Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Foto van af de Auguste met de Ex Nelson en Ex Piz Varuna op de achtergrond
- Bijlagen
-
- 3 Zusters.jpg (117.21 KiB) 1859 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
De Auguste kwam begin 2017 in Nigeria na een paar maanden op zee geweest te zijn. De sleep begon bij de uitloop van de Donau zwarte zee enzv. Na aankomst in Nigeria in dok geweest om te tjetten buiten om en de schroef assen zijn er uit geweest. Tot nu toe weinig van gevonden maar vandaag na een paar uur zoeken een paar foto s van dit schip daar. En ook goed te zien die fender voor en achter die ze altijd mee sjouien daar.
- Bijlagen
-
- Auguste julie 2017-1.jpg (53.66 KiB) 1807 keer bekeken
-
- Auguste julie 2017-2.jpg (72.73 KiB) 1807 keer bekeken
-
- Auguste julie 2017-3.jpg (62.11 KiB) 1807 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 04 aug 2008 22:34
- Locatie: Loon op zand
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Je vraagt je dan toch af wat ze zo lang op zee doen met zo een sleep. Neem aan dat bij de sleepboot ook een keer de gasolie en proviand op is?
Schipper MTS Vosta
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Nu weet ik waarvoor de Bolnessen in de oude Veghel zo gauw de geest gaven daar , zie attest hier onder .
Type of Engines : Bolnes
Place ofEngines Build: United Kingdom
Engine maker : Stamford UK
Type of Engines : Bolnes
Place ofEngines Build: United Kingdom
Engine maker : Stamford UK
- Bijlagen
-
- Veghel-bolnes.jpg (127.81 KiB) 1696 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Door heel langzaam te varen verstoken ze juist veel minder brandstof. Het koste wel extra proviand, maar als ze varen met een goedkope bemanning en als ze daarna weer weken moeten wachten op een nieuwe sleep moet die bemanning ook eten. Ik denk dat dit de goedkoopste manier is om met een oude boot dit soort werk te doen.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
-
- Berichten: 4589
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Wat een leuk attest Martin, het klassebureau heeft zo te zien veel nieuwe zaken ontdekt, want er is ook zomaar 18.000 ton laadvermogen bij gekomen met maar een halve meter extra diepgang. En de Bolnesjes zijn nu ook twee keer zo sterk geworden. Er staat 2 x 600 pk (2 x 441 Kw) type 5DNL in, maar in het attest staat nu 2 x 882 Kw. Geen wonder dat ze geen lang leven hebben. Ook bijzonder is dat het attest maar iets meer dan twee maanden geldig is.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Ja Gert de wonderen zijn de wereld nog niet uit . Een van de redenen dat die oude Veghel niet te verkoopen is daar dat er niets van de papieren klopt . Ik weet dat als je zoiets daar voor sloop koopt je er de papieren van moed hebben om te mogen sloopen , en wat ze nu laaten zien klopt niets van . De Nigerianen zijn niet zo gek dat ze er in trappen . Stuur nog 2 stuks vandeze papieren
- Bijlagen
-
- Veghel jtf.jpg (48.52 KiB) 1666 keer bekeken
-
- veghel jtf2.jpg (48.93 KiB) 1666 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
Ik weet niet wat jullie met die boot bedoelen , Die bak die op zij van die Auguste ligt heeft zelf 2 schottels en laad in ondiep water in de creeken waar deze Auguste helemaal niet kan komen . Op de foto word deze bak over gepompt in de Auguste die er mee naar zee steekt naar een moederschip .
Wat ik bedoelde zijn die fenders voor en achter die ze mee sleepen . Bemanning op die Auguste is 12 man.
Wat ik bedoelde zijn die fenders voor en achter die ze mee sleepen . Bemanning op die Auguste is 12 man.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
ach ja de Veghel 2280 ton 100x980 2xbolnes 600pk met oplading kopschroef 80 pk Daf uiteraard gebouwd in de fabriek te bolnes .
2 houttuin pompen a 600 kub per uur met stookolie lichte producten ging nog harder ,persleidingen 8 duim .van de thermische ketel die er instond lees je niets al verwijderd ??
waarschijnlijk een zelf gefabriceerd stukje papier .
2 houttuin pompen a 600 kub per uur met stookolie lichte producten ging nog harder ,persleidingen 8 duim .van de thermische ketel die er instond lees je niets al verwijderd ??
waarschijnlijk een zelf gefabriceerd stukje papier .
Re: Binnenvaarttankers in en naar Nigeria.
De Ex Somtrans III voor anker bij Agge , foto met dank aan Jonathan Smedeman
- Bijlagen
-
- Vajara Piz Varuna.jpg (83.25 KiB) 1499 keer bekeken
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.