de Dragage, Dérochage & Transports, Marseille/Brest
19.. TOKA, Entreprise Auguste Marcellin, Marseille
1969 afgevoerd.
Groet Jaap.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Wie weet?
Zowel de vogel als de rederijkleuren, als de naam heb ik er nog opgezet.......................
Wel een mooie poos geleden hoor. Bovendien zit er nog een heel verhaal achter, inclusief de ankerbel die ik heb.
Maar goed, het is de ex "Nord" van het Duitse Wasser und Schiffsambt. Ze werd aangekocht door Leo Visser uit Oudeschild op Texel. Toevallig woonden we er toen ook. Hij had deze boot gekocht voor licht sleepwerk en stand-by werk in de offshore en baggerwerken. Hiernaast had hij toen de "Elizabeth", ex "Damen Dragon Fly".
Er stond aanvankelijk een M.W.M. in, maar die draaide in de soep en werd vervangen door een 2e hands Cat. Leo is een jaar of 10 geleden trouwens overleden. De sleepdienst is door zijn drie zonen voortgezet.
De "Seahawk" is verkocht naar Harlingen, werkte o.a. in Portugal. Later gekocht door een ex Texelaar die in Hoorn woonde. Nadat die met een N.W. storm het Molengat dacht uit te kunnen stomen, voer hij de ramen van de stuurhut er uit. Na een poos opgelegd geweest te zijn werd ze gekocht door de Y.M.C.A. organisatie die hem VENTE en nog wat noemde. Toen lag ze enige jaren in Den Helder. Ze is verkocht aan een makelaar in Dintelsas, die 'm weer doorverkocht aan mensen die er in de Carib mee wilden gaan duiken en aan het verbouwen gingen. Gedurende de winter is het schip lekgesprongen en gezonken. Na gelicht te zijn ben ik het schip uit het oog verloren.
Mare, het verhaal is eigenlijk nog veel langer hoor.
m.v.g., Roy
Wel een mooie poos geleden hoor. Bovendien zit er nog een heel verhaal achter, inclusief de ankerbel die ik heb.
Maar goed, het is de ex "Nord" van het Duitse Wasser und Schiffsambt. Ze werd aangekocht door Leo Visser uit Oudeschild op Texel. Toevallig woonden we er toen ook. Hij had deze boot gekocht voor licht sleepwerk en stand-by werk in de offshore en baggerwerken. Hiernaast had hij toen de "Elizabeth", ex "Damen Dragon Fly".
Er stond aanvankelijk een M.W.M. in, maar die draaide in de soep en werd vervangen door een 2e hands Cat. Leo is een jaar of 10 geleden trouwens overleden. De sleepdienst is door zijn drie zonen voortgezet.
De "Seahawk" is verkocht naar Harlingen, werkte o.a. in Portugal. Later gekocht door een ex Texelaar die in Hoorn woonde. Nadat die met een N.W. storm het Molengat dacht uit te kunnen stomen, voer hij de ramen van de stuurhut er uit. Na een poos opgelegd geweest te zijn werd ze gekocht door de Y.M.C.A. organisatie die hem VENTE en nog wat noemde. Toen lag ze enige jaren in Den Helder. Ze is verkocht aan een makelaar in Dintelsas, die 'm weer doorverkocht aan mensen die er in de Carib mee wilden gaan duiken en aan het verbouwen gingen. Gedurende de winter is het schip lekgesprongen en gezonken. Na gelicht te zijn ben ik het schip uit het oog verloren.
Mare, het verhaal is eigenlijk nog veel langer hoor.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Wie weet?
Roy,
Mijn dank voor de aanvulling.
Dit schreef je in maart 2016.
Het is maar een probeerseltje hoor, maar zou dit de voormalige "Vento Vivere", ex "Seahawk" ex "Nord" kunnen zijn ?.
Eens gebouwd voor het Wasser und Schifffahrtambt. Hierna verkocht aan Leo Visser op Texel en hernoemd "Seahawk".
Na enkele omzwervingen als "Seahawk", bij de organisatie YMCA beland en hernoemd in "Vento Vivere". Verkocht naar Dintelsas, daar verbouwd en gedurende het verbouwen gezonken. Nu dan toch volledig opgeknapt ???.
Nogmaals het is maar een probeerseltje.
m.v.g., Roy.
HG
Jan.
Mijn dank voor de aanvulling.
Dit schreef je in maart 2016.
Het is maar een probeerseltje hoor, maar zou dit de voormalige "Vento Vivere", ex "Seahawk" ex "Nord" kunnen zijn ?.
Eens gebouwd voor het Wasser und Schifffahrtambt. Hierna verkocht aan Leo Visser op Texel en hernoemd "Seahawk".
Na enkele omzwervingen als "Seahawk", bij de organisatie YMCA beland en hernoemd in "Vento Vivere". Verkocht naar Dintelsas, daar verbouwd en gedurende het verbouwen gezonken. Nu dan toch volledig opgeknapt ???.
Nogmaals het is maar een probeerseltje.
m.v.g., Roy.
HG
Jan.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Wie weet?
SEAHAWK 1991-1997 25.09166
1955, 122 brt., 500 apk.
29,04 x 7,32 x 2,06 m.
Rolandwerft GmbH., Bremen (b.852)
4 tew. 6 cil. M.W.M.
1955 NORD, Wasser- und Schiffahrtsamt, Bremerhaven
1990 NORD, H.F.H.Pelt, 's-Heerenberg
1991 SEAHAWK, (verbouwd) Visser
1992 nieuwe Caterpillar-diesel (D 399), 1240 apk.
1998 (15/04) SEASTAR, Seabed Marine Services, IJmuiden
2001 SEASTAR, G.J.Keesoom, Enkhuizen
2003 (10/02) SEASTAR,.Bodemgoed B.V., Amsterdam/Utrecht
2003 (09/11) VENTO VIVERE, YMCA Nederland, Den Helder
2007 VENTO VIVERE, W.J.Hunen, Dinteloord
2010 (17/12) gezonken te Dinteloord.
Groet, Jaap.
1955, 122 brt., 500 apk.
29,04 x 7,32 x 2,06 m.
Rolandwerft GmbH., Bremen (b.852)
4 tew. 6 cil. M.W.M.
1955 NORD, Wasser- und Schiffahrtsamt, Bremerhaven
1990 NORD, H.F.H.Pelt, 's-Heerenberg
1991 SEAHAWK, (verbouwd) Visser
1992 nieuwe Caterpillar-diesel (D 399), 1240 apk.
1998 (15/04) SEASTAR, Seabed Marine Services, IJmuiden
2001 SEASTAR, G.J.Keesoom, Enkhuizen
2003 (10/02) SEASTAR,.Bodemgoed B.V., Amsterdam/Utrecht
2003 (09/11) VENTO VIVERE, YMCA Nederland, Den Helder
2007 VENTO VIVERE, W.J.Hunen, Dinteloord
2010 (17/12) gezonken te Dinteloord.
Groet, Jaap.
Re: Wie weet?
Net overzicht Jaap !.
Alleen, de Caterpillar was niet nieuw. Die kwam uit een gezonken schip. Ik meen in de Westerschelde.
De motor is bij de werf van Grevensteyn aan de Stormpolder ingebouwd. Ik meen dat het net onder Krimpen aan de Lek valt.
m.v.g., Roy
Alleen, de Caterpillar was niet nieuw. Die kwam uit een gezonken schip. Ik meen in de Westerschelde.
De motor is bij de werf van Grevensteyn aan de Stormpolder ingebouwd. Ik meen dat het net onder Krimpen aan de Lek valt.
m.v.g., Roy